קידום אורגני של אתר במנועי חיפוש

בית » קידום אתרים » קידום אורגני של אתר במנועי חיפוש
הגדרת תחום קידום אתרים אורגני כוללת פעולות המבוצעות על מנת לשפר ולשמור על מיקום של דפי אתר בתוצאות מנועי חיפוש. על פי סקרים ומחקרים, מרבית הגולשים מוצאים את מבוקשם ב- 3 הדפים הראשונים, ולכן הנראות בדפים אלה חשובה לבעלי אתרים, הרוצים שהגולשים יגיעו לאתר שלהם דרך השאילתות של מנוע החיפוש.

האופן שבו מבוצע חיפוש מילת מפתח הוא באמצעות הקלדת המילה (או הביטוי) על ידי הגולש. גורמים המניעים את הגולשים להיכנס לאתר מסוים הם בין היתר המיקום הגבוה בתוצאות החיפוש ונראות הדף, כולל תיאור קצר של התוכן.

seo-search

מילות מפתח בקידום אורגני

מילות מפתח שמספקות מידע כללי על פעילות אתר מאפשרות נראות וכניסות של גולשים, על פי צרכי בעל האתר. כאשר מדובר בקידום אורגני של מוצר או שירות מסוימים, חשובים אפיון האתר וההתמקדות במטרת קידום מילת המפתח הנבחרת.

במקרים אלה, בחירת מילת מפתח, הממוקדת בהתאם לנתוני הגדרת המטרות השיווקיות, מאפשרת להפנות לאתר קהל יעד של גולשים המחפשים את המוצר או השירות המסוים, שאותם המשווק מעוניין לקדם – מתוך סך המוצרים באתר.

קיים הבדל, לעתים משמעותי, בחיפוש מדויק של מילת מפתח אחת ושל ביטוי המכיל מספר מילות מפתח. לדוגמא, הקלדת המילה "מטריות", מפנה את הגולשים לדף הראשון בו ניתן למצוא מידע על מטריות למכירה. הקלדת הביטוי המדויק "מטריות בגשם", מפנה לתוצאות אחרות לחלוטין.

נתונים לקידום אתרים

גורמים המשפיעים על הקידום האורגני של אתרים, כוללים נתונים כגון אפיון ובחירת מילות המפתח המתאימות לקידום, איכות כתיבת התוכן, סוג התוכן (מאמרים, תמונות), קישורים פנימיים וחיצוניים ומבנה האתר.

בחירת מילות מפתח מבוצעת באופן אינדיבידואלי, כאשר במקרים מסוימים מנועי החיפוש עצמם מספקים את המידע והרקע המאפשרים לבחור את הביטויים המתאימים. אבל, בחירה בביטוי פופולרי לא בהכרח מקדמת את האתר.

בדיקת אתר לצורך קידום אורגני

מנגנון מורכב למדי של סריקת אתרים מאפשר למנוע החיפוש לזהות את הביטוי ועל סמך נתונים מסוימים לקדם אותו. במקרים בהם משתבשת או לא מתאפשרת סריקה, עשויה להיות ירידה במיקום של מילת המפתח בתוצאות החיפוש.

שיפור טכני של אתרים לצורך קידום אורגני, כולל זיהוי ותיקון הבעיות העשויות להפריע לסריקת ולהעלאת הדפים, לדוגמא, בדיקות מהירות והעלאת כותרות, תמונות ותכנים והתאמת האתר לסריקה ונראות אופטימליים. כיום עם החלת חוקי הנגישות יש חשיבות רבה לאופטימיזצית אתרים הן מבחינת איכות התכנים והן בתקינות הטכנית.