איך לכתוב מאמר אינטרנט טוב

מאמר אינטרנט טוב צריך לענות על כל שלב בתהליך הפרסום באינטרנט, החל בכתיבת תוכן ועד להתאמתו לדרישות האתר. מדי יום מועלים לרשת הגלובלית מיליוני מאמרים ולכן מתקיימת תחרות אינטנסיבית בין התכנים. ככל שמאמר לעסקים או לקידום אורגני מתאים ליותר פרמטרים סביר להניח שיהיה טוב יותר ממאמרים מתחרים. מאמר טוב (לאו דווקא מושלם), שעונה על כמה שיותר דרישות, יכול לתפוס את מקומו במנועי החיפוש, ברשתות החברתיות ובתפוצת הדיוור ואפילו לשרוד את התחרות הגדולה על חשיפת התוכן באינטרנט.

דרכים שונות לכתיבת מאמרים לעסקים ולאינטרנט

מאמרים לעסקים הם יותר מאספקת מידע לגולשים – הם משמשים כאמצעי אטרקטיבי באסטרטגיות שיווק ברשת. לרמת העניין שיוצר מאמר אינטרנט לעסקים חשיבות באספקט השיווקי, מכיוון שהוא מאפשר להציג הצעה שיווקית מושכת שמעוררת גולשים לבצע פעולה. בשונה ממאמרים לשיווק עסקים, במאמרי אינטרנט לקידום אורגני התוכן הוא פעמים רבות עטיפה למילות המפתח שאותן הוא מקדם. מפני שהם פונים יותר למנועי חיפוש ופחות להנעת הגולשים אפשר לפגוש מאמרי "ספינינג" ברמות שונות של כתיבת תוכן וכאלה המיוצרים באופן חלקי ע"י תוכנות. שיטות אלו אינן יעילות, מן הסתם, כאשר יש צורך בתוכן שיווקי מעניין ורלוונטי שמטרתו ליצור אינטראקציה ממושכת עם הקורא.

מאמר האינטרנט הטוב בעולם

מאמרי אינטרנט נקראים בסיטואציות שונות. לעתים, מאמר בנושא מסוים יכול לעורר את התחושה שזהו "המאמר הטוב ביותר בעולם", רק מכיוון שנקרא בסיטואציה מסוימת. אבל, ישנם כמה עקרונות בסיסיים ששומרים על מעמדו של מאמר טוב באינטרנט, אולי לא כיצירת מופת אך כתוכן מעורר עניין המשרת את המטרה העסקית או השיווקית שעבורה נכתב – מידע לגולש, קריאה לפעולה, אינטראקציה עם קהל יעד או קידום אורגני במנועי חיפוש. איך לכתוב מאמר אינטרנט טוב ואפקטיבי?

בניית תוכן של מאמר אינטרנט טוב

  • כמות התוכן: כתיבת מאמר טוב כוללת תוכן רלוונטי המספק מענה לגולשים. בעבר למספר המילים בתוכן הייתה חשיבות רבה. מאמרי אינטרנט שכללו פחות מארבע מאות מילים נחשבו כלא מתאימים לקידום והדילמה הייתה איך לכתוב מאמר אינטרנט טוב שיתאים לקידום מבחינת אורכו. כיום, כמות המילים חשובה פחות. אם ניתן למקד את הנושא באופן מעניין בתוכן הכולל פחות מילים ייתכן שהוא אף יוצג במיקום סביר ומעלה בתוצאות החיפוש.
  • כותרת ותגים: ישנם כמה אלמנטים טכניים שמשמשים את מנועי החיפוש לצורך זיהוי התוכן: הכותרת ומטא תגיות של הכותרת והתיאור. בעוד שכותרות נקראות על ידי הגולשים ומנועי החיפוש תגי מטא אינם מופיעים בתוכן הנראה לעין. הרלוונטיות של הכותרת והתגים חשובה מבחינת הסורקים של גוגל שמחפשים תכנים מתאימים לאנדוקס. כדי לגרום לתגית הכותרת להיות רלוונטית אף יותר יש להגביל אותה לכמות שהיא בערך 55 תגים (אותיות, ספרות וסימנים).
  • פסקאות: מרבית מאמרי האינטרנט נכתבים בפסקאות שכוללות כותרות משנה. גם לכותרות (Heading) המשנה הייתה חשיבות בקידום אורגני, כיום (על פי גוגל) הן משמשות בעיקר לעיצוב התוכן. עם זה, יש חשיבות לבניית כותרות ופסקאות שמאפשרות לגולשים לקרוא את התוכן באופן נוח וברור.
  • תוכן עדכני: כתיבת מאמר חדש בהתאם לנושא רלוונטי מאפשרת לעסק קשר אותו לפוסטים ולנושאים עדכניים נוספים כדי למנף אותו ברשת. באופן הזה מאמרים לעסקים זוכים בחשיפה ומגיעים לקהלי היעד הפוטנציאליים. איך לכתוב מאמר אינטרנט טוב ועדכני? עדכוני חדשות הם כלי מעולה לעדכון התוכן בהתאם לאירועים (לדוגמה, כנסים, חדשות עולמיות, נתונים, תגליות). הגדרת (Setting) הזמן של תוצאות חיפוש גוגל בביטוי המפתח או הנושא לתקופה האחרונה מאפשרת לצפות בתכנים שאותם בחרה גוגל להציג בתוצאות החיפוש החדשות שלה. רשתות חברתיות הן ערוץ שמאפשר להתעדכן בתוכן מעניין שאינו מופיעים במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש.

זהו, עכשיו אתם יודעים איך לכתוב מאמר אינטרנט טוב. השלב הבא לאחר הכתיבה הוא מינוף התוכן באמצעות הפצתו (כקישור טקסט או תמונה) באינטרנט, במייל וברשתות החברתיות.