כללי

כתיבה שיווקית וסמארטפונים

האם השימוש הגובר במכשירי סלולר משפיע על פרסום תוכן שיווקי כגון כתבות שיווקיות ומאמרי אינטרנט? נתון משמעותי שמוכיח את החשיבות העסקית של השימוש בכלל רשת האינטרנט הוא כי כ- 80% מהעסקים הקטנים בארץ עובדים עם האינטרנט (הנתון כולל ניהול עסקי של מיילים וניוזלטרים). הסטטיסטיקה לגבי השימוש בסמארטפונים בארץ מעידה כי כיום למעלה מ- 3 מיליון מגולשי האינטרנט משתמשים במכשירי סמארטפון לגלישה. זהו שוק מתפתח של הזדמנויות שיווקיות ומסחריות, כאשר קהל היעד הוא המשתמשים במכשירים בניידים.

מספר המשתמשים במכשירים ניידים מתוך האוכלוסייה הבוגרת נמצא בעלייה מתמדת, כאשר הניידות והקומפקטיות של המכשירים מעניקים לגולשים הזדמנויות חדשות. השימושים הרבים ביותר בסמארטפונים הם לקבלת מידע ישיר, רכישות דרך האינטרנט, וגלישה ברשתות ואפליקציות חברתיות. טכנולוגית הסלולר מתפתחת בכל התחומים, ומרבית בעלי העסקים מודעים לצורך בבניית אתרים מותאמי סלולר. הגישה היא כי יש להתאים אתרים ש'עוברים' מסך מחשב נייד, לנראות ותפעול המותאמים למסכים הממוזערים יחסית של המכשירים הניידים.

ומה לגבי כתיבה שיווקית לסמארטפונים ?

מטרת הכתיבה השיווקית, אם מאמרי תוכן לעסקים או כתבות על מוצרים חדשים, היא להעביר לגולשים מידע שיווקי שמפנה אותם לרכישה או לקבלת פרטים נוספים באתר.

האם קיימת סתירה בין השימוש בסמארטפונים ובין כתיבה שיווקית? האם גולשים שמעדיפים את הפונקציונליות המהירה של המכשירים הניידים אכן מעוניינים לדוגמה, לקרוא מאמר תוכן של מאות מילים המיועד לחשוף מוצר מסוים, כאשר באפשרותם לעבור ישירות למפרט המוצר עצמו?

כמה נקודות למחשבה

  • משתמשים בסמאטרפונים מעדיפים לגלוש לאתרי תוכן המותאמים טכנולוגית לסלולר (כגון אתרי חדשות).
  • הרגלי גלישה הם תהליך נרכש – גולשי אינטרנט 'מתרגלים' למצוא את המידע הדרוש להם באתרים או בפורטלים קבועים, או באתרים שמספקים להם מידע ספציפי – הדבר נכון גם בשימוש במכשירי הסלולר.
  • ניתן לבדוק את הנראות של התכנים כפי שהם מופיעים במכשירים הניידים.
  • סקר שוק הוא אחת הדרכים הטובות להבין אם רצוי להשתמש בערוץ שיווקי מסוים.

market survey

כיצד לבחון אפקטיביות של תוכן לסמארטפון?

בתחילת הפוסט מוזכר כי עסקים קטנים רבים משתמשים באינטרנט למטרות עסקיות, וכי כיום קיימת צמיחה בשימוש העסקי של אתרי המובייל. קריאה נכונה של צרכי קהל הקונים היא שלב חיוני בשיווק של עסק. גם אם לא ניתן לעסק קטן או לנותן שירות לקיים סקר שוק מקיף, עדיין קיימות האפשרויות, כשמדובר במעבר לשיווק בסלולר, לוודא את כדאיות השיווק העסקי באמצעות הפצת תכנים ומאמרים שיווקיים.

יש דרכים נוספות לבדוק את האפקטיביות של התכנים. מכיוון שאמצעי השיווק הוויראליים והרשתות החברתיות מאפשרים לבעלי עסקים 'לקרוא' מהם ערוצי השיווק המועדפים על הצרכנים, ניתן לבדוק את כדאיות אמצעי השיווק בכלל ערוצי האינטרנט, ומתוך האמצעים השונים לברור את האופן התקופתי או הקבוע הנכון עבור שיווק עסק. למשל: הוספת אפליקציות, שיווק דרך הטלפון, או, כמובן, פרסום קבוע ורספונסיבי של מאמרי תוכן שיווקיים לקידום המוצר או העסק.

* הנתונים לשנת 2013