דף פרופיל באתר העסק

אתר בית הוא מעין 'חלון ראווה' אינטרנטי של עסקים באינטרנט. הוא משמש פלטפורמה להצגת העסק, המנהלים, המוצרים, חזון החברה. כיום, האינטרנט הוא מעין חממה טכנולוגית לפיתוח יישומים ואפליקציות. הודות ל – HTML5 ולתבניות  CSS מתקדמות אפשר להעלות לאתר הבית תוכן שיווקי או אינפורמטיבי ולעצב אותם כמעט בכל פורמט אפשרי. כל הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת להעלות אתר חברה פעיל שמושך גולשים. אך מהו התוכן החשוב באתר אינטרנט של חברה?

השקעת משאבים באתר העסק

  • חברות רבות משקיעות משאבים בעיצוב אתר הבית, אפילו בתכנון גוון הרקע של דפי האתר, מאחר שהן מייחסות חשיבות אסטרטגית למפגש הוויזואלי הראשוני בין הגולשים ובין אתר הבית, המייצג את החברה.
  • משאבים מושקעים גם במדיה שמועלה לאתר, אם סרטוני וידאו, מצגות או תמונות.
  • חשובה לא פחות ההשקעה בפיתוח אמצעי הקשר עם החברה דרך אתר הבית: טפסים ליצירת קשר, כפתורי  CTA ואמצעים ליצירת קשר ישיר.
  • חברות שקהלי היעד שלהן מקושרים דרך רשתות חברתיות מדגישות את כפתורי השיתוף ואת הקשר של האתר לפלטפורמות חברתיות.
  • חברות רבות שמות דגש על התאמת אתר הבית למובייל, מאחר שגולשים רבים מבצעים פעילויות שיווקיות באמצעות המכשיר הנייד.

אלה אמצעים נהדרים, מודרניים ואינטראקטיביים להצגת חברה באינטרנט, אפילו את סיפור הקמתה של החברה אפשר להעלות באמצעות סרטון או מצגת.

אך מה בדבר נוכחות החברה באינטרנט? האם כתיבת פרופיל חברה מועילה לתדמית ולשיווק של החברה? האם יש להציג דף פרופיל באתר הרשמי?

מה מוצג בדף הפרופיל באתר?

כתיבת פרופיל חברה מתבצעת בקונקסט העסקי או התדמיתי של החברה. אפשר להציג פרטים על החברה בפורטלים, ברשתות חברתיות, אבל כיצד באמת נראה אתר רשמי ללא דף פרופיל שמציג את החזון, המנהלה או ההיסטוריה של החברה?

כאמור, דף הפרופיל מייצג את החברה. אין מחויבות למידע או לסגנון מסוים, לרוב כתיבת פרופיל חברה היא בהתאם לרוח הארגון ולמידע שהארגון או העסק מעוניין להציג באתר הבית. עם זה, באמצעות אפיון תוכן של ארגון או עסק אפשר לבחור בסגנון כתיבה מסוים:

  • דפי פרופיל בחברות ציבוריות – כוללים בדרך כלל פירוט כרונולוגי של פעילויות החברה או מעין רזומה של מנהליה
  • דפי פרופיל של חברות וולונטריות – מספקים מידע על פעילויות חברתיות בשטח ועל פעילויות ברשת אינטרנט.
  • דפי פרופיל של חברות סטארט-אפ צעירות – אינם מסתפקים בפרופיל החברה ומציגים פרופילים של העובדים.
  • דפי פרופיל באתרי בית של עצמאיים (פרילנסרים או עסקים קטנים) – מאפשרים לגולשים להכיר את בעל העסק באופן בלתי אמצעי עם הצגת תמונה ופרטים על העסק.

company-profile

מטרת הצגת דף פרופיל בדף הבית

דף הפרופיל באתר הבית . לא משמש כתחליף לדף העסקי בגוגל. הדף מתמצת את פעילויות העסק ומנהליו ועל ידי כך מאפשר לגולשים לדעת יותר על החברה ועל התחומים שבהם היא פועלת, להכיר את החברה באופן בלתי אמצעי, את פעילויותיה ואת העומדים בראשה. המטרה היא תדמיתית בעיקרה, כלומר, לייצג באופן מיטבי את העסק, החברה או הבעלים. כתיבת פרופיל חברה לאתר הבית הרשמי חשובה לנראות און ליין של הארגון או העסק כיוון שהיא מספקת סמכותיות ומידע יוצר אמון על החברה. גם באתרים קטנים של בעל עסק או נותן שירות מאפשר דף הפרופיל להציגם באופן ייחודי המבדל אותם מעסקים אחרים.