תוכן

הצורך בכתיבה מקצועית לאינטרנט

באסטרטגיות שיווק של ארגונים ושל עסקים קטנים משתלבים תכנים כגון מאמרי אינטרנט ופוסטים. הם מסייעים למיתוג ולחשיפה באינטרנט ויוצרים מעורבות עם הצרכנים. סטטיסטיקות של השנים האחרונות מוכיחות שיותר עסקים וארגונים בוחרים להוסיף לאסטרטגיית השיווק שלהם תכנים במטרה לעורר התעניינות של צרכנים. ואכן, לפי סקרים של השנים האחרונות תכנים מעוררים התעניינות – גולשים רבים מגיעים לתוכן השיווקי דרך בלוגים, רשתות חברתיות ואפילו פוסטים ישנים.

מדוע יש צורך בתוכן מקצועי לאינטרנט?

כאשר תוכן איכותי נכתב במקצועיות בהתאם ובתיאום עם צרכי המשווק, סוגי תכנים שיווקיים שונים יכולים להשתלב באסטרטגיות כגון קידום אורגני, החשוב לנראות באינטרנט, במטרה למקם את התוכן בדפי חיפוש ראשונים, או כדי לכוון את הגולשים אל דף הנחיתה או אתר הבית, לספק מידע מעניין לקהל יעד שאינו מכיר את התחום שבו עוסק המאמר או הפוסט, ולהוסיף מידע מפורט לגולשים שמחפשים את המוצר ומעוניינים במידע לפני ביצוע הרכישה.
עבור עסקים או ארגונים בסדרי גודל שונים, התוכן השיווקי המקצועי לאינטרנט הוא יותר מ'כמה מילים על המוצר' כיוון שבאופן הזה התוכן מאפשר לבנות אסטרטגיית שיווק, לעצב את תדמית הארגון ברשת, ולמקם את אתר העסק באופן שחושף אותו במנועי חיפוש לצרכנים פוטנציאליים.

חשיבות כמות תכנים לאינטרנט

  • אחת המטרות של העלאת תוכן שיווקי מקצועי לאינטרנט היא ליצור קהל גולשים נאמן, ולכן הצורך בכתיבה מקצועית לאינטרנט נובע בין היתר מהאינטראקציה שיוצרים התכנים עם הגולשים. לרוב, כאשר בוחרים באסטרטגיית שיווק שכוללת כתיבה מקצועית של סוגי תכנים כגון מאמרים או בלוגים, זו תהיה אסטרטגיה ארוכת טווח, הסיבה לכך שבאסטרטגיות שיווקיות לא מסתמכים על פרסום מאמר שיווקי יחיד היא כיוון שכדי ליצור מעורבות יעילה של גולשים יהיה צורך בהפצה קבועה ומסודרת של תכנים.
  • סיבה נוספת לכך שמשווקים אינם מסתפקים בפרסום מאמר אחד לקמפיין היא התחרות הרבה בתחום הקידום האורגני, הן על תשומת ליבם של הגולשים והן על המיקום של התוכן בתוצאות מנועי החיפוש. הפצה נבונה של תכנים בכמות גדולה מסייעת לשמור על חשיפה נאותה, למשוך את תשומת ליבם של הגולשים ולהגדיל את היקף קהל היעד הפוטנציאלי.

תכנים באינטרנט כתיבה מקצועית

כתיבה מקצועית לאינטרנט – סוגי תכנים

מתוך מגוון גדול של תכנים שיווקיים מקצועיים לאינטרנט, כמה סוגים הפופולריים הן על העוסקים בשיווק באינטרנט והן על הגולשים שקוראים תכנים ברשת:

מאמרים לאינטרנט

לרוב נאמדים בהתאם למספר המילים למאמר. כוללים תוכן מעניין, מילות מפתח, כותרות ותגיות מטא לפי הזמנה.

מאמרים שיווקיים

נכתבים בהתאם לכמות מילים שנקבעת מראש. כוללים מידע מפורט על המוצר או הענף, באופן שמוביל את הגולשים להתעניין במידע נוסף על רכישתו.

דפי פרופיל

מטרת כתיבת דף פרופיל היא להציג את הבעלים או החברה בהתאמה לנקודת המבט שלהם. יישנם סגנונות שונים לכתיבת דפי פרופיל בהתאם לטעם האישי ולסגנון המקובל בענף.

דף בית

משמש 'שער הכניסה' לאתר החברה או העסק. הכתיבה המקצועית של דף הבית מייצגת את העסק באופן המיטבי.

תוכן למדיה חברתית

תיבה שמותאמת לטכנולוגיה הספציפית של המדיה, מושכת את הגולשים לבצע רכישה ומפנה למאמרים מעניינים.

שירותי כתיבה מקצועית לאינטרנט

הטכנולוגיה הייחודית של המרשתת מחייבת שהכתיבה השיווקית לאינטרנט תכלול יותר מהכרת המוצר או השירות.

כתיבה מקצועית ואיכותית לאינטרנט כוללת מאפיינים כגון כותרות וכותרות משנה, אלמנטים נוספים כגון תגי מטא וקישורים שמקדמים את התוכן במנועי החיפוש או מפנים את הגולשים לדפי נחיתה או לדפי מוצרים.

הקשר של הכתיבה לטכנולוגיה חיוני מכיוון שככל שהמאמר השיווקי או הפוסט משתלבים יותר עם טכנולוגיית האינטרנט, גדל הסיכוי לקדם ולחשוף אותם לקהל היעד הרצוי.

החשיבות נובעת הן בשל האיכות הגבוהה של התוכן המקצועי, והן בשל העובדה שלתוכן שנכתב באופן מקצועי סיכוי טוב לחשיפה במנועי חיפוש, מה שמקנה יתרון לאסטרטגיית השיווק של העסק או הארגון.

הפתרון האולטימטיבי הוא שירותי כתיבה לאינטרנט, שמספקים למשווקים הזדמנות לשלב תוכן מותאם ואיכותי באסטרטגיות שיווקיות ברשת.