מאמרי אינטרנט שמועילים לצרכנים

בית » תוכן » מאמרי אינטרנט שמועילים לצרכנים
מאמרי אינטרנט הם מוצר שיווקי שמאפיין את האינטרנט בלבד. אם כי המטרה הסופית היא שיווק מוצר, שירות או עסק, ולמרות הזיקה שבין התוכן לבין אמצעי ההפצה באתרים ובפלטפורמות אינטרנט שונות, שמגדילה את חשיפת המוצר או החברה ואת היקף המשתמשים שנכנסים לאתר, מאמרים באינטרנט שונים במהותם מתוכן שיווקי, הן מקופירייטינג אוף-ליין והן מדפי נחיתה במרשתת.

על פי מחקרים שבוצעו בחו"ל אסטרטגיית התוכן האפקטיבית יותר עבור מפרסמי B2B (בהבדל קל ממפרסמים עבור קהל יעד B2C), היא שיווק במנועי חיפוש (SEM) ולאחריה קידום ממומן של פוסטים, כאשר האסטרטגיה היעילה פחות היא תוכן במודעות באנר. הנתונים מהשנים האחרונות מצביעים על כך שכ – 80% מהעסקים שלהם אתר אינטרנט מפרסמים מאמרים באתר. בהתחשב בכך שעסקים רבים מבצעים פעילות שיווק אינטנסיבית באמצעות מאמרים, מה התמורה שמקבל הצרכן?

big-sale

צרכנים מחפשים מידע באינטרנט

כ-80% מהמשתמשים מחפשים מידע באינטרנט לפני שהם מבצעים רכישה אונליין. המשמעות היא שהמשתמשים גולשים במנועי החיפוש, בפורומים, בפורטלים וברשתות חברתיות לפני ביצוע הקנייה. מבחינת הצרכן, קריאת מאמר באינטרנט היא אמצעי זמין ויעיל ביותר להשגת מידע על מוצרים.

  • לרוב, קריאת מאמרי אינטרנט אינה כרוכה בתשלום.
  • הצרכן יכול לקרוא מאמרים שמתמקדים במוצרים או בתחומים מסוימים.
  • קישורים בתוכן המאמר או בפלטפורמה הקשורה (למשל מודעות או קישורים באתר) מספקים לו אפשרות לקבלת מידע נוסף.

מכיוון שקריאת מאמר אינטרנט אינה אורכת יותר מכמה דקות, המשתמש יכול לקבל מידע כללי (או מעמיק) על המוצר שמעניין אותו, ולהמשיך לקריאת תכנים נוספים שמסייעים לו לגבש החלטה, או לדפי נחיתה שבהם הוא יכול למלא טופס פנייה אונליין.

התהליך שעובר הצרכן האינטרנטי

בקונספציית השיווק החדשה, התהליך שעובר הקונה מהרגע שהוא מודע לצורך במוצר מסוים ועד להחלטה שלו לבצע רכישה נקרא "מסע הקונה". המשמעות היא שלא כמו בשיטות השיווק הישנות, הקונה עובר כמה תחנות לפני הרכישה.

מאמרים באינטרנט הם תחנות אידיליות למסע כזה. הצרכן קורא את המאמרים, עובר למקורות מידע נוספים ומקבל את הרקע שדרוש לו להחלטה. אם לאורך כל המסע שלו יכול הצרכן לשלוח טופסי הרשמה או ליצור קשר ישיר באמצעות הפרטים המוצגים אונליין, התהליך הופך לאפקטיבי ביותר.

חשוב לציין גורם נוסף המעורב בתהליך הרכישה והוא UX (נוחות משתמש). ככל שהדף קריא יותר מבחינה ויזואלית ונגיש מבחינה טכנולוגית הוא מעודד עוד יותר את תהליך הרכישה, מכיוון שנגישותו מסירה הפרעות שיכולות להשפיע על החלטת המשתמש אם להמשיך בתהליך.

מאמר או דף נחיתה?

מאמר אינטרנט הוא שלב מועיל ביחסים שבין המשווק לבין הקונים הפוטנציאליים: לאחר קריאת המאמר הצרכן מקבל את הרקע שחיוני לו עבור הרכישה; מבחינת המשווק פנייה ממשתמש כזה היא ליד איכותי, מכיוון שהצרכן מבצע את הפעולה לאחר שכבר למד להכיר את המוצר שבו הוא מעוניין.

מאמרים ודפי נחיתה אינם מתחרים על אותה נישה אלא משלימים אלה את אלה, כשני שלבים שונים של מסע הקונה: מאמרי אינטרנט מספקים מידע שעוזר לקונים הפוטנציאליים להגיע להחלטת הרכישה שלהם לפני שיצרו מגע עם מפרסם המוצר או השירות; העלאת דפי נחיתה מיועדת ללקוחות שכבר גמרו אומר בדעתם ליצור קשר.

לכתיבת מאמרי אינטרנט ותוכן שיווקי פנו אליי דרך האתר.