מדוע מאמר אינטרנט איכותי אינו מקודם

בית » קידום אתרים » מדוע מאמר אינטרנט איכותי אינו מקודם
אתם עוסקים בתחום מרתק, החלטתם לפרסם פוסט מעניין על הנישה שלכם, ביצעתם את כל הפעולות הנכונות, התוכן איכותי ומקורי ויש סיבות רבות לכך שיעניין את הגולשים, אבל הפוסט לא ממוקם בעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש ולכן אינו זוכה לחשיפה הראויה. ישנם כמה דברים שאפשר לבצע כדי לשפר את חשיפת התוכן. ראשית, חשוב להבין מדוע הפוסט או המאמר אינו זוכה לחשיפה שלה הוא ראוי. במקרים מסוימים, טקטיקות של קידום אורגני יכולות לסייע וכמו כן לאופן הפצת הפוסט חשיבות בנראות שלו במנועי החיפוש ובחשיפתו לקהל היעד.

SEO (קידום במנועי חיפוש) הוא מושג ידוע, דפים מקודמים נצפים יותר והסיכויים להקלקה על הקישור רבים יותר. הוא חשוב לחשיפת עסקים ולנראות אתר העסק. לפי "גוגל", ככל שהתוכן איכותי יותר, הסיכוי למיקום גבוה בתוצאות גדול יותר. מכיוון שמעניקים חשיבות רבה לתוכן איכותי אפשר לצפות שפוסט או מאמר שנכתבו על פי כל הקריטריונים של תוכן טוב יגיעו למקומות הראשונים. ובכן, מדוע תוכן איכותי אינו מגיע לדפים הראשונים של תוצאות החיפוש?

סיבות טכניות

כמה סיבות טכניות עיקריות לכך שתוכן לא מקבל את הנראות הראויה במנועי החיפוש

רבים אינם יודעים שהתוכן לא ממש 'נקרא' על ידי מנועי החיפוש אלא נסרק באופן מכני על ידי בוטים (או סורקים). תפקידם של האלגוריתמים של גוגל (ומנועי חיפוש אחרים) הוא לסנן את המידע שאותו מעבירים הבוטים ה'קוראים' את התוכן. האלגוריתמים פועלים על פי חישובים מסובכים שבין היתר אמורים לזהות את התוכן האיכותי ולקדם אותו בתוצאות. אבל ישנן סיבות טכניות שיכולות למנוע ממנועי החיפוש לאתר או לאנדקס את התוכן –

חסימת סריקה: סיבה טכנית אפשרית לכך שהתוכן אינו מופיע כלל בתוצאות היא חסימת האתר או הדף מהסורקים באמצעות קוד בקובץ robots של האתר או באמצעות תג Noindex בדף עצמו. תגים אלה שמודיעים לגוגל לא לאנדקס דפים מסוימים או אתר שלם משמשים לדוגמה במהלך בניית אתרים. העכבישים בדרך כלל נמנעים מלסרוק דפים אלה והמשמעות היא שהפוסט לא יופיע או ייעלם מתוצאות החיפוש.

התאמת אתר למובייל: למעלה ממחצית מהגולשים משתמשים במכשירי מובייל לחיפוש ביטויים וגוגל מייחסים חשיבות להתאמת אתרים למובייל. אם האתר אינו מותאם למובייל (עדיפות ראשונית) או שאינו רספונסיבי, הדבר יכול לפגוע במיקום התכנים בתוצאות.

תוכן או קישורים לא ראויים

מדובר הרבה על "ענישת" גוגל שגורמת להיעלמות תכנים. ברוב המקרים מעקב אחר הדו"חות בכלי מנהלי אתרים מאפשר לבצע את השינויים הנדרשים במקרי הצורך. אבל ישנן כמה פעולות שיכולות לגרום לפגיעה בהופעת התכנים:

תוכן מועתק: מבחינה טכנית תוכן כפול הוא לא בהכרח טקסט, אלה יכולים להיות מטא כותרות או תיאורים (במקרים אלה יש לעשות אופטימיזציה לאתר, ליצור לכל דף את המטא כותרת ותיאור הייחודיים) או כפילות שפה במנועי החיפוש (לדוגמה, אפשר להגדיר את שפת האתר באמצעות תג hreflang).

