תוצאות מורחבות במנוע חיפוש גוגל

בית » קידום אתרים » תוצאות מורחבות במנוע חיפוש גוגל
ממש בימים אלה שיחררה גוגל את עדכון אלגוריתם Hummingbird, המיועד לאפשר לגולשים תוצאות מדויקות יותר בחיפוש תוצאות, המבוססות  לא רק על מילות מפתח אלא על שאילתות מפורטות של גולשים.

הכוונה היא לשפר את הפרמטרים של חיפוש המידע באמצעות תיאורים ו-זנב ארוך, כאשר בנוסף, תוצאת שאילתה אמורה להפנות ישירות לדף האתר שבו ניתן למצוא את התשובה לחיפוש המורחב. כלומר, אם עד עכשיו, חיפוש ביטוי מורחב כגון  "כתיבת מאמרים איכותית לאינטרנט" הביא אותנו לדף הבית או לדף "כתיבת מאמרים" באתר, האלגוריתם המעודכן אמור לאפשר לנו להגיע ישירות לדף התוכן או למאמר שבו המידע הספציפי על כתיבת מאמרים איכותית לאינטרנט.

search-engine-question

מידע עבור גולשים באינטרנט

השינוי בסדרי העדיפויות של מנוע החיפוש  גוגל, מיועד עבור הגולשים. לדברי החברה, שלא כמו בעבר, כאשר גולשים נהגו לחפש מילות מפתח ממוקדות, כיום הם מחפשים מידע באמצעות הקלדת תיאור מפורט של הנושא. לכן, יש צורך במנוע חיפוש שמאפשר למצוא באופן המדויק ביותר את המידע המבוקש.

מכיוון שגרסת Hummingbird שוחררה לאחרונה, מידת התועלת שמביא השינוי  עדיין לא הוכחה לחלוטין. קיימת האפשרות כי האלגוריתם לא יביא לתוצאות חיפוש משופרות. למשל, תוצאה מדויקת באמצעות "זנב ארוך" – על פניו נראה כי במקרים מסוימים, מנוע החיפוש יהיה אמור להשיב על שאילתות מורחבות, המוגדרות באופן מצומצם על פי קריטריונים אישיים של גולש מסוים. מכאן עשוי להיווצר מצב כי שינוי באלגוריתם הוא בעצם השקעה בשאילתות מפורטות ולא משמעותיות מבחינת היקף החיפושים שלהן.

המינגבירד וקידום אתרים אורגני

ההנחה של אנשי החברה היא כי האלגוריתם החדש ישפיע על כ- 90% ממיקומי אתרים בתוצאות החיפוש (Search Engine Result Page). לכך עשויה להיות השפעה רבה על כתיבה של תכני אינטרנט המיועדים לקידום אתרים אורגני, מאחר ומנוע החיפוש של גוגל אמור להתייחס לא רק למילות המפתח, אלא ממש לתוכן עצמו. מאחר שמדובר בעדכון חדש, רק לאחר זמן ניתן יהיה לראות אם hummingberd באמת מפנה גולשים באופן ישיר אל הדף הספציפי שעונה על הצורך שלהם במידע.

מאמר ראשון בנושא. המאמר הבא  יעסוק באלגוריתם החדש.