כלים ליעול תוכן שיווקי באינטרנט

בית » תוכן » כלים ליעול תוכן שיווקי באינטרנט
האינטרנט הוא ערוץ יעיל לקידום מטרות שיווקיות כאשר כתיבת תוכן לעסקים באינטרנט יוצרת ערוץ שמאפשר חשיפה לקהלי מטרה מגוונים. אבל ללא הגדרת קהל יעד, תוכן שיווקי שמופץ בפלטפורמות של האינטרנט שביניהן בלוגים, פורטלים ורשתות חברתיות, לא ימלא את מטרתו. יתרה מכך, מכיוון שמעורבות גולשים בתכנים מעלה את הערך השיווקי ופוטנציאל ההמרה של התוכן, עליו להיות רלוונטי לקהל היעד וכמו כן נגיש לביצוע קריאה לפעולה. לצורך כך יש צורך, מלבד כתיבת תוכן, בפעולות טכניות שמטרתן לייעל את נראות התכנים, לאפשר נגישות ועוד.

optimizing internet marketing

כתיבת תוכן שיווקי לאינטרנט

האם המורכבות הטכנולוגית של האינטרנט יצרה מטמורפוזה ששינתה את משמעות התוכן השיווקי? ובכן, לא. באופן הבסיסי ביותר, עדיין יש לכתוב תוכן נגיש וקריא שמושך את הגולש וגורם לו להתעניין בהמשך קריאת תכנים נוספים כגון בלוג חברה או מאמר בפורטל, או בביצוע פעולת רכישה. אבל, כדי להפיק את המיטב מהפצת תוכן שיווקי בערוצי האינטרנט נדרשים עבודת מחקר מקדימה ומעקב אחר נתונים, כגון כמות ההופעות של הפוסט או המאמר באינטרנט וכמות הקוראים שגלשו אליו.

כלי מעקב אחר התוכן

כלים למעקב אחר תוכן שיווקי באינטרנט הם חלק מאסטרטגיית כתיבה לעסקים של ארגונים בכל סדר גודל, הן עבור חברות גדולות והן עבור עסקים קטנים שמעוניינים לקדם את עסקיהם באמצעות תוכן. למעשה, ללא כלים שמאפשרים מעקב וניטור של התכנים כמעט אין אפשרות לאמוד את ערכם ולברור באופן סלקטיבי את הערוצים שבהם הגולשים ייחשפו אליהם.

כלי המעקב מעניקים למשווק אמצעים עוצמתיים כגון היכולת לאבחן את הערוצים המתאימים ביותר להפצת התכנים באינטרנט ולמעקב אחר צפיות לאחר העלאתם, מאפשרת פנייה לקהל יעד פוטנציאלי, יצירת מעורבות עם הקורא, ובחירה בערוצי הפרסום שרלוונטיים הן למטרות השיווקיות והן לתקציב.

בין הכלים לקידום אורגני שמסייעים בבניית תוכן שיווקי לאינטרנט (שכולל בין השאר מילות מפתח) נמנים הכלים שגוגל מספקים למנהלי אתרים, ביניהם כלי מילות מפתח של ADWORDS שבאמצעותו יכול כותב התוכן או משווק המוצר באינטרנט לבחור בביטויים המקדמים המתאימים. כמו כן, מוצע גם כלי מנהלי אתרים, שמספק נתונים כגון כמות ומיקום הופעת מילות המפתח של דפי האתר במנוע החיפוש. מלבד כלים אלה של גוגל ישנן פלטפורמות ברמות מורכבות שונות שמאפשרות לנטר ולעקוב אחר הופעת פוסטים ומאמרים באינטרנט.

כלים להגדרת קהל היעד

מעבר לחשיבות של מעקב אחר תוכן שפורסם באינטרנט, יש להבין את קהל היעד של התוכן. לדוגמה, אנליטיקס היא פלטפורמה שכוללת קוד מעקב שמאפשר לבחון את קהל היעד על פי מיקום, סוג המחשב או הנייד, ונתונים כגון תחומי עניין ומעקב כניסות לאתר דרך רשתות חברתיות. כמו כן, קיימות פלטפורמות למעקב אחר פרסום תכנים ברשתות החברתיות, שעשויות להיות כלי יעיל למי שמעוניינים לפרסם תכנים דרך רשת חברתית אחת או יותר.

שילוב ערך התוכן השיווקי באינטרנט

לכתיבה שיווקית באינטרנט כלים שאינם קיימים בערוצים אחרים, ביניהם, כאמור, הפלטפורמה לבחירת מילות מפתח וכלי מעקב אחר תפוצת התכנים וזיהוי קהלי יעד רלוונטיים. כלים אלה, שמשמשים בין השאר למטרות קידום אורגני של תוכן, ממקסמים טכניקות כתיבה לעסקים באינטרנט ומעניקים לתוכן ערך נוסף. הם מסייעים הן לקופירייטר כותב התכנים בניסוח פוסטים ומאמרים והן למקדם או משווק התוכן שיכול לנצל את נתוני מעקב (כגון מעורבות קהלי היעד בתוכן) גם למטרות שיווקיות נרחבות של העסק.