טיפים לשיפור פרודוקטיביות בכתיבה

כתיבה, ברוב המקרים, אינה זורמת מעצמה. כותבים רבים מוצאים עצמם בקונפליקט בין הצורך לספק תוכן איכותי  ובין חוסר ההשראה שאינו מאפשר לייצר את התוכן. עם הזמן מפתחים טכניקות והרגלים ויוצרים את סביבת העבודה שמאפשרת כתיבה פעילה ושוטפת. השראה היא נתון חשוב אך לא בהכרח חיוני לכתיבת מאמרים לאינטרנט. אמנם ישנם יוצרים שכותבים את יצירות המופת שלהם במשך עשרות שנים אך כישורים מסוג זה פחות רלוונטיים  כאשר יש לעמוד בדד-ליין. כמו כן, לחץ זמן יכול לגרום להתמעטות רעיונות כתיבה אם כי ישנם כותבים שהם במיטבם דווקא כשעליהם לכתוב בדחיפות 5,000 מילים. כאמור, ככל שמפתחים הרגלי עבודה (ולכך נדרש זמן) הכתיבה נהיית פרודוקטיבית ויצירתית יותר.

desk-work

כמה רעיונות לשיפור הפרודוקטיביות בכתיבה

חפשו את הזמן המתאים במשך היום

לפי מחקרים יצירתיות מופיעה דווקא בשעות שבהן כשהשעון הביולוגי 'על הפנים'. מכיוון שלא כל כותב מסוגל להתחיל את יום העבודה שלו בחמש בבוקר ובמצב רוח זעוף, לכן צריך למצוא את האיזון בין סדר היום והשעות שבהן הכתיבה זורמת ואיכותית.

בנו הרגלי כתיבה

כותבים מהבית? כמה זמן נדרש בסך הכול לסידור שולחן העבודה, ניקוי המחשב וזפזופ קצר בחדשות? ובכן, הרבה. כאשר זהו זמן העבודה שלך, מומלץ שתפנה אותו לכתיבה ופחות להתעסקויות בפרטים שוליים. אפשר לסמן גבולות, לדוגמה לסגור את הדלת או לכבות את הטלפון כדי להפריד את השגרה מזמן הכתיבה.

הימנעו מהסחת דעת בזמן העבודה

אי אפשר לעבוד? ייתכן שתאורה חזקה או חלשה מדי או רעש מונוטוני יוצרים הפרעה. אפשר לבדוק אם הסביבה מייצרת הפרעות שאולי אינן נקלטות כמטרד אבל גורמות באופן לא מודע להסחת דעת מהעבודה. לעתים מוזיקה מרגיעה מסייעת להתרכז בנושא ולעתים יש לסגור את החלון או להשתמש באטמי אוזניים! התמתחות היא פעולה מרגיעה שיכולה לשחרר את השרירים ולסייע בהשבת הריכוז

כתבו באמצעות תהליך מסודר

כתיבה לאינטרנט היא תהליך שמבוסס על הצעה לנושא או רעיון שסביבו נבנה התוכן. מומלץ לבצע את תהליך הכתיבה באופן מסודר, להתחיל בכתיבת רעיון, לאסוף סביבו נושאים, לפרק אותם לראשי פרקים ולהמשיך לבנות את התוכן בהתאם. חשוב לא לתת לרעיונות יצירתיים להשתלט על נושא הכתיבה אלא להתרכז בכתיבת המאמר או התוכן הספציפי.

כיצד לקבל רעיונות לכתיבה?

האינטרנט הוא מקור מצוין להשראה. ישנם פורומים, אתרי מאמרים ומגזינים אונליין העוסקים כמעט בכל נושא שהוא. למעשה, נראה שהכול כבר נכתב על כל נושא שהוא, אבל, עם קצת יצירתיות והרגלי כתיבה מפותחים ניתן לכתוב תוכן מקורי ומעניין המבוסס על עובדות אמינות, נתונים סטטיסטיים או טרנדים פופולריים.