הצד השיווקי של מנועי חיפוש

בית » קידום אתרים » הצד השיווקי של מנועי חיפוש
האם קיים קשר בין גודל חברות או מותגים בשוק  למיקום בתוצאות חיפוש באינטרנט? מנועי החיפוש עומדים לרשות הגולשים ללא תשלום, כאשר מטרתם הבלעדית והמוצהרת היא לספק מידע רלוונטי לגולשים, בהתאם לשאילתות החיפוש שלהם. ניתן להניח כי גולשים ממוצעים מצפים למצוא במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש את הביטויים המהווים מענה מדויק לשאילתות שהקלידו.

אבל, מסתבר, כי כ- 70% מהגולשים במנועי החיפוש מצפים למצוא במקומות הראשונים שמות מוכרים של מותגים ומוצרים. מן הסתם, התניה של צרכנים.

מאידך, אותן חברות או שמות (brands) התייחסו למיקום בדף הראשון בתוצאות החיפוש כאל 'ספר טלפונים', נוסח, 'אנחנו כאן ואת השם שלנו אתם כבר מכירים', כאשר מרבית ההשקעה בשיווק און ליין זורמת לפרסומות, סרטונים, ומחקרי שיווק שונים.

המשמעות השיווקית של חיפוש מילות מפתח

האם למאות מיליוני חיפושים בחודש השפעה שיווקית על מכירות של חברות?

הדרך הטובה ביותר לדעת את התשובה היא באמצעות מחקרי שוק. בלי קשר לתחרות הקיימת בתחום קידום אתרים אורגני, SEO, לחשיפת המוצר על ידי נראות במקומות הראשונים בתוצאות, בידי החברות הגדולות כלים שיווקיים שאינם כלולים במסגרת התקציב של חברות קטנות –  האפשרות לביצוע מחקרי שוק ממוקדים ומפולחים רחבי היקף ולאורך זמן (בקידום האורגני נדרש זמן לקידום הביטויים לחשיפת המוצר/המותג), וזו המגמה, כפי שמצטייר כיום.

מה ניתן לבדוק באמצעות מנועי החיפוש?

אפיון העדפות גולשים – על ידי מחקר תוצאות חיפוש והמרות: פיזור מילות מפתח, שאלונים, שימוש בקבוצות בקרה ועוד:

  • העדפות של סוגי מוצרים, מותגים, אופן השימוש.
  • בדיקת נאמנות למוצרים ולמותגים.
  • פילוח קהל הלקוחות על פי מיקום, עונה, טרנדים.
  • איתור העדפות על פי חיפושי ביטויים ממוקדים ומורחבים.
  • בדיקת מילים חיוביות ושליליות והשפעתן על הגולשים.

להגיע לקהל היעד

כיום, היכולת השיווקית להגיע לקהל יעד שאינו מוגבל למדינה או לאזור, היא גדולה במיוחד. האמצעים הטכנולוגיים עומדים בשלב מתקדם ביותר, קהל היעד הוא עצום, ולתקשורת מילולית או באמצעות טקסט משמעות גדולה בתכנון אסטרטגיות שיווקיות.

לדוגמה, ניתן לראות סרטוני פרסומת מושקעים ביותר, שהם מעין סוג של סיפורים הנוגעים לליבם של הצופים, כשהתסריט האנושי של הסרטונים הכולל כתיבה המיועדת לקידום המוצר, מצליח לחצות את גבולות השפה.

קהל היעד הגלובלי הולך וגדל בהתמדה, אך התחרות על ליבם של הצרכנים אינה מסתיימת באמצעות חשיפת המוצר בערוצי המדיה השונים. מעבר למידע הזמין המסופק לגולשים  ואפשרויות החשיפה לעסקים ולחברות, מנועי החיפוש הופכים להיות אמצעי לזיהוי מגמות צרכנות, אפיון ההעדפות של קהלי היעד, ומקור מידע חשוב לבניית אסטרטגיות שיווקיות.