איך קובעים מתי לפרסם תכנים באינטרנט

בית » תוכן » איך קובעים מתי לפרסם תכנים באינטרנט

ההחלטה של המשווק או המפרסם ברשת על תזמון פרסום תוכן שיווקי קשורה לפרמטרים כגון מועד פרסום התוכן, קהל היעד והקונטקסט שבו הוא מועלה. אם התוכן מיועד לקידום אתרים ההתייחסות היא בעיקר למכניזם של האינטרנט שמאפשר את החשיפה. כשמדובר בפרסום למטרות שיווקיות של פוסטים ומאמרים, אם כדי לחשוף מוצר או שירות או  לעורר עניין בקונים פוטנציאליים, רצוי  לתזמן את העלאת התוכן בהתאם לערוץ, סביבת הפלטפורמה האינטרנטית, קהל היעד והקונטקסט של פרסום התכנים.

כמה נתונים שחשוב לשקול כדי למקסם את היתרונות של פרסום התוכן לגולשים באינטרנט:

המטרה בפרסום התוכן

  • פרסום פוסט או מאמר לצורך חשיפה של מוצר או שירות, הוא שלב חשוב בתהליכים שבהם מעונינים לעורר מודעות למוצר. בשונה משיווק אוף-ליין שמחייב כמעט ליצור קמפיינים חדשים ומפתיעים לצורך החדרת מוצר חדש, הפלטפורמה המיוחדת של הרשת מספקת אפשרות להשתמש גם בתכנים שכבר פורסמו ברשת ועדיין רלוונטיים לשיווק המוצר. וכך, בעזרת קישורים, תוכן ממומן וכדומה, אפשר לעורר את התעניינות הגולשים במוצר דרך קריאת מאמרים ברשת.
  • מטרה נוספת שאותה אפשר להשיג באמצעות פרסום מאמרי אינטרנט היא התחרות מול משווקים או עסקים נוספים באינטרנט באותה נישה. לדוגמה, כאשר מתחרה באותו ענף מפרסם תכנים שזוכים לחשיפה ברשת, הוא ממצב את המוצר או החברה שלו בתודעת הגולשים. לכן, חשוב למי שמתחרים על נישה אינטרנטית לחשוף את המוצר שלהם באמצעות תכנים שממצבים אותו ברשת.

smart-sale

אירועים הקשורים להעלאת התוכן

לאירועים, אם ישירים או עקיפים, השפעה על בחירת הזמן לפרסום התכנים:

אירוע שקשור למוצר או לחברה

תכנים מסייעים לאסטרטגיות שיווקיות שכוללות חשיפה לחברה או למוצר. לדוגמה, כאשר חברה מעלה קמפיין חדש היא נעזרת באסטרטגיות תקופתיות, ביניהן פרסום באינטרנט של תכנים רלוונטיים לקמפיין הכוללים פוסטים, מאמרים וכתבות המופצים בערוצים כגון אתר הבית, בלוג החברה ואתרים חיצוניים.

חגים ואירועים אחרים

לרוב, לקראת אירועים כלליים, מוצרים רבים שלא זוכים לתשומת לב רבה בתקופות של שגרה נהנים מחשיפה מוגברת. בתקופה זו מחזקים עסקים וארגונים את מערכת השיווק שלהם באופן תקופתי, ולכך מסייעים תכנים עדכניים שמיועדים לאותם הגולשים שמחפשים ברשת מתנות ומוצרים מעניינים.

shopping-cart

כיצד לפרסם תכנים בהתאם לקהל היעד?

כמובן שחשוב שהתוכן יגיע עד לגולש או הרוכש הפוטנציאלי כדי שיעורר בהם עניין.  יש לציין את החשיבות שיש לנתוני הרגלי הקריאה של קהל המטרה, שמאפשרים לתכנן את תזמון התכנים באופן היעיל ביותר.

שתי אסטרטגיות שונות של העלאת תכנים לאינטרנט, בהתאם לסוגי קהל היעד:

העלאה קבועה של פוסטים

העלאת פוסטים לקהל קוראים קיים בבלוג הבית או באתר מאמרים מתבצעת לרוב בעזרת "לוח שנה" שבאמצעותו מתכננים את העלאת הפוסטים באופן שמותאם להרגלי הקריאה של הגולשים.

פרסום מאמרים לקהל יעד חדש

כאשר מתזמנים חשיפה של תכנים שיווקיים לקהלי יעד חדשים באינטרנט, מתייחסים במיוחד לנתונים שנאספו על חיפוש מידע בתחום במנועי חיפוש ולחשיפה ברשתות חברתיות. שני ערוצים אלה (וכמו כן מודעות ממומנות), מאפשרים חשיפה מקסימלית למאמרים. לכן חשוב לתכנן מראש את התזמון הנכון של חשיפת התוכן.