נראות ותוכן אתר בתוצאות חיפוש

בית » קידום אתרים » נראות ותוכן אתר בתוצאות חיפוש
השקעתם בעיצוב אתר המייצג עבורכם את העסק או השירות שלכם. הקפדתם על קישורים איכותיים, שמרתם על זכויות היוצרים של התכנים שהורדתם, ואתם מעוניינים שהאתר יראה ב'מקומות הנכונים' בחיפוש באינטרנט, אחרי הכול, כדי שאתר הבית שלכם, מושקע ככל שיהיה, ישמש אתכם באופן אפקטיבי, עליו להיחשף באופן הנכון לקהל היעד שלכם באמצעות תוצאות החיפוש באינטרנט, כלומר, קידום אורגני לאתר.

נראות בתוצאות החיפוש

ככל שאתרים ממוקמים במקומות הגבוהים בדפים הראשונים בתוצאות החיפוש, הסיכויים לנראות שלהם על ידי הגולשים גבוהים יותר. הימצאות אתר במקומות ראשונים בתוצאות החיפוש אכן מאפשרת לכם חשיפה גדולה יותר של האתר שלכם לגולשים, אך החשיפה של האתר לא מביאה בהכרח את הגולשים וההמרות לאתר.

כיצד ניתן לשפר את  נראות  האתר עבור הגולשים במנועי החיפוש באינטרנט ? קיים מגוון של אמצעים שמסייעים למקד את שיווק האתר בדפי התוצאות:

אפיון אתר לצורך קידום אורגני

הגדרת האתר והמוצר חשובים כאשר רוצים לקדם אתר במנועי חיפוש וברשת האינטרנט:

  • אפיון המוצר, העסק וקהל היעד  – הגדרת העסק ופילוח קהל היעד של המוצר או השירות, היא שלב נכון הן מבחינה שיווקית והן לקידום האורגני של האתר – אפיון המוצר שמוצג באתר שלכם יסייע לכם לברור את מילות המפתח שממוקדות יותר למטרה שלכם.
  • אפיון שימושי האתר – לאיזו מטרה הקמתם את האתר ? לאילו קהלי יעד הוא מכוון ? מה הייתם רוצים לשפר, או לשנות ? אפיון האתר ויעילותו, הוא שלב שיכול לסייע לכם להגדיר את תכני האתר הרצויים, ולבחור את מילות המפתח והביטויים המתאימים.
  • הנישה של האתר – כיצד אתם מגדירים את האתר שלכם ? הגדרת הנישה תסייע לכם לזהות אתרים ופורטלים מאותו התחום, ברשת האינטרנט, ולאפיין את תוכניהם.

קידום אתרים במנועי חיפוש

מיקום של אתרים בתוצאות החיפוש מבוסס על מכלול של נתונים, שלא את כולם ניתן לדעת בוודאות. התייחסות לקידום האתר כאל פתרון של שיטה אחת בלבד, דומה ל'שמירת  כל הביצים באותו מקום'. אפשר להשתמש ביותר מאמצעי אופטימלי אחד.

כמה אמצעים (שכיום) נחשבים לבעלי ערך לקידום ולנראות של אתר במנועי החיפוש:

  • קישורים מאתרים איכותיים
  • הצגת מידע חיוני
  • שימוש נכון בטכנולוגיות לצורך העלאת תכנים
  • התחברות פעילה לרשתות חברתיות
  • תאימות לדפדפנים ולמכשירי סלולר

התאמה טכנולוגית והתחברות לרשתות חברתיות  הם שלבים חשובים לקידומו של אתר. אך עם זאת, כמובן, התוכן הכתוב הוא עדיין המלך. תוכן מעניין המספק מידע רלוונטי מושך גולשים לאתר, ובנוסף יכול לקדם את האתר בנראות תוצאות החיפוש.

SEO ותוכן לשיפור נראות האתר

לרוב אתרי האינטרנט מערכות ניהול פשוטות באמצעותן ניתן להוסיף תוכן למטרות קידום, לאתרי וורדפרדס, למשל, ניתן להוריד מגוון של וידג'טים SEO. פרט חשוב  – אלה אמצעים המשמשים לא רק עבור קידום 'מאחורי הקלעים' של האתר אלא אף נוגעים לאופן בו מוצג האתר בתוצאות חיפוש.

מערכות אלו שונות במקצת באתרים השונים. לעתים נוצרת במערכת 'דריסה' של מידע כאשר יש יותר ממרכיב SEO אחד, במקרים אחרים יש צורך לבחור מחדש את ברירת המחדל, אך האפשרויות הבסיסיות דומות, והן כוללות, בין היתר, תגיות מטא, המיועדות להגדיר את הדף או הפוסט עבור הסורקים. תגיות meta מאפשרות למשתמשים את הגדרת הכותרת ואת התיאור של הדף או הפוסט – הגדרות אלו הן המופיעות בדפי החיפוש.

אלה אמצעים פשוטים ודי נוחים  לקידום האורגני, והם  מסייעים לשליטה על הנראות בתוצאות החיפוש.  כלי מנהלי אתרים של גוגל מספק מידע מורחב על האופן שבו אפשר להשתמש באמצעים הללו לקידום האתר.