תכנים שיווקיים אטרקטיביים

בית » כללי » תכנים שיווקיים אטרקטיביים
תכנים שיווקיים באינטרנט הם המצאת המילניום עבור משווקים, עסקים וארגונים, שמשתמשים בפלטפורמה הענקית למטרות עסקיות ושיווקיות. כמות התוכן שמועלה לאינטרנט מדי יום עצומה, אבל למרות שרבים קוראים בלהיטות בלוגים ומאמרי אינטרנט (כפי שבעבר קראו כתבות וטורים בעיתונים), משך הזמן הממוצע לקריאת תוכן באינטרנט הוא תשע שניות! מכיוון שכך, כתיבת טקסטים לאתרים כוללת מלבד מעניינת טכניקות למשיכת הקורא אל התוכן, וככל שהאינטרנט מתמלא בתכנים, כך נוצר צורך לגוון את התוכן כדי למשוך את התעניינות הגולשים. כמה שיטות שמטרתן לשדרג את התעניינות הגולשים בפוסטים ובמאמרי אינטרנט:

websites-photo

כותרות

כותרות אטרקטיביות תפסו חלק חשוב מתוך מאפייני סגנונות הכתיבה לאינטרנט, אלו שקדמו להתייחסות השיווקית החדשה ל"מסע הקונה" (במטרה למשוך את הצרכן בהתאם לשלב ההתעניינות שלו במוצר). האפקט של כותרות כגון "הדרך היחידה לשיווק באינטרנט", "5 טיפים להצלחה מהירה", "מתי בפעם האחרונה הצלחת בעסקים? ", וכותרות קופירייטינג מבריקות נוספות הבטיח לצרכן הרעב מענה על הכאב ועל הצורך שלו. בשלב הבא, כדי למצוא את התשובה שמובטחת בכותרת על הגולש להתמקד בתוכן עצמו. במקרים רבים לתוכן אטרקטיבי כזה מצורף גם טופס יצירת קשר שמעודד מעורבות גולשים למלא טופס באתר או להוריד מדריך. החיסרון באסטרטגיה זו הוא בהתייחסות השיווקית לתוכן תוך התעלמות מהפלטפורמה שבה התוכן מוצג. כותרת אטרקטיבית אינה מספקת כדי להגיע למקומות ראשונים בתוצאות חיפוש. ללא תגי מטא מתאימים, סביר להניח שהדף לא יקודם במנועי החיפוש והתוכן לא ייחשף לפני קהל היעד של הגולשים שמתעניינים ומחפשים תוכן דומה.

תמונות

תמונות מושכות לשהייה בדף ומגרות את הגולשים להגיב. אגב, הוספת תמונות לפוסטים היא מהגורמים שהביאו לפריחתן של הרשתות החברתיות. כמו כן הן בעלות ערך עבור טקסטים ארוכים מכיוון שהן הן "שוברות" תוכן ארוך, ממחישות את הנושא, ופועלות על הרגש במקום שבו הגולש "מתעייף" מקריאת התוכן.

נוח לשלב אותן בפוסטים, בין השאר בשל ההתקדמות הטכנולוגית של האינטרנט והמובייל שמאפשרת העלאה רספונסיבית של תמונות. הן משתלבות היטב הן בתוכן המגוון שמועלה לרשתות חברתיות והן בפלטפורמות כגון וורדפרס ועוד. כמו כן, האפשרות להוסיף תגי מטא לתמונות הפכו אותן מועילות גם בתחום קידום אורגני.

גרפים

הוספת גרפים או טבלאות למאמרים שדנים בנושאים כלכליים ועסקיים אולי אינה נראית אטרקטיבית למי שהנושא רחוק מליבו, אבל בתחומים מסויימים, להמחשה גרפית של הנושא הכתוב יש חשיבות רבה. גרף שמתווסף למאמר אינטרנט מתמצת את נתוני הטקסט ומוסיף לאמינות התוכן.

