מאמרים ושיתוף מידע שיווקי ברשתות החברתיות

בית » רשתות חברתיות » מאמרים ושיתוף מידע שיווקי ברשתות החברתיות
צרכן מעורב ברשתות חברתיות הוא גולש המכיר מותגים, בודק פרטים, שואל מפה לאוזן. צרכן כזה (או צרכנית) משקיע זמן בבדיקת המוצרים. מתוך כלל הגולשים ברשתות החברתיות. כ-20% מהגולשים ברשתות הם משתמשים אקטיביים שפונים לאתרים המספקים מידע כדי להתעדכן, כ-80% הם משתמשים פסיביים, שמפגינים מעורבות נמוכה, משקיעים פחות בפעילות ברשת ואינם נוטים לפעילות צרכנית. מרביתם מסתפקים במידע שמספקת המדיה החברתית. משתמשים אקטיביים ממליצים פי שלושה על מוצרים והם מפגינים יותר נאמנות למוצר ממשתמשים פסיביים.

חיפוש מידע שיווקי במדיות חברתיות

כאשר גולשים מזהים צורך (רכישת מוצר או בחירת שירות) שאותו הם יכולים לפתור דרך האינטרנט, הם מחפשים מידע באתרי המוצרים וברשתות החברתיות אליהן הם מחוברים: כמחצית מהגולשים מחפשים מידע באתרי ביקורות, אחוז קטן בהרבה מפרסם שאלות בפורומים. מסקרים בתחום עולה נתון מעניין: כאשר הגולשים נשאלו על אילו המלצות על מוצרים/שירותים הם מסתמכים, במרבית הסקרים השיבו כשלושים אחוז מהנשאלים שהם נותנים אמון בהמלצות של גולשים שאינם מכירים (כשישים אחוזים מסך הגולשים מסתמכים על המלצות קרובי משפחה ומכרים).

מדוע לחפש המלצות על מוצר או שירות גם מגולשים אותם מכירים ויראלית אך לא "בחיים האמתיים"? אחת הסיבות היא הצורך באיסוף מידע על המוצר בו מתעניינים במטרה להוריד את הסיכון שברכישת מוצר לא מוכר. נראה שהרשת החברתית מתקבלת אצל הגולשים כמקור מידע אמין גם כשמדובר בנושאים רגישים. אחוז גבוה של גולשים פונה לרשתות לקבלת מידע על רכישות בתחומי משפחה ובריאות, מרביתם נוהגים לפנות לפורומים ולדפי מותג בפייסבוק ובטוויטר.

social-communication

אסטרטגיות תוכן במדיה החברתית

חברות משקיעות משאבים ביצירת אינטראקציה עם הגולשים בדפי המותגים, כדי לשמור עליהם 'בתוך דף המותג' בתהליך המכירה, ושומרות על מעורבות עם לקוחותיהן גם לאחר הרכישה. האסטרטגיה השיווקית של החברות והמשווקים במדיה החברתית אינה פוסחת על צרכנים פסיביים שמגלים עניין נמוך במידע. לצרכנים אלה מיועדות אסטרטגיות שיווק ישירות יותר: פרטים על איכות המותג, מחירו, הפופולריות שלו וכדומה.

האם להשקיע בשיתוף מאמרים שיווקיים במדיה?

המדיה החברתית מציעה ערוצי מידע מגוונים לגולשים שמבקשים מידע צרכני: תגובות, קבוצות ודפי מותגים. האם לשכנע גולשי מדיה המחפשים מידע על רכישת מוצרים אך אינם צרכני תוכן של מאמרי אינטרנט שמאמר שיווקי יוכל לסייע להם בבחירת המוצר שהם מעוניינים לרכוש?

אמנם מאמרים שיווקיים אינם ערוץ ראשי ליצירת אינטראקציה עם צרכנים במדיה, אך שיתופם הוא מהלך סינרגטי וללא ספק מועיל לקידום מגוון יעדי שיווק. אם באתר הבית מועלים מאמרים מעניינים על מוצרים או שירותים מדוע לא לשתף את גולשי הרשת החברתית שמתעניינים ברכישתם?

אך יש לבחור כיצד להשקיע את המשאבים השיווקיים: האם בשכנוע גולשי מדיה שאינם צרכני תוכן מטבעם להקליק לקריאת המאמר המלא, או בפיתוח אסטרטגיה המבוססת על קהל יעד ממוקד של קוראים נאמנים?

במאמר הקודם בנושא התייחסתי לתועלת שאפשר להפיק מפרסום מאמרים שיווקיים דרך המדיה החברתית, למרות הפורמט שמגביל, מטבעו, העלאת מאמרים באורך מלא. במאמר הבא, על כתיבה שיווקית ברשת החברתית.