סגנונות כתיבה שיווקית לרשתות חברתיות

בית » רשתות חברתיות » סגנונות כתיבה שיווקית לרשתות חברתיות
כתיבה לרשתות חברתיות שונה מכתיבת מאמרים תדמיתיים (הגדרה של ויקיפדיה לכתיבה שיווקית). בשל הפלטפורמות השונות קיים הבדל באופן פרסום המאמרים, האורך שלהם והדינמיות של פלטפורמות שבהן זמן החשיפה של התכנים קצר. אבל נראה שגם ברשתות המדיה החברתית, שבהן התכנים מונעים ברובם על פי חוקים ויראליים פנימיים, כתיבת מאמרי אינטרנט מקבלת מקום מכובד אם כי לא מרכזי, מכיוון שסגנון הכתיבה השיווקי לאינטרנט עבר התאמה למדיה.

marketing writing vs social writing
כתיבה שיווקית לאינטרנט מול כתיבה למדיה חברתית

כיצד התפתחו סגנונות כתיבה שיווקית לרשתות חברתיות?

  • צ'ארטיקל (Charticle) – תוכן חלופי למאמרים הארוכים, שכולל טקסט עם תמונות או גרפיקות (אינפוגרפיקה). את מקום הטקסט הארוך תופס תוכן ויזואלי ואטרקטיבי.
  • ליסטיקל ( Listicle) – "רשימה" ו"מאמר". סגנון כתיבה שמאפיין בלוגים ומגזינים באינטרנט. בסגנון זה של סעיפים קצרים ונקודתיים המסודרים כרשימת נושאים או כרשימה ממוספרת, נכתבים הפוסטים ומאמרי האינטרנט הפופולריים.

למאמרי ליסיטקל כותרות מאפיינות ["10 דברים שרצית לדעת על", "איך לעשות.."]. הכותרות הללו שיווקיות ומתאימות מאוד לאינטרנט, כי, למען האמת, כולם רוצים לדעת על וכיצד לעשות, ולכן ממשיכים בקריאת התוכן. קשר נוסף לסגנונות אלה של כתיבת מאמרי אינטרנט אפשר למצוא בשמות דפים עסקיים וקבוצות, ביניהם "Facts about..", "איך ל.." וכדומה.

נקודות חשובות לשדרוג כתיבה שיווקית לרשתות חברתיות

  • תכנים קבועים – העלאה קבועה של תוכן מעדכנת את דף העסק, מספקת אפשרות לפרסם חדשות והצעות, ויוצרת קהל קוראים.
  • כתיבה בסגנון חיובי – על פי סקרים, מרבית הגולשים ברשתות החברתיות נמשכים לסגנון כתיבה חיובי. ואכן, אין כמו לפתוח את היום ואת דף הפרופיל עם 'בוקר טוב' משובב וחברתי.
  • התאמה אפקטיבית של סגנון הכתיבה לקהל היעד – לכתוב בסגנון מסוים, ולבדוק האם התוכן משיג את מטרתו; האם הגולשים נמשכים לתוכן הדף? האם ציינו שאהבו את התוכן?  אם נראה שתוכן הדף אינו אפקטיבי, לבדוק אפשרות שסגנון כתיבה אחר יקלע למטרה השיווקית.
  • לכתוב כותרת שעונה על שאיפת הגולש.
  • טקסט קצר, שעונה על הצורך החברתי או האינפורמטיבי של הגולשים.
  • להעלות תמונות וסרטוני וידאו רלוונטיים שמחזקים את התוכן.

גם עם טקסט קצרצר אפשר ליצור תוכן שיווקי נפלא!

כתיבה שיווקית לרשתות חברתיות – להתאים את הכתיבה לקוראים

מהו הערוץ שבאמצעותו הגיעו הגולשים אל התכנים?

  • מודעות שמפנות לדף העסקי
  • שיתוף חברתי
  • תוכן שפורסם בקבוצה סגורה

לאיזה סוג של קוראים פוטנציאליים נועד התוכן השיווקי?

  • לחברים בקבוצה או במעגלים חברתיים
  • לגולשים שמחפשים לראשונה את דף העסק או הפרופיל

כיצד להפיץ את התכנים ברשת החברתית?

  • באמצעות כל הערוצים האפשריים
  • להתמקד בערוץ או בנישה ספציפיים

לאיזו מטרה נכתב התוכן השיווקי?

  • ליצירת קשרים, שיתופים ולייקים
  • כתיבה אינפורמטיבית שמפנה לדף עסק או מוצר

האופן שבו  הגולשים לדף העסקי מעוניינים לצפות בתוכן השיווקי קובע במידה רבה את הצלחתו!

social icons

כתיבה לרשתות חברתיות – התאמת הטקסט לפורמט

חשוב להתאים את מבנה הטקסט לפורמט של המדיה הספציפית:

  • לא לחרוג ממספר המילים והתגים הנדרשים במדיה
  • להשתמש בכלי השיתוף האופייניים למדיה הספציפית [האשטאג, כפתורי שיתוף או נעיצה]
  • להוסיף תמונות וסרטוני וידאו

הזמן המתאים להעלאת תכנים לרשתות חברתיות

העלאה קבועה של תכנים יכולה ליצור קהל נאמן! אפשר לתכנן לו"ז תוכן, בהתאם לזמנים גלובליים בהם הצפייה ברשתות החברתיות בשיאה, ואפשר לקבוע את הזמן האפקטיבי להעלאת תכנים באופן אינדיבידואלי, באמצעות מעקב וניטור הזמנים שבהם התוכן מקבל את מירב השיתופים והתגובות.

מהי כמות התכנים היומית האידיאלית?

הרבה זה טוב? מסתבר שלא. תנועת גולשים רבה שהיא תוצר של הרגלי גלישה לא מביאה בהכרח לתוצאות. אחת הבעיות שניצבות בפני אנשי שיווק דיגיטלי היא החשיפה הגדולה של הגולשים לתכנים ברשת. אחת הדרכים להתמודד עם 'קוראי יתר' היא באמצעות אסטרטגיות תוכן, המיועדות לגולשים שנחשפים באופן יחסי לפחות תכנים.

התאמה אפקטיבית למגבלות הרשת

הרשתות  מגבילות את האורך ואת עיצוב הטקסטים וכתוצאה מכך, תוכן שחורג מההגדרות נראה פחות אטרקטיבי. אבל מרבית הרשתות מציעות אלטרנטיבות נוספות.

טוויטר, לדוגמה, היא רשת חברתית עם הרבה האשטאגים, שמתאפיינת בשיתוף טקסטים קצרים שמוחלפים במהירות. אחת הדרכים להאריך את זמן הצפייה היא הוספת תמונה שמעניקה לתוכן הקצרצר אורך נשימה.

בניית תוכן שיווקי שמתאים לפלטפורמה

  • שימוש בכלי המדיה (Hashtag, Pin, Share Buttons)
  • הגדרת קהל יעד לתוכן
  • סגנון חיובי
  • תוכן שעונה על צורך
  • כתיבה קבועה ושיתוף התכנים

Save

Save

Save