אינפוגרפיקות

אינפוגרפיקות משמשות, בדומה לגרפים, להמחשת נושא. אבל, יש להן תכונות ויזואליות ייחודיות שמאפשרות לשלב בהן גם תמונות, נתונים וטקסטים. אינפוגרפיקה יכולה להיות ססגונית ומעניינת ולכלול מידע רב. כמו כן, אפשר לשמור אינפוגרפיקות כקבצי תמונות.


marketing-content-infographic
אינפוגרפיקה

חוויית משתמש

לאופן הקידום של האתר יש חשיבות בהגעה לקהל היעד אך לא פחות מכך  לשימוש בטכנולוגיית UX שמשפיע על איכות קריאת התוכן. מערכת ידידותית למשתמש שכוללת לחיצים, תפריטים וקישורים מאפשרת קריאה שוטפת של תכנים. כאשר הרכיבים אינם פועלים כראוי הם יכולים בוודאות לגרום לנטישה של הקורא. לכן חשוב לוודא שהתוכן קריא ונגיש מבחינה טכנולוגית.

יש חשיבות למיקום של הרכיבים בתוכן כדי שלא יגרמו להסחת דעת (למשל, את הכפתור שמפנה לדף קשר ממקמים בדרך כלל לאחר הפיסקה האחרונה של הפוסט כדי לא להפריע לרצף הקריאה).

וידאו

סרטונים הם אמצעי אטרקטיבי שמושך את הצופה, חסרונם הוא ביכולת שלהם לגזול את תשומת הלב של הגולש לצפייה בסרטונים. הפתרון לכך הוא טכניקות פשוטות למדי לשמירת הצופה בדף, ללא מעבר לקישור חיצוני. סרטוני וידאו יכולים לחזק את המסר של התוכן, לדוגמה בניוזלטר.

הגדרת הפלטפורמה וקהל היעד

ובכן, אילו שיטות יכולות לתעל את הערך השיווקי שמעניקה כתיבה לאינטרנט באופן שיגרום לגולשים להתעניין בתוכן? האם לשלב כותרות מפתיעות עם סרטוני וידאו משעשעים כדי למשוך את הגולש או אולי להוסיף גרפים ותמונות כדי לגרום לו להתעניין בנתונים?

כאן מסייעת האסטרטגיה השיווקית הנכונה כאשר תכנון של "מסע הקונה" יוכל לסייע בקביעת סוג התוכן האינטרנטי והאינטראקטיבי המתאים.

חשוב להבחין בין התחנות השיווקיות השונות של מסע הקונה בשל ההבדלים שקיימים בפלטפורמות ובקהלי היעד. לדוגמה, כאשר רוצים לחשוף תוכן בתוצאות החיפוש, קיימת חשיבות לערכים השונים של המילה הכתובה והתמונות באינטרנט – ההבדלים מתבטאים בכותרת הדף שמוצגת במנוע החיפוש וקישור התמונה במנוע חיפוש התמונות, מבחינת קידום ממומן קיים הבדל בין מודעות טקסט במנוע החיפוש לבין מודעות שכוללות תמונות (Display).

למבנה של הפלטפורמה יש חשיבות מבחינת הבחירה באמצעים למשיכת הגולשים לתוכן והבחירה בסוג הערוץ חשובה לאיכות התוכן בכללו. לדוגמה – האם מבנה האתר מפריע לקריאת התוכן? האם הפלטפורמה תומכת במדיה? האם התמונות מוצגות באופן מיטבי במחשבים ובמובייל? ועוד.

כמו כן משמעותיים כתיבה שמותאמת לגולשים ושילוב סוג התוכן המתאים לקהל המטרה המוגדר (כאשר מתאפשר להגדירו). ההחלטה לגבי סוג התוכן האטרקטיבי שמתווסף לטקסט היא רבת משמעות כאשר, למשל, יש לבחור בין צירוף מדריך וידאו לפוסט ובין קישור לסרטון חיצוני. ככל שהבחירה מהותית יותר למטרה השיווקית חשוב יותר לדעת מיהו קהל המטרה שאליו מיועד התוכן. לדוגמה, האם סרטון ההדרכה המצורף למאמר מיועד לקהל יעד שמעוניין לצפות בו באופן מיידי, או שהמאמר מופנה לקהל מטרה שאינו מתעניין בסרטוני וידאו אלא משתמש בקישורים בתוכן כדי לבדוק מקורות מידע נוספים.

המאמר באנגלית: Helpful techniques for online content

Helpful techniques for online content