כתיבה אוף ליין וכתיבה לאינטרנט

בית » תוכן » כתיבה אוף ליין וכתיבה לאינטרנט
אולי בגלל תפישה שהשתרשה, המתיחסת להעלאת תכנים ברשת כאל תהליך 'זול',  כתיבה לאינטרנט נחשבת על ידי רבים לפחות איכותית לעומת כתיבה לדפוס. אבל, ההיסטוריה מוכיחה שככל שהפצת טקסטים רחבה יותר, רמת ההשכלה (במקרו) גבוהה יותר.

ייתכן ואין מקום להשוואה בין איכויות התוכן ברשת האינטרנט בת שני העשורים לבין דברי דפוס בני שש מאות שנים? כמה נקודות למחשבה:

השפעות היסטוריות חשובות של הפצת תכנים

  • המצאת הדפוס – עד המאה ה- 15 ספרים נכתבו ביד ונמכרו בעלות גבוהה. לכן רוכשי הספרים היו בעיקר מלומדים ואנשי דת. כתוצאה ממהפכת הדפוס, שהחלה עם הדפסת מספר ספרים נבחרים והתפתחה להדפסות בכמויות רבות ובעלויות נמוכות, הפכו ספרים (ודברי דפוס) לנחלת הכלל.
  • אוריינות מדיה – לפי תוצאות מחקרים בני ימינו על מנהגי קריאה בארצות העולם השלישי, באותן המדינות בהן הספרים נפוצים פחות, הגולשים נעזרים באינטרנט ובסלולר לקריאה וללימודים.

השוואת פרסום תכנים באמצעות דפוס / אינטרנט

כתיבה לדפוס

נחשבת ל'קלאסית':
  • כוללת עיצוב מוצר (הוא התוכן), בחירת נייר/חומר גלם מתאים להדפסה, כמות עותקים להדפסה.
  • הבאת תוכן איכותי לדפוס מערבת אנשי מקצוע כגון עורך, מעצב גרפי/מאייר/צלם, עובדי בית דפוס, מפיצים.
  • כיום, חלק מהתהליך יכול להתבצע באמצעות האינטרנט.

כתיבה לאינטרנט

נחשבת לעתים ל'ניסיונית':
  • כוללת בין השאר את בחירת קהל היעד והפלטפורמה להעלאת התכנים, התאמת מבנה התוכן, בחירת מילות המפתח המתאימות, קישורים.
  • אנשי המקצוע העוסקים במלאכה – אחראי על העלאת התכנים, מעצב האתר/מקדם אתרים.
  • האינטרנט מספק אפשרויות ייחודיות להעלאת תכנים, החל מפרויקט הכולל תקציבי ענק, מגוון מחקרי שוק וסוללת מקדמי אתרים', ועד פרסום תכנים על ידי הכותב, המעלה, מקדם ומפיץ את התכנים.

 

Save