מאמרים שיווקיים ברשתות חברתיות

בית » רשתות חברתיות » מאמרים שיווקיים ברשתות חברתיות
מדיה חברתית היא ערוץ תוכן היוצר טרנדים וקמפיינים ויראליים. רשתות התוכן הגדולות בעולם (בהקשר של תכנים טקסטואליים כגון פוסטים ומאמרים) הן פייסבוק, טוויטר ולינקדאין. על פי סטטיסטיקה עכשווית, בעולם שני מיליארד (ביליון) משתמשי סושיאל מדיה שמתעניינים, מתחברים וקונים מגוון עצום של מוצרים שנחשפו אליהם דרך הרשת או הרשתות החברתיות בהן גלשו.

תוכן שיווקי ברשתות חברתיות מופץ באופן הייחודי למדיה. ברוב המקרים משך קיומו תלוי בוויראליות שלו. על העדפות צריכת התוכן של הגולשים, אם באמצעות טקסט, תמונות או וידאו, משפיעים גורמים רבים, ביניהם: שינויים עולמיים, טרנדים צרכניים ברשת ובמדיות שונות, נישות רשת קצרות-טווח, שינויים לוקאליים ומדיניות התוכן של הרשתות. אם קמפיין ויראלי או תגובות לפוסטים, ערוצי התוכן ברשות החברתיות עדיין לא מיצו את מרב יכולתם, והם ממשיכים להתחדש ולפתוח דלתות לגולשים ולמשווקים במדיה.

social-media-infography

מטרת פרסום המאמרים השיווקיים?

המטרה של כתיבת מאמרים שיווקיים לאינטרנט היא לקדם את חשיפת התכונות והתועלות של מוצר/שירות מסוימים. מאחר שהרשת החברתית היא מקור לוויראליות ולשיתוף מידע, מדוע לא להשתמש באמצעים שמספקת המדיה לרכישת לקוחות חדשים באמצעות המאמרים?

הרשת החברתית היא אמנם מדיה 'מגה' ויראלית, אך היא מאפשרת בניית קהל ממוקד ללידים. לצורך קידום מוצר שמיועד לנישה מסוימת ברשת אפשר, באמצעות מאמרים שיווקיים ואסטרטגיית  תוכן מתאימה, ליצור אינטראקציה עם עשרות עוקבים ועל ידי כך לעורר תנועת קונים חדשים לחברה או לבית העסק.

אסטרטגיית תוכן למאמרים שיווקיים ברשתות חברתיות

נראה שמאמרי אינטרנט שיווקיים 'נופלים בין הכסאות' במדיה זו, בה אפקטיביות תכנים מבוססת על שיתוף הגולשים. קיימים ערוצים פופולריים לשיווק תכנים שיווקיים ברשתות החברתיות, ביניהם פוסטים, תגובות וכמובן לייקים, אך העלאת מאמר או קישור למאמר (כאשר המטרה אינה ליצור תופעת רשת אלא לייצר תוכן אינטרנטי איכותי וממוקד שמיועד לכמה שיותר קוראים המעוניינים להמשיך בתהליך הרכישה) עשויה להיות הצעד האסטרטגי הנכון.

כמו בכל קמפיין שיווקי ברשתות חברתיות, יש להשקיע זמן ביצירת קהל היעד לתכנים. מאמרים שיווקיים ברשתות חברתיות אינם מיועדים ל'הארד סייל'. הם אמנם תופסים רק חלק מאסטרטגיית השיווק, אך יש להם נוכחות שיווקית ותדמיתית נכונה, אם בפרופיל או בדף העסק, ויכולת לשמור על אקטואליות לאורך זמן. אם כי אינם הבסיס לאסטרטגית תוכן שיווקית ברשת החברתית (בעיקר בשל מבנה המאמרים ואורכם, שמותאם לדפי אתרים אך לא לתקצירי המדיה) הם השקעה שיכולה למנף קמפיינים לטווח הארוך.

Save

Save

Save

Save