כתיבה שיווקית וקהלי יעד

בית » תוכן » כתיבה שיווקית וקהלי יעד
כתיבה שיווקית היא ה'שמן בגלגלי התעשייה', אם בפרסומים אוף-ליין של מודעות חוצות והפצת חומר פרסומי, אם באינטרנט, שהוא ה'הארד קור' של התוכן, ואם בערוצים שיווקיים נוספים כגון סרטוני וידאו. היא יעילה יותר במקרים בהם מחד היא מספקת מענה לקהל היעד שלה, ומאידך אינה ממקדת את המשאבים לקהלי יעד שלא ניתן להמיר לקונים. אסטרטגיית כתיבה אפקטיבית יותר כאשר היא מותאמת לאסטרטגיה השיווקית של המוצר בהתאם לקהל המטרה.

online-marketing-and-costumers

אסטרטגיות כתיבה שיווקית לקהלי יעד

כתיבה שיווקית היא תחום גמיש שמספק את האפשרות "לבנות" וכמו כן להפיץ את התכנים בהתאם לקהל היעד של המוצר או החברה!

  • תוכן שיווקי  על שירות מסוים –  שמיועד לשוחרי רשתות חברתיות – ישווק ברשתות באמצעות  פוסטים / מודעות ממומנות.
  • תכנים שיווקיים  – על מוצר שמיועד לפלח שוק מוגדר – יופצו במגזינים ובמודעות שפונים לקהל היעד המסוים.

תוכן הוא משאב שניתן לבנותו בהתאם לאסטרטגיה השיווקית!

  • כתיבת סוג תוכן מסוים – מאמר, כתבה, בלוג, מודעה, סרטון וידאו.
  • התאמת תכנים לערוצים בהם יתפרסמו –  אתר עסקי, פורטל מאמרים, בלוג,  פרסום ממומן, מודעות אוף-ליין.
  • כתיבה לקהלים ממוקדים – לקונים שכבר רכשו את המוצר /  לאלה שעדיין לא התנסו בו.
  • כתיבה לקוראי תכנים –  גולשים המורגלים בקריאת מאמרים, פוסטים וכתבות שיווקיים.

checklist-survey

על סקרים ולקוחות קצה

אמצעי החשיפה של תכנים שיווקיים מאפשרים פנייה לקהלי לקוחות לא ממוקדים ולא מפולחים. עם זאת, כאשר מדובר באינטרנט, יש להבדיל בין קוראים לבין רוכשים: לא כל בלוג או רשת חברתית שזוכים לצפיות גבוהות מביאים לאחוזי המרה גבוהים. לדוגמה, ייתכן ומספר גדול של קוראים הם אכן קונים פוטנציאליים, שייענו לקריאה לרכישת המוצר אם יוצג להם דרך סרטון וידאו או בפלייר.

סקרים הם אמצעי מצוין לפילוח קהלי יעד גדולים. ביצוע סקר מותאם אישית הוא אמצעי יעיל, אך יקר, לאסטרטגיות מותגים. אפשר להתעדכן במידע החופשי שמתפרסם על ידי גופים גדולים כגון נילסן. איגוד האינטרנט, איגוד הצרכנים וגופים נוספים המפרסמים סקרי צרכנות מדי שנה/שנים.

אך סקרים כאמצעי לאיתור קהל הקונים מתאימים לסוג מסוים של ארגונים או חברות. כיצד עסק קטן או בינוני יכול לבסס את אסטרטגיית השיווק שלו על סקרים?

ובכן, אמנם סקרים מאפשרים לסנן קהל קונים פוטנציאלי ברמת המאקרו, כאשר בנוסף ניתן להסתמך על סטטיסטיקות נתוני צריכה, על מנת ליצור תמונה שמתאימה באופן מקסימלי להגדרות פילוח קהל הלקוחות הפוטנציאלי של המוצר או הענף המסוים.

אבל, למרות שהסקרים מציגים מידע צרכני מעניין ועדכני ותוצאותיהם משקפות את התנהגות רוב הנשאלים בסקר, אלה לא בהכרח אותם לקוחות קצה שיגיעו אל העסק לרכישת המוצר הספציפי, באריזה הספציפית, במיקום הספציפי.

יחד עם זאת, ניתן להיעזר בסקרים לפרספקטיבות חדשות ולאסטרטגיות שיווקיות.

נתוני סקרים וכתיבה שיווקית אפקטיבית

האם נתוני סקרים יכולים לספק אמצעים אפקטיביים לבניית אסטרטגיית תוכן?  כמה נתונים מעוררי מחשבה:

בסקר צרכנים רחב היקף שערכה בשנה האחרונה חברת נילסן (למאמר מצורף קובץ הסקר), נשאלו עשרות אלפי צרכנים, בין השאר, על השפעת מסרי הנושא של פרסומות:

  • רוב הנשאלים (מאסיה ומאמריקה הלטינית) השיבו כי ההשפעה הגדולה ביותר הייתה לפרסומות שמציגות סיטואציות 'אמתיות מהחיים'. עוד השפיעו מאוד על הנשאלים מחוץ לארה"ב נושאים הקשורים לבריאות ולמשפחה.
  • על הנשאלים מאירופה ומצפון אמריקה אופן העברת המסרים שהשפיע באופן מוחץ הוא – הומור.
  • למעלה מ-80% מהנשאלים השיבו כי הם מסתמכים לחלוטין על דעותיהם (הצרכניות) של קרובים ומכרים.
  • למעלה מ-65% מהם מסתמכים על תגובות הצרכנים ברשת.

בסקר של התאחדות בתי הקולנוע בישראל  (דה מארקר) שבדק את השפעת הפרסום בבתי הקולנוע, על משתתפים שצפו בפרסומות של אותם מותגים בטלוויזיה ובקולנוע, קיימים הבדלים של עשרות אחוזים בזיהוי קמפיינים, שהוצגו באותן המדיות.

היכן הצרכנים בארץ מעדיפים לקנות? בסניף קרוב לבית, לפי המועצה הישראלית לצרכנות. מחירים נמוכים גם הם בסדר עדיפות גבוה. ובמקום השלישי על פי הסקר: הרגלי צריכה.