קידום ממומן בשירותי גוגל

בית » קידום אתרים » קידום ממומן בשירותי גוגל
חשיפה של אתרים בתוצאות מנוע החיפוש של גוגל היא חינמית. בזמנו, עם העלאת מנוע החיפוש שלהם, גוגל אף הודיעו כי מטרתם היא לאפשר לכל הגולשים בעולם מידע זמין באינטרנט. התחרות על הופעה בתוצאות שלושת הדפים הראשונים, שהם הנצפים ביותר על ידי הגולשים, הביאה את גוגל לפיתוח אלגוריתמים שאמורים לזהות את איכות האתרים על פי פרמטרים שנקבעו על ידי החברה, ולהתפתחותו של תחום קידום אתרים אורגני.

שירותי פרסום מורחבים באינטרנט

לקידום באמצעות מודעות יתרון אינטרנטי של חשיפה מידית בדפים נצפים ברשת. שיטת קידום זו יעילה ביותר גם לטווח קצר, לשיווק של קמפיינים, לפרסום מבצעים, לחשיפה של עסק או מוצר חדש.

גוגל מציעים את שירות הפרסום הממומן שלהם Adwords, המכסה אפשרויות מיקוד של כל קהל יעד כמעט. מפרסם יכול לבחור בנושא ובשפת הטקסט של המודעה, לסנן את הצפיות במודעה (גם לפי IP), להתמקד בקהל יעד על פי מיקום גיאוגרפי, וכמובן לבחור במיקום פרסום המודעה – האם בדפי מנועי החיפוש, במדיה או באתרי השותפים של גוגל. כמו כן לצורך ההתמקדות בקהל יעד קיימת האפשרות לסנן את אופן השימוש של הגולשים באינטרנט (האם באמצעות מחשבים שולחניים, ניידים, טאבלטים).

כחלק מהשירות המורחב החברה מציעה שילוב משודרג של מסעות פרסום. בין השדרוגים, שמטרתם התמקדות בקהל פוטנציאלי של קונים, אפשרות למודעה עם sitelinks מרובים המיועדת לקהלי יעד שונים. בדף ההסבר של החברה גוגל משתמשים בדוגמא של קמפיין מורחב לחנות בגדים – באותו מסע פרסום ניתן להתאים מודעות ממוקדות לקונות המשתמשות במכשירים ניידים, ולגולשים במחשבים שולחניים.

הפרסום הממומן של גוגל הוא בלעדי לחברה. המודעות מתפרסות רק באתרים הקשורים לגוגל ולשותפיהם. עם כל מודעה מופיע קישור לאתר העסק. לא ניתן לפרסם מודעות שאינן מקשרות לדף האתר של המפרסם. החברה מציעה קמפיינים מורחבים תוך שימוש במוצרי הדגל (לא כולם זמינים בארץ) Google Maps. Google merchant center, ואפילו קמפיינים שמבוססים על סרטוני יוטיוב.

תמחור ועלויות של מודעות

לפרסום מודעה בגוגל פוטנציאל תפוצה גבוה, ובניית קמפיין מאפשרת הפקה של תוצאות מרביות על ידי התאמת המודעות לקהל היעד ולערוץ שבו הן מפורסמות. בקידום ממומן של גוגל Adwords, התשלום הוא פר הקלקה על המודעה, והוא  נקבע על פי אומדנים, ביקוש, ופרמטרים נוספים. גוגל משקללים את הנתונים לזמן אמיתי. מפרסם יכול לקבוע את אופן פרסום המודעה, לתזמן הופעות ולבחור האם לתמחר את הקליקים באופן ידני או על פי תמחור אוטומטי של גוגל. החברה מציעה למפרסמים כלים לבחירת מילות מפתח, וכלים לניתוח תוצאות הפרסום של המודעות על מנת לבדוק את יעילותן.