כתיבה שיווקית לקהלי יעד

בית » כללי » כתיבה שיווקית לקהלי יעד
כתיבה הפונה לקהל צרכנים תמיד ליוותה ושימשה באופן מוחלט את ענפי המסחר השונים. הכתיבה השיווקית תופסת חלק מרכזי בעולם השיווק, וכיום היא חלק אינטגרלי מהשיווק באינטרנט. בפוסט זה פירוט מקוצר על היתרונות הכמעט מוחלטים של הטקסט השיווקי המתווך בין מטרת המפרסם לקהלי היעד שלו שאליהם הוא רוצה להגיע.

היקף קהל היעד של הכתיבה השיווקית

סקרים רבים מציגים נתונים על צריכת תוכן שיווקי. אך גם ללא אישור סטטיסטי, אין ספק כי טקסט שיווקי הוא בעל נראות מוחלטת, אם מדובר בתוכן פרסומי המחולק בבית העסק או בארגון עצמו, או בהפצה אזורית של פליירים ומודעות ובמדיה הכתובה, באמצעות הטלוויזיה, המחשב וכל אמצעי תקשורת אלקטרוני אחר.

  • המשמעות היא שכל קורא או גולש, הופך להיות בפועל חלק מקהל הקונים הפוטנציאלי.
  • לכן, לכאורה (וללא התחייבות):  קהל היעד הלא מפולח של הכתיבה השיווקית הוא כולם!

כתיבה שיווקית ליצירת קשר עם צרכנים

העברת מסר שיווקי באמצעות כתיבה היא חלק אינטגרלי של האסטרטגיה השיווקית, ניהול מערכת השיווק או ניהול קשרי לקוחות.

כתיבה מאפשרת גישה לא מוגבלת לפלטפורמות שיווק מגוונות, ומעניקה אפשרות לשימוש בכל פלטפורמה מסחרית ועסקית.

באסטרטגיה המתמקדת בקהלי יעד מוגדרים קיימים יתרונות ייחודיים לטקסט השיווקי ואפשרויות מגוונות לבנית מסרים ישירים אישיים וחשובים.

  • לדוגמה: פניה אישית באמצעות ניוזלטרים, הפצת סדרות חומר פרסומי, מסרים שיווקיים מידיים דרך האינטרנט והסמארטפונים.

לבעל עסק או מנהל שיווק המעוניין ביצירת קשר בלתי אמצעי עם קהל הצרכנים אפשרות לבחור את המסר השיווקי הכתוב המתאים ביותר לאסטרטגיה השיווקית שלו בהתאם לקהל היעד המוגדר.

  • לדוגמה: יצירת תכנים שוטפים לטובת לקוחות קבועים של מוצר מסוים.

כתיבה שיווקית להעברת מסרים

  • אפשר להגיע לצרכנים באמצעות ערוצי שיווק נוספים (סרטונים, פרסומות), אך גם באסטרטגיות שיווקיות בהן קיימת עדיפות לטכניקות נוספות כגון צילום, פסקול וטכנולוגיות מתקדמות, לכתיבה יש מקום חשוב בהעברת המסר השיווקי.
  • כתיבה שיווקית היא חלק חשוב באסטרטגיה של בניית תדמית מוצר, ונחוצה ביותר לעסקים וחברות שרוצים להעביר מסר שיווקי ולפתח פלטפורמה עסקית למגע שוטף ולקשר מידי עם קהל המטרה הקבוע והפוטנציאלי שלהם ועם קהל יעד שהיקפו עשוי להיות בלתי מוגבל.

buyers-internet

כתיבה שיווקית באינטרנט

באמצעות כלי המדיה האלקטרונית מתאפשר להגיע לקהלי מטרה רבים. האינטרנט הוא תחום מצוין להפצה של תוכן שיווקי, עם אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות לקבלת מידע זמין ועדכני.

יתרון חשוב בתכנון הוצאות השיווק יש לפרסום תוכן באינטרנט כאשר העלויות ברוב המקרים נמוכות יחסית לתקציבי פרסום בערוצים המתחרים.

  • פרסום בערוצים אחרים: שלטי חוצות, מודעות בעיתונים, סרטוני פרסומת.
  • כתיבה שיווקית לאינטרנט: פרסום מאמרים באתרים/פורטלים, תכנים ממומנים, מודעות טקסט.

יתרון נוסף הוא מידיות: אפשרויות ההפצה הרבות של הטקסט מכוון המטרה השיווקית דרך האינטרנט, והגעה כמעט מידית ובמקרים רבים ניתנת לשליטה אל קהלי היעד.