כתיבה שיווקית ומאמרי אינטרנט

בית » תוכן » כתיבה שיווקית ומאמרי אינטרנט
האינטרנט הוא רשת מידע עצומה, שלמרות עשרים שנות קיום קצרות, כבר הספיק לספק מידע חדיש ועדכני מכל מקום בעולם כמעט. מידע רב שמבוסס על תמונות, מבזקים, סרטונים והרבה מאוד טקסט. חופש המידע באינטרנט מעניק את האפשרות לפרסם תכנים החופשיים מהמגבלות בהן נתונים תכני אוף-ליין כגון ספרים, מאמרים מדעיים, או מודעות פרסומת. המרחב החופשי של האינטרנט מספק פלטפורמה לתכנים מגוונים, שמתפרסמים בעלויות נמוכות בהרבה מעלויות הפרסום המסורתי. למרות שלפרסום תכנים ברשת אין חוקים מוגדרים, ובעצם ניתן להעלות מאמרים ובלוגים בכל פורמט, נוצר צורך להגדיר תכנים מסוגים שונים באופן שמתאים אופטימלית לסריקת מנועי החיפוש. כך נוצר, למעשה, קשר הדוק בין SEO  וכתיבה שיווקית לאינטרנט, קשר שמקבל ביטוי במבנה המאמרים, במספר המילים, בהגדרת מילות המפתח ועוד.

 

מאמרים שיווקיים באינטרנט?

מתוך סך התוכן השיווקי טקסטואלי המועבר אלינו דרך מגוון פלטפורמות אינטרנטיות, ביניהן מגזינים דיגיטליים, בלוגים, רשתות חברתיות, כתיבה שיווקית של מאמרים המיועדים לקידום עסקים, מוצרים וכו', תופסת מקום חשוב בשיווק באינטרנט. מאמרים שיווקיים הם אמצעי אולטימטיבי להשגת קשת של מטרות: מאמר שיווקי משווק מוצרים/חברות, מקשר לאתרי אינטרנט שיווקיים או תדמיתיים, ומקדם את אתר המשווק (אתר העסק או אפילו חנות מקוונת) במנועי החיפוש.

יש לציין שהגדרת מאמרי אינטרנט שיווקיים יכולה לכלול גם פוסטים שיווקיים, כאשר פעמים רבות ההבדל בין מאמר ובין פוסט מתבטא בהגדרה בלבד של הפלטפורמה האינטרנטית (בעיקר וורדפרס). לפי הגדרה זו:

מאמר מוצג בדף סטטי (עמוד) בעוד שפוסט הוא דף דינמי.

בהתאם, אפשר לבחור אם להדגיש את התוכן השיווקי באמצעות הצגתו בעמוד או בפוסט המקושר לקטגוריות ותגיות.

התיישנות מאמרי אינטרנט

האינטרנט הוא פלטפורמה ייחודית להפצת תוכן שיווקי. השיווק ברשת האינטרנט חייב להיות עדכני ומתעדכן, ולכן תכנים "מתיישנים"לאחר תקופת זמן קצרה יחסית. בקמפיינים שיווקיים רבים נחשבת אסטרטגיית הפצת מאמרים כ'כל המרבה הרי זה משובח', מכיוון שלכאורה, ככל שמפיצים יותר תוכן שיווקי, הוא מגיע לקהל יעד גדול יותר של גולשים. מדובר בעשרות ועד מאות מאמרים בחודש, שמופצים במגוון הרב של ערוצים.

מאמר שיווקי טוב

מאמרי אינטרנט נאמדים באמצעות שני פרמטרים עיקריים (כמובן שקיימים דגשים נוספים להגדרת מאמר שיווקי טוב):

  • מבנה המאמר – מבנה מאמר טוב תלוי במהות המיוחדת של פלטפורמת האינטרנט. מאמרים שיווקיים שמועלים על פי סטנדרטים שמקובלים על סורקים (עכבישים) של מנועי החיפוש הם בעלי סיכוי טוב יותר לקידום SEO, ולחשיפה במנועי החיפוש.
  • האיכות של תוכן המאמרכתיבה שיווקית איכותית חשובה לפן השיווקי, לתדמית של המוצר/חברה (אותם מציג המאמר), ולקורא (שהוא הרוכש הפוטנציאלי של המוצר).
  • אהדת הגולשים – חשובה לא פחות להגדרת מאמר שיווקי טוב. מאמר שמסומן לקריאה חוזרת על ידי הגולשים הוא התוכן האופטימלי ליצירת קוראים נאמנים. תוכן שמפנה אותם לתכנים שיווקיים נוספים, ובסופו של תהליך – לרכישה.