כללי

שיווק חדש והקשר האסטרטגי למאמרים שיווקיים

בשונה משיטות שיווק ישנות, שהתייחסו לקונה כאל מטרה שיש להגיע אליה בדרך לקונה הבא, אסטרטגיות שיווק חדש שמות את הקונה במרכז, במטרה להתייחס לצורך של הקונה ולשווק לו בהתאם. בכך אולי אין חדש, אבל לא מדובר רק באדיבות יתרה של המשווק או המוכר, זהו שיווק נכון בעידן הדיגיטלי – כדי שהמשווק יוכל להגיע אל הצרכן הפוטנציאלי ולהבין את הצורך שלו כדי להתאים לו את המוצר, עליו לתכנן אסטרטגיה שיווקית שבין השאר, מאפשרת להביא אל המוצר את הצרכן עצמו, במקום להשקיע משאבים רבים יותר בניסיונות להגיע אליו דרך מערכת השיווק.

buyer-journey

מסע הקונה – איך זה מוכר?

כיום אסטרטגיית מסע הקונה (האסטרטגיה של תהליך הפיכת ליד לקונה) היא חלק אינטגרלי משיווק נכוון של מערכות שיווק גדולות וקטנות ואפשר להתאים אותה לכל מערכת שיווק בהתאם לצורך. לתכנון מסע הקונה יש חשיבות גדולה באינטרנט, מכיוון שזו הפלטפורמה הטובה ביותר ליצירת התעניינות במוצר באופן שממשיך את מסע הקונה מהעניין הראשוני עד הרכישה, שיכולה להתבצע באמצעות קנייה און-ליין או בחנות הפיזית.

שיווק נכון באינטרנט כולל באופן מוחלט כמעט תוכן ממומן, ויזואלי או טקסטואלי, שכולל בין השאר מאמרים שיווקיים, שהם נכס אינטרנטי פופולרי בקרב משווקים כיוון שהם נגישים במיוחד לגולשים. ניתן להעלות מאמר אינטרנט לאתר בית, לפורטל מאמרים, לקשר לדף נחיתה ועוד בתקציב לחלוטין סביר, ולהפנות את הקורא לתוכן השיווקי הרלוונטי. מאמרים אלה אפשר להפיץ בכל ערוץ ובכל עת בהתאם לקמפיין, אבל, שילובם בתכנון מסע הקונה משיג תוצאות טובות אפילו יותר.

מה כוללים מאמרי אינטרנט שיווקיים שהופכים אותם לאטרקטיביים מבחינה צרכנית?

  • מאמרי אינטרנט כוללים טקסט מובנה עם כותרת, תת כותרות ופסקאות. הם קריאים ואטרקטיביים לגולשים שמורגלים לרפרף על התוכן.
  • כאשר הגולש רואה כותרת מושכת הוא קורא את הפסקה ואף את המאמר כולו.
  • השילוב של כותרות אטרקטיביות עם תוכן שיווקי פונה אל הצורך וההתעניינות של הגולש שמתעניין במידע שמוצג במאמר.

מאמר שיווקי שלא מוכר?

שיווק נכון הוא לא בהכרח שיווק מהיר. מכיוון שמטרת המאמרים היא לעורר תודעה, הם לא משמשים לשיווק מוצר מסוים, המטרה היא  לעורר את התעניינות הצרכן הפוטנציאלי. לדוגמה, אם מדובר במוצר קוסמטי מסוים, המאמר יכול לעסוק בנושא בריאות העור.

את המעבר לתוכן הספציפי יותר, מבצע הגולש באמצעות קישורים, שמפנים אותו למידע נוסף או לדף המוצר. בשלב הזה, הגולש כבר עשוי להפוך לליד.

התחנות בדרך אל המכירה

  • כמות "תחנות" התוכן שעל הגולש לעבור לפני שהוא הופך לצרכן פוטנציאלי נקבעת בהתאם לאסטרטגיה השיווקית.
  • יש משווקים שמעוניינים בלידים "בשלים" יותר, ולכן יוצרים כמה תחנות במסע הצרכן, אחרים מעונינים בטווח גדול של צרכנים פוטנציאליים ולכן מפנים את הגולש ישירות לדף מוצר או נחיתה.

כמה מאמרים שיווקיים אפשר לקרוא?

לא יותר מדי, מסתבר. לפני כמה שנים התבצע מחקר שבדק את כמות התוכן שקוראים הגולשים. ובכן, גולשים שנוהגים לצרוך בקביעות תוכן (למשל, גולש שקורא תכנים על רפואה אלטרנטיבית, על ספורט, אקטואליה ועוד) 'מגיעים לרווייה' ומאבדים עניין בקריאת טקסט המאמרים והכתבות.

לכן, על השיווק הנכון לכלול תכנים מגוונים במסע הצרכן – מאמר שיווקי, סרטון וידאו, כתבה מעניינת, דף מוצר באתר. באופן הזה בונים כמה ערוצים להבאת הצרכנים למוצר תוך שמירה על העניין של הגולשים בתוכן.