תוכן

כלים לייעול תוכן שיווקי באינטרנט

האינטרנט הוא פלטפורמה יעילה לקידום מטרות שיווקיות באמצעות תוכן והוא משמש ערוץ לחשיפת תכנים לקהלי מטרה מגוונים במטרה לקדם יעדים שיווקיים. אבל, ללא ביצוע פעולות כגון הגדרת קהל יעד ובחירת להצגת תוכן שיווקי באינטרנט (בלוגים, פורטלים, רשתות חברתיות), התוכן  לא ימקסם את מטרתו השיווקית. חשוב גם הייעול הטכני, כדי שהגולש יוכל לקרוא את המאמר או הפוסט ולבצע פעולה כגון לחיצה על קישור או כפתור ולכן יש להתאים את המאמר, הכתבה או הפוסט לנגישות של הגולשים לקריאתו או להקלקה על כפתור קריאה לפעולה.

אבל, מלבד פעולות טכניות לשיפור נראות התוכן, יש פעולות ייעול שקשורות באופן ישיר לערך השיווקי שלו. הייחוד של הטכנולוגיה האינטראקטיבית הדיגיטלית של האינטרנט מאפשר לנהל כלים שמטרתם היא להפיק תועלות נוספות מהתוכן השיווקי ולרשות מפרסם התוכן באינטרנט כלים שאינם קיימים בערוצים אחרים. כלים אלה, שמשמשים בין השאר למטרות קידום אורגני של תוכן, ממקסמים טכניקות כתיבה שיווקיות ומעניקים לתוכן ערך נוסף. הם מסייעים לקופירייטר להתאים את התוכן לקהלים ולמגמות, ולמקדם או המשווק לנצל באופן יעיל את נתוני המעקב למטרות שיווקיות נרחבות של העסק.

tools for internet marketing

ניהול תוכן שיווקי באינטרנט

ייתכן שהטכנולוגיות האינטרנטיות לייעול ולאופטימיזציה של התוכן מרתיעות את מי שאינם בקיאים בניהול תוכן, אבל איך לכך השפעה על המשמעות השיווקית של התכנים. באופן הבסיסי ביותר, עדיין יש לכתוב תוכן נגיש וקריא שמושך את הגולשים וגורם להם להתעניין בהמשך קריאת תכנים נוספים או בביצוע פעולות רכישה. אבל, כדי להפיק את המיטב מהפצת תוכן שיווקי בערוצי האינטרנט נדרשים עבודת מחקר מקדימה ומעקב אחר נתונים (למשל כמות ההופעות של פוסט או כמות הקוראים שגלשו אליו).

כלים למעקב אחר צפיות

ייעול תוכן שיווקי באינטרנט כולל כלים למעקב אחר הצפיות התגובות והפעולות בדף. כלים אלה הם חלק מאסטרטגיית כתיבה לעסקים של ארגונים בכל סדר גודל, הן עבור חברות גדולות והן עבור עסקים קטנים שמעוניינים לקדם את עסקיהם באמצעות תוכן. למעשה, ללא כלים שמאפשרים מעקב וניטור של התכנים כמעט אין אפשרות לאמוד את ערכם ולברור באופן סלקטיבי את הערוצים שבהם הגולשים ייחשפו אליהם.

כלי המעקב מעניקים למשווק אמצעים עוצמתיים כגון היכולת לאבחן את הערוצים המתאימים ביותר להפצת התכנים באינטרנט ולמעקב אחר צפיות לאחר העלאתם, מאפשרים פנייה לקהל יעד פוטנציאלי, יצירת מעורבות עם הקורא, ובחירה בערוצי הפרסום שרלוונטיים הן למטרות השיווקיות והן לתקציב.

בין הכלים לקידום אורגני שמסייעים בבניית תוכן שיווקי באינטרנט  נמנים הכלים שגוגל מספקים למנהלי אתרים, ביניהם כלי מילות מפתח של ADWORDS שבאמצעותו יכול כותב התוכן או משווק המוצר באינטרנט לבחור בביטויים המקדמים המתאימים. כמו כן, מוצע גם כלי מנהלי אתרים, שמספק נתונים כגון כמות ומיקום הופעת מילות המפתח של דפי האתר במנוע החיפוש.

כמו כן ניתן לתפעל באופן פשוט למדי פלטפורמות כגון Semrush, שמאפשרות לנטר ולעקוב אחר הופעת אתר ודפי אתר באינטרנט ואחר מיקומם בתוצאות חיפוש.

כלים להגדרת קהל היעד

ייעול תוכן שיווקי כולל כלים להבנת קהל היעד של התוכן. לדוגמה, אנליטיקס היא פלטפורמה שכוללת קוד מעקב שמאפשר לבחון את קהל היעד על פי מיקום, סוג המחשב או הנייד, ונתונים כגון תחומי עניין ומעקב כניסות לאתר.

כמו כן, יש כלים ספציפיים לניטור ולמעקב אחר פרסום תכנים ברשתות החברתיות כגון Hootsuite, פלטפורמה לתזמון תכנים ברשתות חברתיות, כלים למדידת כניסות לדף שמשמשים בעיקר לקידום ממומן ועוד מגוון כלים למי שמעונין לקדם את העסק ברשתות כגון פייסבוק וטוויטר.