סגנונות כתיבה של תוכן לאינטרנט

ככל שרשת האינטרנט מתרחבת לתחומים דיגיטליים חדשים כך כתיבת תוכן לאינטרנט הופכת חיונית לתחומים אלה. פעולות שיווק רבות מתבצעות דרך הרשת וכמעט לכל עסק יש אתר עסקי או אתר מכירות שמשמשים כערוץ שיווקי ראשי או כערוץ משני. התכנים באתר העסק או החברה משמשים הן ליצירת התדמית השיווקית של אתר העסק באינטרנט והן לחשיפתו (באמצעות התוכן) במנועי החיפוש ובאתרים נוספים. לכן, במקרים רבים, כתיבת תוכן לעסקים מבוצעת באופן שאמור לאזן בין מטרות הכתיבה השיווקית שמציגה את האג'נדה או את מוצרי העסק ובין חשיפת אתר העסק לגולשים ולקונים הפוטנציאליים. כאמור, באינטרנט פלטפורמות שונות לקידום ולפרסום עסקים באמצעות כתיבת תוכן לעסקים. לכל פלטפורמה מאפיינים מסוימים שיש להתייחס אליהם כשהמטרה בכתיבת תוכן לאינטרנט היא שיווק עסק או חברה.

כתיבה לאתרי בית

לאתרי בית של עסקים וחברות היררכיה קבועה שכוללת את דף הבית, אודות או דף חברה, עמודים המייצגים את שירותי או מוצרי העסק או הארגון, קטגוריות ובדרך כלל גם מאמרים או פוסטים דינמיים. כאשר כתיבת תוכן לעסקים היא לדף פרופיל ייצוגי של האתר העסקי, היא מבוצעת תוך התייחסות לתוכן המייצג את החברה באתר ולנראות התוכן ולחשיפתו ברשת.

כתיבת מאמרי אינטרנט

כתיבת תוכן לאינטרנט כוללת מאמרים שהם מהכלים היעילים ביותר לקידום אתרים ולחשיפת עסקים ברשת. מאמרי אינטרנט מסייעים לקידום אורגני וניתן להפיץ אותם בתפוצה רחבה. סגנון זה של כתיבת תוכן לאינטרנט כולל מאמרים שמטרתם לחשוף עסקים או מוצרים בפני קהל יעד מפולח, הנכתבים באוריינטציה שיווקית, ומאמרים שמטרתם חשיפת האתר ברשת. במקרה זה יש חשיבות רבה למילות המפתח מכיוון שכאשר מדובר בחשיפה לגולשים, ככל שמיקום מילת המפתח של התוכן בתוצאות החיפוש גבוה יותר, כך הוא זוכה לחשיפה גדולה יותר.

כתבות אינטרנט

כתבות באינטרנט נכתבות ברוב המקרים בפורמט קבוע. התחום נושק לכתיבה העיתונאית שמטרתה דיווח ומסירת מידע, אך כתבות אלו נכתבות לעתים בסגנון הדומה לכתיבת בלוגים המאופיין בהבעת הדעה של הכותב, כפי הנראה מכיוון שכתיבה פובליציסטית יבשה מתאימה פחות לקוראי התוכן באינטרנט. כמו בכתיבה לדפוס, לכתבות אינטרנט נדרשות כותרות שמושכות קוראים ותוכן מעניין, אך בשונה מכתיבה אוף-ליין, לכתבות האינטרנט אפשר להוסיף קישורים (ובדרך כלל גם אפשרות לתגובות). הבדל נוסף בין כתבות דפוס וכתיבתן לאינטרנט הוא זמן החשיפה הקצר של התכנים הדיגיטליים, יחסית לתכנים המודפסים.

כתיבה לרשתות חברתיות

לתכנים ברשתות חברתיות מאפיינים ספציפיים שנובעים מהפלטפורמות הייחודיות. את הפלטפורמה מאפיינים טקסטים קצרים, תמונות רבות ושימוש בהאשטאג (Hashtags) ובאמוטיקונים (Emoticon). כתיבה לעסקים ברשת חברתית דורשת טכניקת כתיבה מיוחדת מכיוון שהכתיבה מתבצעת כמעט בזמן אמתי ותוך פניה ישירה לקוראי הפוסטים ולכן, לרוב, כתיבה לרשתות חברתיות היא שילוב של כתיבה לאינטרנט והזנת תוכן.

מעוניינים בכתיבת תוכן לאינטרנט? פנו אליי באמצעות טופס הקשר