האם קידום אתרים הוא ענף טכני

ברשת האינטרנט כמיליארד ושישים מיליון אתרים שבהם משתמשים כשלושה מיליארד וארבע מאות מיליון גולשים (לפי נתונים לשנת 2016). במנוע החיפוש (הגלובלי) של גוגל משתמשים למעלה מארבעים אלף גולשים בשניה וקצת פחות משני מיליארד גולשים בחודש. קידום אתרים הופך למאתגר במיוחד ולא רק עבור מומחי SEO אלא לכל מי שעוסק במקצוע הנוגע לפלטפורמות האינטרנט, אם עיצוב, ניהול אתר ואפילו עסק, וחייב להכיר את התחום לפחות ברמה הבסיסית בכדי לשלב את אתר האינטרנט ברשת.

אנליזות וקישורים, הבסיס לקידום אתרים

הבסיס לקידום אתרים הוא ביצוע תהליכי ניתוח נתונים והתאמת האתר למנועי חיפוש, כאשר הכלים שבהם משתמשים לביצוע פעולות הקידום משתנים ומותאמים בהתאם להתפתחות הסביבה הטכנולוגית. בין הפעולות:

מילות מפתח

קידום ביטויים תחרותיים (או לא תחרותיים) מתוכן הדף או האתר, למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של הביטוי בהתאם לפרמטרים הכוללים, בין היתר, חישוב מספר הופעות של מילת מפתח בתוצאות חיפוש, כמות הגולשים שחיפשו את הביטוי והאופן שבו מנועי החיפוש מציגים אותו בדפים הראשונים. לבחירה בביטויים המתאימים והמדויקים חשיבות רבה ואפילו להטייה של מילת מפתח יש משמעות בתהליך הקידום מאחר שזהו ביטוי אחר, עם נתוני נפח חיפושים והופעות שונים.

תוכן

טקסט אינו סתם טקסט כשהוא מוצג במנועי חיפוש. אמנם קידום אורגני מביא בחשבון שיקולים הכוללים את איכות התכנים המועלים לרשת אך מרבית עבודת הקידום היא טכנית, וכוללת ניתוח נתונים והתאמה של התוכן לפרמטרים של מנועי החיפוש שביניהם תגי מטא, צפיפות מילות מפתח בתוכן, ועוד.

קישורים

היפר-לינקים שמקשרים את דף האינטרנט, לרוב מדפי אינטרנט אחרים. לקישורים משמעות רבה מבחינת גוגל שפיתחה אלגוריתם מיוחד לזיהוי קישורי 'ספאם'.

עולם של אלגוריתמים

מתוך הסך העצום של דפי האינטרנט המוצגים ברשת, כל ביטוי שמופיע במנועי החיפוש מיוצג בדף הראשון של התוצאות על ידי כעשרה דפי אינטרנט בלבד. ככל שכמות המחפשים עולה כך גדלה התחרות על קידומם של ביטויי המפתח. על מנת לקדם ביטוי מבוצעות באתר פעולות אופטימיזציה, שמטרתן לאפשר לסורקים של מנועי החיפוש התאמה אופטימלית לקליטת האינפורמציה מהאתר והפיכת התוכן באתר לאפקטיבי עבור כלי האנליזה המנתחים את המידע שמשפיע על קידומו.

והרבה נתונים

עם כמות גדולה כל כך של אתרים וביטויים ברשת ואלגוריתמים המסננים נתוני אתרים בהתאם לפרמטרים שמספרם הולך וגדל, הופך SEO לתחום טכני שמוגדר כענף הייטק. הצורך הגדל של חברות הפועלות באינטרנט בפיתוח כלים חדשים לניטור נתונים משפיע אף הוא על התפתחות האוטומטיזציה של התחום. פלטפורמות תוכן ופלטפורמות חברתיות (פייסבוק) מספקות לבעלי האתרים, הבלוגים והדפים כלי מעקב אחר כניסות וצפיות משתמשים, חלקן (וורדפרס) מאפשרות לשלב בניהול האתר את נתוני מערכת אנליטיקס של גוגל.

כתוצאה מכך, על מי שמנהל אתר או אפילו דף עסקי מוטל להבין את דו"חות הנתונים, שמציגים את המידע הדרוש לו לקידום האתר או הדף. לאנשי הצד הטכני שביניהם מפתחים ומעצבי אתרים, מציעות חברות האינטרנט ובראשן הענקית גוגל כלי API וכלי ניתוח מתקדמים שמאפשרים למומחים אמצעים מקיפים לניתוח ולבקרה ולהתאמת האתרים לנתוני החווייה של המשתמשים.

internet-globe

Save

Save

Save

Save