כדאי לקרוא מאמר שיווקי באינטרנט

בית » תוכן » כדאי לקרוא מאמר שיווקי באינטרנט
עולם השיווק התאים עצמו לערוצי המדיה האלקטרונית, למגבלות הפרסום בארצות השונות, וכיום שורד את המדיה הדיגיטלית כאשר אמצעי השיווק והתקשורת הופכים מתוחכמים יותר, ורמת התחכום של הצגת התוכן השיווקי לקהלי היעד עולה בהתאם.

אבל למרות שערוצי המדיה משתנים בהתאם לתקופה, עדיין השיווק הטוב, זה שמוכר, אינו מוגבל לערוצי מדיה של תקופה כזו או אחרת. בסופו של דבר, המטרה בפרסום תכנים שיווקיים, הן פרסום אוף ליין והן תכנים לשיווק באינטרנט, היא להציג מוצר באופן המיטבי ולשכנע את קהל היעד, לרכוש את המוצר. והצרכנים? לא מוותרים על שלב השיווק. נראה כי קיים צורך על-זמני ולא תלוי בסוג המדיה להשתכנע ממסרים שיווקיים, וקונים מעוניינים בתהליך שיווקי שיניע אותם לרכישה.

האם תם זמנו של השיווק המסורתי? ייתכן ועבור קופירייטר דיגיטלי פרסום אוף ליין נתפס כאמצעי שיווק לא אפקטיבי, אבל הפרסום המסורתי עדיין נחשב לעצום ביכולת ליצור נשגבות שיווקית במספר מזערי של מילים, למשל 'טעם החיים' , 'just do it' המונומנטלי, ואפילו Yes You Can".

האם פרסום מסורתי באמצעות מודעות שמוצגות בחלונות ראווה של חנויות ומסעדות, נחשב ככתיבה שיווקית או קופירייטינג? לא בטוח, אבל עם זאת פרסום כזה אהוב עלי. המודעות הללו שיווקיות ביותר, מציגות את המוצר ואת הערך שלו לקונה באופן מדויק, ויש בהן משהו חוצלארצי, נוסטלגי.

בדומה לחלון ראווה של חנות, גם מסך המחשב עשוי לשמש כמעין 'חלון ראווה' בו ניתן להציג מודעות ופרסומות (באנרים), אבל בכך מסתיימת כפי הנראה ההשוואה בין חנות מקומית לבין מסך המחובר לרשת האינטרנט, מאחר וכיום רשת האינטרנט מספקת מגוון לא יאומן של פלטפורמות לשיווק באמצעות תוכן.

לחצן הפעלה או מאמר שיווקי?

מנגנוני רשת האינטרנט מספקים  אמצעים לפרסום מודעות, הצבת לחצני הנעה לפעולה, העלאת פורומים שממליצים על מוצרים. מה אם כן הסיבה לכך שהנעה לפעולה אינה מספקת ויש צורך בכתיבה שיווקית ובמאמרי תוכן?

הסיבה לכך פשוטה להפליא. אנשים אוהבים לקרוא. מאמרי כתיבה שיווקית שמתפרסמים באינטרנט, כגון מאמרים שיווקיים וכתבות תדמית, הם לרוב מעניינים ומועילים. בנוסף, באינטרנט ניתן לפרסם מאמרים שיווקיים וכתבות עם מספר מילים גדול בהרבה ממספרן במודעת עיתון או סלוגן. לכן, למרות שניתן (לכאורה) להסתפק בלחיץ ובהנעה לפעולה כגון 'לחץ/פנה אלינו', מאמר שיווקי מעניין הוא לא מוצר שמוותרים עליו באסטרטגיות שיווק באינטרנט.

קריאת תכנים בפלטפורמת האינטרנט

אם עד לפני מספר שנים המחקרים הצביעו על עדיפות למדיות המסורתיות, סקרים של השנים האחרונות מעידים על כך שקריאה באינטרנט מצמצמת פערים מול קריאת תכנים אוף ליין. עם זאת, הנגישות לתוכן באינטרנט יכולה להיות בעייתית עבור חלק מאתנו. החיסרון בפלטפורמה מתבטא בעיקר בנושאים טכניים  כגון גודל המסך והאותיות ובנגישות הגולשים לתוכן, כגון זמן העלאה ונגישות ללחצנים. עם זאת, לקריאת תכנים באינטרנט יתרונות חשובים כגון המידיות והעדכניות, והאפשרות לקרוא את התוכן האינטרנטי מכל מקום כמעט.

מאמרים שיווקיים באינטרנט

מאמרים שיווקיים באינטרנט נעים בין קצוות הסקאלה של מענה לצורך של הקוראים וקריאה להנעה לצרכנים. האינטרנט, שהוא למעשה רשת ענק של קוראים, צרכנים ומשווקים, מהווה פלטפורמה מושלמת למאמרים שמספקים את מכלול הצרכים של הגולשים. המאמרים השיווקים הם סל שיווקי הכולל הזמנה להמשך קריאה, מידע על מוצרים או שירותים, כלים לקבלת מידע נוסף (קישורים, מודעות אינטרנט), ומגוון הצעות לשמירה על קשר מקוון.