תוכן

סוגי תוכן לאינטרנט לעסקים

תכנים לעסקים באינטרנט כוללים כמה סוגים שכתיבתם מתבצעת בהתאם לסוג התוכן. יש כמה פרמטרים שעושים את ההבדל, כגון פורמט הכתיבה, הפלטפורמה של התוכן, המטרה השיווקית, קהל היעד ועוד. מהם התכנים המתאימים לקידום העסק? איזה תוכן מתאים לאתר הבית? על בחירת התוכן שמתאים לעסק.

החשיבות של אפיון האתר

כמו בכל תכנית אסטרטגית, אפיון האתר נותן מקום להגדרת התכנים שמיועדים לפרסום. גם ללא אתר בית מתוקתק, החשיפה באינטרנט חשובה לעסקים בכל סדר גודל. לכן, אם נוצר הרושם שהאתר "לא חשוב" ואין צורך בהוספת תכנים לאתר, עדיין אפשר לייצר תוכן אינטרנטי שמועיל לקידום של הארגון והעסק.

כמה שאלות שחשוב לשאול לפני שבוחרים בסוג התוכן לאינטרנט

התועלת של האתר לשיווק העסק?

האם האתר מייצג את העסק? פונה לקהל יעד, יוצר המרות ומביא לקוחות? נחשב לזניח מבחינת אסטרטגיית השיווק של העסק?

האם אתר הבית חשוב לארגון?

כמה להשקיע בתוכן? האם להזין את אתר הבית באופן קבוע בתכנים חדשים? האם לפרסם תכנים באתרים  נוספים כדי למצב את אתר הבית ולהביא אליו צופים?

כמה מתאפשר להשקיע באתר האינטרנט?

חברה גדולה יכולה לתקצב את ניהול האתר באופן שעסקים קטנים לא יכולים להרשות לעצמם, ביניהם מערכות להפצת תכנים, למעקב ולניטור וכדומה. אבל, כדי לתחזק אתר פעיל ומצליח, יש צורך, מלבד ההשקעה הכספית, בהשקעה במעורבות גולשים ובתחזוקת התוכן.

מה גודל האתר?

לגודל השפעה על היקף התכנים. אתר קטן מתחזק עשרות עד מאות תכנים בעוד אתרים גדולים מכילים עשרות אלפי תכנים ויותר. מידת המעורבות של העסק בתחזוקת האתר חשובה לאפיון התוכן – אתר יכול לכלול רק תמונות וטקסט מובנה שאינם דורשים תחזוקה רבה, או מגוון תכנים שמספרים על פעילות החברה, המוצרים, אינטרקציה עם גולשים ועוד אפשרויות שמחייבות השקעה גם במעקב אחר פעילות האתר. מבחינת השקעה בתכנים, איכות ועדכון של תכני האתר מאפשרים לשלב את האתר במגוון קישורים ולקדם אותו אורגנית.

website connection

4 סוגים של תוכן אינטרנטי לעסקים

על ארבעה סוגי תכנים שהמעורבות בעשייתם קלה יחסית גם למי שאינו בעל ידע מקצועי רב. שירותי כתיבה מספקים תכנים אלה לבעלי אתרים ולמנהלי שיווק באינטרנט.

Infographic about web content

 

מאמרים לאינטרנט

מאמרים לאינטרנט הם חלק מתכנית שיווק של עסק שרוצה לשמור על חשיפה באינטרנט. למאמרים פורמט קבוע שכולל כותרות ותתי כותרות. לעתים יש להפריד בין מאמרי אינטרנט שיווקיים ובין מאמרי SEO לקידום אורגני, למשל, מאמר שיווקי שנכתב כפנייה לקהל יעד של לקוחות או כדי להוסיף לתדמית הנישתית של העסק באינטרנט, או מאמר לקידום שנכתב במטרה לקדם את אתר העסק במנועי החיפוש (באמצעות תוכן ייעודי ומילות מפתח).

הבחירה בין מאמרים שיווקיים לבין מאמרים לקידום מתייחסת לפורמט הספציפי שכולל את כמות המילים במאמר ואת סוג הקישורים שמאפיינים אותו. כמובן, שהגדרות אלו אינן מוחלטות, מכיוון שמאמר שיווקי יכול לכלול מילות מפתח חשובות ומאמר לקידום יכול לתרום ערך שיווקי לגולשים.

דפי נחיתה

המטרה של דפי נחיתה היא יצירת המרות במגוון אמצעים, כגון שליחת טופס, הרשמה לניוזלטר, הורדת מדריך, יצירת קשר וכדומה.

הפנייה היא בדרך כלל לגולשים שכבר שמתעניינים במוצר או בשירות. – הטקסט (וגם העיצוב) של דף הנחיתה ישיר יותר, משכנע יותר ומכוון לפעולתו של הצרכן.

דיוור במייל

דיוור במייל כולל פנייה ללקוחות חדשים ושליחת ניוזלטר או הטבה ללקוחות קיימים, במטרה לחזק את הקשר עם הצרכנים ולהזכיר להם את הקשר העסקי הטוב עם החברה או העסק. אפשרויות התוכן הן בלתי נדלות אך חשוב להתאים את המסר ואת הסגנון לקהל היעד, בין שכתיבת דפי נחיתה מיוחדים וארוכים מאוד הכוללים סרטוני וידאו או פוסטים, מיילים עם קופונים והנחות חודשיות ועוד.

בלוג של ארגון או עסק

בלוג הוא "הפנים" של הארגון או העסק. בלוגים עסקיים רבים נכתבים במטרה לעדכן את הגולשים ולשמור על מעורבותם בפעילות החברה. זה יכול להיות בלוג עסקי, שמתאר את הפעילות העסקית החברה בתקופה מסוימת, או בלוג שמערב את הגולשים בפעילויות של עובדי החברה ובשיתופם ברשתות החברתיות. בלוג עסקי מתאים גם לעסקים קטנים ובינוניים ומשמש כלי מועיל להפצת מידע על מוצרים או מבצעים חדשים, שיתוף הגולשים במידע מועיל ועוד.

טיפים לייעול האפקטיביות של תכנים באינטרנט

  • כדי לייעל את האפקטיביות של התוכן ולשמור על קשר מעודכן עם קהלי יעד וגולשים יש לתחזק את התכנים באופן קבוע – לפרסם מאמרים בזירות תוכן, להוסיף פוסטים לבלוג וכדומה.
  • עבור רוב המשווקים, התוכן הטקסטואלי אינו המרכיב הבלעדי בשיווק באינטרנט. זוהי מערכת מורכבת של אסטרטגיות שיווקיות ומנגנוני ניטור ומעקב במטרה למקסם את ההתנהלות השיווקית באינטרנט. אבל, גם עסק קטן או בינוני יכול ליהנות מחשיפה מורחבת של תוכני העסק ברשת שאפשר להשיג גם באמצעים הזמינים לכול כגון מודעות, תוכן ממומן, רשתות חברתיות ועוד.