5 נקודות חשובות להצלחת תוכן שיווקי

בית » תוכן » 5 נקודות חשובות להצלחת תוכן שיווקי
כתיבה שיווקית יוצרת עניין במוצר, מספקת לקונים אפשרות להכיר את המוצר או השירות, בונה קהל נאמן שמתעניין במוצרים נוספים,  ומספקת פלטפורמה שיווקית לתהליכי המרה/רכישה. עם זאת, גם התוכן הנכון והקולע ביותר עלול 'לפספס' את המטרה. איך להפוך תוכן שיווקי טוב לאופטימלי?

1 – האם התוכן קולע למטרה?

  • המטרה – מכירה: ההצלחה נמדדת ביחסי המרה, בכמות הפניות וההפניות, במספר הקונים.
  • המטרה – חשיפה והרחבת קהל היעד הפוטנציאלי ברשת: ההצלחה נמדדת  עפ"י פרמטרים נוספים: מספר הלייקים, ההרשמות, התגובות וההמלצות.

2 – הפלטפורמה הנכונה לפרסום תוכן

הכתיבה הטובה ביותר לא תשיג את האפקט הרצוי אם התוכן השיווקי לא יוצג בפלטפורמה הנכונה.

  • מיקום – היכן מוצג התוכן? האם מופץ בערוצי המדיה או באתרי אינטרנט מרכזיים?
  • קהל היעד-  למי מוצג התוכן? האם בערוצים המכוונים לקהל היעד שלו?

3 – האם התוכן אידאלי למטרה השיווקית ?

איכות הטקסט עשויה להיות אופטימלית, הלקוח המשווק מרוצה מהאופן שבו כתיבה שיווקית מייצגת את המוצר/החברה, אבל הלקוחות שלו מצפים לגירוי שונה, ל"משהו אחר".

לכן, חשוב להתאים את התכנים להרגלי צריכת התוכן של קהל היעד.

  • לאפיין את קהל היעד
  • לבדוק התאמת התכנים לאסטרטגיה השיווקית הרצויה
  • להשוות לתכנים נוספים באותה הנישה
  • לבדוק את אסטרטגית התוכן של המתחרים –  קהל יעד, המטרות השיווקיות, ומידת ההשקעה באסטרטגית התוכן.

4 – קביעת סביבת התוכן

כדי שתוכן שיווקי יוצג במיטבו חשוב שההצגה שלו תהיה אפקטיבית. יש לבחור כלים שהופכים את הצגת התוכן לאופטימלית.

  • נראות שיווקית מקסימלית – כלים כגון עיצוב גרפי לדפוס, קבצי עיצוב באינטרנט, כתוביות וכותרות לסרטונים שיווקיים.
  • חשיפה מקסימלית – בחירת מקום וזמן פרסום, חשיפת תכני כתיבה שיווקית לקהל היעד המתאים.
  • כלים לבדיקה ולמעקב – מעקב אחר צפיות, השוואת קמפיינים.
  • רשתות חברתיות –  בחירת אופן ההפצה האופטימלי.

5 – כתיבה שיווקית – משיווק למכירה

שיווק הוא לא תהליך מכירה, אלא תחילתו !

כתיבה שיווקית:

  • מציגה את ההצעה המפתה.
  • מאפשרת לקונים לקבל מידע נוסף באמצעות ערוץ שיווקי ועוצמתי.

מכאן, יש 'לשכנע' את הקוראים שכדאי להם להמשיך בתהליך הרכישה של המוצר הנחשק:

  • ללחוץ על כפתור הקניה/להרשם לניוזלטר/להגיע לנקודת מכירה.

internet-marketig