כתיבה שיווקית ומכירות ברשת האינטרנט

בית » כללי » כתיבה שיווקית ומכירות ברשת האינטרנט
האם ערכה של הכתיבה השיווקית נשמר בעולם המסחר האינטרנטי של ימינו, כאשר ברשת האינטרנט קיימים אמצעי רכישה מידיים ורבים? לכתיבה השיווקית גישה בלעדית לגולש שהוא הקונה הפוטנציאלי, מאחר וכדי שיוכל להשתכנע מאיכות המוצר, עליו לקרוא את הכתבה או המאמר השיווקיים. הטקסט לא מהווה תחליף לתהליך מכירה, אלא מהווה מעין "תצוגה" של המוצר, בדומה לאופן שבו תמונה מדגימה את תועלותיו, אבל באופן מפורט יותר. הטקסט השיווקי שומר על מקומו בעולם הדיגיטלי, אבל, בשונה מכתיבה שיווקית אוף-ליין, עם תלות בפלטפורמות הדיגיטליות הייחודיות, שמחייבות התאמה של התכנים לאמצעי התקשורת הנייחים והניידים, בין השאר לעיצוב הייחודי של התכנים הדיגיטליים, שכולל טקסטים, תמונות, קישורים, לחיצי הפעלה ועוד.

כיצד נאמד הערך של הכתיבה השיווקית באינטרנט?

ההשוואה בין שמירה על הערך השיווקי של התוכן ובין הפלטפורמה הדיגיטלית שבה הוא מוצג, היא בעיקר בהתאם לאומדן הגולשים שקוראים את התוכן ו/או מבצעים פעולה. נראה שלמרות התחכום הדיגיטלי והמדיה האלקטרונית, קהלי היעד עדיין קוראים תכנים שמסייעים להם להחליט אם לבחור במוצר או בשירות. אמנם באמצעות יתרונות הרשת שכוללים המחשה ויזואלית ומעורבות של גולשים אבל, ללא ויתור על המידע שמוצג לצרכנים הפוטנציאליים (שמתעניינים ברכישת מוצר או בבחירה בשירות) באמצעות התוכן הטקסטואלי שבמאמרי האינטרנט והפוסטים.

digital-sells

האם הדיגיטל יחליף את הטקסט?

כיום מתרחב היקף השימוש באמצעי שיווק דיגיטליים לא טקסטואליים (למשל שימוש אינטראקטיבי בקול במכשירים הניידים) ונראה שטקסט הוא לא אמצעי התקשורת השיווקית הבלעדי ברשת. למשל, ערוצי קול אינטראקטיביים. אבל, ערוצים אלה לא מהווים תחליף לטקסט שיווקי אלא לאמצעים ויזואליים כגון מפות ותמונות, וברוב המקרים שיווק באמצעות קול מספק הצעות והכוונות לרוכש ולקונה הפוטנציאלי. ובכן, גם לאסטרטגיית שיווק זו נחוץ הטקסט השיווקי.

כתיבה שיווקית ובחירת הצרכן באינטרנט

כשגולש מבצע החלטת קנייה, החלטתו מתבצעת, ברוב המקרים, לאחר שבדק כמה אפשרויות. אמנם הפלטפורמה האינטרנטית מאפשרת המחשה טובה של מוצרים אך גם מעניקה לקונה הפוטנציאלי המתלבטת את האפשרות "להבין" את המוצר או השירות שמעניינים אותו, באמצעות התכנים השיווקיים שעוסקים במוצר או בנישה הרלוונטית. התוכן מעשירה את הידע שלו לגבי המוצר או מוצרים דומים ומאפשר לו להתמקד בתכונות שבהן הוא מתעניין יותר. לכן, לכתיבה שיווקית חשיבות גם בקמפיינים של מכירות באינטרנט, בעיקר כאשר התמונות והתגובות מתמקדים בעיקר במוצר, בעוד שבאמצעות התוכן השיווקי הטקסטואלי אפשרי להתמקד באופן יעיל בצורך של הצרכן.