תוכן

כלים לייעול תוכן שיווקי באינטרנט

האינטרנט הוא פלטפורמה יעילה לקידום מטרות שיווקיות באמצעות תוכן והוא משמש ערוץ לחשיפת תכנים לקהלי מטרה מגוונים במטרה לקדם יעדים שיווקיים. אבל, ללא ביצוע פעולות כגון הגדרת קהל יעד ובחירת להצגת תוכן שיווקי באינטרנט (בלוגים, פורטלים, רשתות חברתיות), התוכן  לא ימקסם את מטרתו השיווקית. חשוב גם הייעול הטכני, כדי שהגולש יוכל לקרוא את המאמר או הפוסט ולבצע פעולה כגון לחיצה על קישור או כפתור ולכן יש להתאים את המאמר, הכתבה או הפוסט לנגישות של הגולשים לקריאתו או להקלקה על כפתור קריאה לפעולה.

אבל, מלבד פעולות טכניות לשיפור נראות התוכן, ניתן לייעל תוכן באופן הקשור ישירות לערך השיווקי שלו. הייחוד של הטכנולוגיה האינטראקטיבית הדיגיטלית של האינטרנט מאפשר לנהל תוכנות אונליין שמטרתן היא להפיק תועלות נוספות מהתוכן השיווקי. לרשות מפרסם התוכן באינטרנט אמצעים שאינם קיימים בערוצים אחרים, שמשמשים בין השאר למטרות קידום אורגני של תוכן, ממקסמים טכניקות כתיבה שיווקיות ומעניקים לתוכן ערך נוסף. כלים לייעול תוכן שיווקי אלה מסייעים לקופירייטר להתאים את התוכן לקהלים ולמגמות, ולמקדם או המשווק לנצל באופן יעיל את נתוני המעקב למטרות שיווקיות נרחבות של העסק.

tools for internet marketing

ניהול תוכן שיווקי באינטרנט

ייתכן שהטכנולוגיות האינטרנטיות לייעול ולאופטימיזציה של התוכן מרתיעות את מי שאינם בקיאים בניהול תוכן, אבל איך לכך השפעה על המשמעות השיווקית של התכנים. באופן הבסיסי ביותר, עדיין יש לכתוב תוכן נגיש וקריא שמושך את הגולשים וגורם להם להתעניין בהמשך קריאת תכנים נוספים או בביצוע פעולות רכישה. אבל, כדי להפיק את המיטב מהפצת תוכן שיווקי בערוצי האינטרנט נדרשים עבודת מחקר מקדימה ומעקב אחר נתונים (למשל כמות ההופעות של פוסט או כמות הקוראים שגלשו אליו).

כלים למעקב אחר צפיות

ייעול תוכן שיווקי לאינטרנט כולל תוכנות למעקב אחר הצפיות התגובות והפעולות בדף. כלי קידום אלה הם חלק מאסטרטגיית כתיבה לעסקים של ארגונים בכל סדר גודל, הן עבור חברות גדולות והן עבור עסקים קטנים שמעוניינים לקדם את עסקיהם באמצעות תוכן. למעשה, ללא אמצעים שמאפשרים מעקב וניטור של התכנים כמעט אין אפשרות לאמוד את ערכם ולברור באופן סלקטיבי את הערוצים שבהם הגולשים ייחשפו אליהם.

כלי המעקב מעניקים למשווק אמצעים עוצמתיים כגון היכולת לאבחן את הערוצים המתאימים ביותר להפצת התכנים באינטרנט ולמעקב אחר צפיות לאחר העלאתם, מאפשרים פנייה לקהל יעד פוטנציאלי, יצירת מעורבות עם הקורא, ובחירה בערוצי הפרסום שרלוונטיים הן למטרות השיווקיות והן לתקציב.

גוגל מספקת למנהלי אתרים כלים לקידום אורגני שמסייעים בבניית תוכן שיווקי, למשל, כלי מילות מפתח של ADWORDS שבאמצעותו יכול כותב תוכן או משווק המוצר באינטרנט לבחור בביטויים המקדמים המתאימים. כמו כן, גם כלי מנהלי אתרים, שמספק נתונים כגון כמות ומיקום הופעת מילות המפתח של דפי האתר במנוע החיפוש.

בנוסף לאמצעים שמספקת גוגל יש פלטפורמות נוחות נוספות כגון Semrush, שמאפשרות כלים לניטור ולמעקב אחר הופעת אתר ודפי אתר באינטרנט ואחר מיקומם בתוצאות חיפוש.

כלים להגדרת קהל היעד

ייעול תוכן שיווקי כולל כלים לאיסוף מידע במטרה להבין את  קהל היעד של התוכן. לדוגמה, אנליטיקס היא פלטפורמה שכוללת קוד מעקב שמאפשר לבחון את קהל היעד על פי מיקום, סוג המחשב או הנייד, ונתונים כגון תחומי עניין ומעקב כניסות לאתר.

כמו כן, יש כלים אינטרנטיים נוספים לניטור ולמעקב אחר פרסום תכנים ברשתות החברתיות כגון Hootsuite, פלטפורמה לתזמון תכנים ברשתות חברתיות שמספקת אמצעים למדידת כניסות לדף שמשמשים בעיקר לקידום ממומן ועוד מגוון תוכנות ואפליקציות למי שמעונין לקדם את העסק ברשתות כגון פייסבוק וטוויטר.