שונה מכך הטקסט בגוף התוכן שמועתק מאתר אחר, למשל ציטוט מתוך מאמר או כתבה. זוהי תופעה מקובלת כאשר מדובר בקטעי תכנים של אתרים גדולים המצוטטים על ידי אתרים רבים אחרים. כאשר התוכן המועתק נסרק על ידי עכבישים הוא לא בהכרח 'מוענש', אבל מנוע החיפוש יכול לבחור להציג דף אינטרנט מאתר מסוים שמכיל את הטקסט הספציפי ולהתעלם מאחרים. עקרונית, תוכן טוב אינו מועתק ורצוי להשתמש בכמה שפחות טקסט ממקורות אחרים.

קישורים לא ראויים: קישורים חיצוניים לפוסט או למאמר חשובים להבאת גולשים לקריאת התוכן. מנועי החיפוש מעריכים קישורים 'טובים' שמגיעים מאתרים יציבים ומקושרים היטב. כדי לקדם את התוכן יש לדאוג שהקישורים שמפנים אליו רלוונטיים ומגיעים מאתרים שנחשבים אמינים מבחינת מנועי החיפוש, בין השאר מכיוון שישנם קישורים שנחשבים כלא ראויים והם יכולים לפגוע בקידום האתר או הדף אליו הם מפנים. במקרים כאלה על מנהל האתר או המקדם מוטל לבקש מבעלי האתרים ומכלי מנוע החיפוש להסיר קישורים נכנסים לא רצויים. אי הסרת קישורים לאחר אזהרה יכולה להביא ל – "ענישה" שגורמת להעלמות או לירידה של דפי האתר למיקום נמוך בתוצאות החיפוש.

התחרות על קידום אורגני במנועי חיפוש

גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל בארה"ב ובמרבית מדינות העולם כאשר חלק מהמשתמשים בוחרים להשתמש במנועי החיפוש יאהו ובינג כחיפוש משני. ישנן כמה מדינות שלהן מנועי חיפוש נפרדים, בסין מנוע החיפוש הוא, Baidu ברוסיה Yandex ולצפון קוריאה מנוע חיפוש משלה. בכל יום מתבצעים מיליוני חיפושים במנועי חיפוש ומועלים תכנים איכותיים בנושאים רבים. ישנם תחומים מעטים שבהם לא מתקיימת תחרות על מילות מפתח שהן הבסיס לתהליך החיפוש של הגולשים. למרבית הביטויים אלפי ומיליוני תוצאות חיפוש כאשר רק כשלושים מהן נכנסות לשלושת הדפים הראשונים הריאליים מבחינת החשיפה לגולשים. כאשר התחרות גדולה מדי או כשיש צורך באמצעים נוספים, אפשר להשתמש בערוצים אלטרנטיביים לחשיפת התוכן, ביניהם קידום ממומן ורשתות חברתיות:

אלטרנטיבות לחשיפת התוכן באינטרנט

PPC והפצת תכנים – קידום או הפצה (בתשלום) של המאמר. אפשר להציג אותו בדפי מנועי החיפוש באמצעות מודעה ממומנת עם הביטוי המתאים, או להפיץ אותו דרך מודעת תוכן ממומן המקשרת ישירות למאמר.

Social – חשיפת המאמר ברשתות חברתיות. אמצעי ויראלי מצוין להגיע לקהלי היעד וליידע אותם על התוכן החדש והמעניין. לרשתות הגדולות כמות עצומה של משתמשים פעילים (כ – 113ביליון משתמשים פעילים משתמשים בפייסבוק). כדי להוסיף לחשיפת התוכן אפשר להפיץ אותו באמצעות דפי פרופיל, דפים עסקיים וקבוצות של רשתות חברתיות מקומיות ועולמיות.

לקריאת המאמר באנגלית:

Why good content is not enough for your webpage visibility