כדאי לקרוא מאמר שיווקי באינטרנט

בית » תוכן » כדאי לקרוא מאמר שיווקי באינטרנט
עולם השיווק התאים עצמו לערוצי המדיה האלקטרונית, למגבלות הפרסום בארצות השונות, וכיום שורד את המדיה הדיגיטלית כאשר אמצעי השיווק והתקשורת הופכים מתוחכמים יותר, ורמת התחכום של הצגת התוכן השיווקי לקהלי היעד עולה בהתאם.

אבל למרות שערוצי המדיה משתנים בהתאם לתקופה, עדיין השיווק הטוב, זה שמוכר, אינו מוגבל לערוצי מדיה של תקופה כזו או אחרת. בסופו של דבר, המטרה בפרסום תכנים שיווקיים, הן פרסום אוף ליין והן תכנים לשיווק באינטרנט, היא להציג מוצר באופן המיטבי ולשכנע את קהל היעד, לרכוש את המוצר.

והצרכנים? לא מוותרים על שלב השיווק. נראה שבצרכנים קיים צורך על-זמני ולא תלוי בסוג המדיה להשתכנע ממסרים שיווקיים, וקונים פוטנציאלים מעוניינים בתהליך שיווקי שיניע אותם לרכישה.

מאמרים שיווקיים ומטרתם

המעבר לפלטפורמה הדיגיטלית איפשר פנייה לצרכן בערוצים נוספים. מאמרים שיווקיים הם מאותם סוגי תוכן שנוצרו כתוצאה ועבור הפלטפורמה הייחודית של האינטרנט.

יותר מכך, האינטרנט, שהוא רשת ענק של קוראים, צרכנים ומשווקים, משמש פלטפורמה מושלמת למאמרים השיווקיים שמספקים את מכלול הצרכים של הגולשים. 

מאמרים שיווקיים נותנים מענה לצורך של הצרכנים לקבלת מידע נוסף. הפצת המאמרים מתאפשרת במגוון עצום של ערוצי אינטרנט, באתרי בית, אתרים לבעלי מקצוע, תוכן ממומן ועוד.

המאמרים האלה נעים בין שתי קצוות הסקאלה של מענה לצורך של הקוראים וקריאה להנעה לצרכנים, ומשמשים כסל שיווקי שכולל הזמנה להמשך קריאה, מידע על מוצרים או שירותים, כלים לקבלת מידע נוסף (קישורים, מודעות אינטרנט), ומגוון הצעות לשמירה על קשר מקוון.

screen-and-readers

הגדרת מאמר שיווקי

לרוב, הגדרה של כתיבת מאמר שיווקי נופלת "בין הכיסאות". כתיבת מאמרים אלה לא מוגדרת כקופירייטינג או ככתיבה שיווקית ופעמים רבות נחשבת ל"עבודה השחורה" של עולם השיווק הדיגיטלי.

עם זה, למאמרים שיווקיים מקום חשוב ב"מסע הקונה". הם עוסקים בנושאים חשובים, מופצים בערוצים רבים, ומעוררים עניין בגולשים רבים שקוראים תכנים באינטרנט.

העלאת מאמר שיווקי לעומת קריאה לפעולה

מנגנוני רשת האינטרנט מספקים  אמצעים לפרסום מודעות, הצבת לחצני הנעה לפעולה, העלאת פורומים שממליצים על מוצרים. מה אם כן הסיבה לכך שהנעה לפעולה אינה מספקת ויש צורך בכתיבה שיווקית ובמאמרי תוכן?

הסיבה פשוטה להפליא. אנשים אוהבים לקרוא! תכנים שנכתבים למטרות שיווקיות ומתפרסמים באינטרנט, אם מאמר שיווקי או כתבת תדמית, הם לרוב מעניינים ומועילים. כמו כן, באינטרנט אפשרי לפרסם מאמרים שיווקיים וכתבות שכוללים כמות מילים גדולה בהרבה מכמות המילים במודעת עיתון או מודעת חוצות, ובכך מתווספת גם חוויית הקריאה למסעו של הצרכן המתעניין.

לכן, למרות שניתן (לכאורה) להסתפק בכפתור הנעה לפעולה כגון "לחץ" או "פנה אלינו" מאמר שיווקי מעניין הוא לא מוצר שמוותרים עליו באסטרטגיות שיווק באינטרנט.

קריאת מאמר שיווקי באינטרנט

  • אם עד לפני מספר שנים המחקרים הצביעו על עדיפות למדיה המסורתית, סקרים של השנים האחרונות מעידים על כך שקריאה באינטרנט מצמצמת פערים מול קריאת תכנים אוף ליין.
  • העובדה שמאמר שיווקי אפשרי לקרוא כמעט בכל מקום ובכל הזדמנות מעניקה יתרון עצום לקשר בין התוכן השיווקי ובין העולם הדיגיטלי.
  • מאמר שיווקי איכותי ומעניין עם קישורים רלוונטיים הוא תוכן שממנו שני הצדדים מרוויחים – בחירה שיווקית נכונה למשווק  וקריאה מעניינת ואפקטיבית לגולשים.