כתיבה שיווקית לאינטרנט

בית » תוכן » כתיבה שיווקית לאינטרנט
כתיבה שיווקית המיועדת לאתרים ולפורטלים מהווה יתרון לכל יצרן או בעל עסק שמעוניין לפרסם מוצר או שירות בתפוצה גדולה, בעלויות סבירות ובערוצים, שפעמים רבות מאפשרים הפצה חינמית של מידע שיווקי. קיימות דרכים רבות לחשוף מוצרים באינטרנט, ביניהן מודעות ממומנות, סרטוני תדמית, תמונות ברשתות חברתיות. אך כשמדובר בשיווק מוצר או עסק בתקציב לא גבוה כתיבה שיווקית לאינטרנט היא אמצעי זמין ביותר, בין השאר בגלל האפשרויות הפתוחות לכתיבה בבלוגים ובאתרי התוכן הרבים שמאפשרים העלאת תכנים של גולשים ומפרסמים.

המגבלות בהעלאת תוכן שיווקי

אין כללים להעלאת תוכן שיווקי, ובאופן עקרוני ניתן להעלות לאתר אינטרנט כל טקסט שהוא, כל עוד התוכן עומד בתנאי האתר ואינו מהווה פגיעה בציבור. מנהלי אתרים ופורטלים קובעים את התנאים ואת ההגבלות על תוכן מאמרים או קישורים על פי מדיניות האתר. כמעט כל טקסט שיווקי, אם כטיפ או כמאמר, ניתן להעלות לאינדקסים ולבלוגים, וקיימים באינטרנט מאות ואלפי אתרים המפרסמים מאמרים בנושאים מגוונים.

נקודות חולשה של תוכן שיווקי באינטרנט

היתרון מעצם מספרם הרב של אתרי הרשת שבהם ניתן לפרסם טקסט שיווקי בתקציב שהוא כמעט חינמי, עשוי דווקא להקשות על בעלי עסקים, שאינם נוהגים להשקיע בתקציב פרסום גדול, מעוניינים לחשוף את המוצר שלהם לקהל קונים פוטנציאלי, אבל לא יודעים כיצד להפיק תועלת שיווקית מרבית מהמדיה האינטרנטית.

internet-information

 

פרסום תכנים שיווקיים באינטרנט

כדי לנצל את  היתרון המרבי שמעניקים תכנים שיווקיים באינטרנט חשוב לדעת כיצד להפיק תועלת מפרסום התוכן באינטרנט:

כתיבה שיווקית לאינטרנט כחלק ממהלך שיווקי

כאשר מתכננים חשיפת מוצר לקהל יעד פוטנציאלי, מכינים תכנית שיווקית שכוללת חלוקת התקציב לערוצי השיווק השונים. פרסום תכני כתיבה שיווקית באינטרנט מהווה חשיפה של המוצר לקהל היעד, ופרסום טקסט שיווקי באתר כזה או אחר הוא בעצם בחירה בערוץ השיווק – כפי  שבפרסום הממומן בוחרים את מיקום פרסום המודעות. בנוסף, כחלק מהערכות השיווקית לחשיפת המוצר, יש להתמקד בפנייה לקהל היעד המתאים, ולקבוע את מהות התוכן השיווקי של המאמרים שיפורסמו.

marketing-writing-plan

מאמר שיווקי מעניין

אין סיבה כי מאמרים שיווקיים לא יהוו חלק חשוב במערכת השיווק. כתיבת תוכן לאתרים היא מקצוע לכל דבר, אתרי מאמרים מושכים גולשים שמעוניינים לקבל מידע בתחומים מגוונים. תוכן שמספק מידע מועיל ומעודכן מחזק את האינטראקציה החיובית עם הגולשים, בונה קוראים נאמנים למוצרי החברה, ומגדיל את אפשרויות ההמרה.

היכן לפרסם מאמרים?

  • בחירת אתר או פורטל לצורך פרסום מאמר שיווקי או תדמיתי עשויה להתבצע לפי הנושא בו עוסק המאמר, או לפי מאפייני קהל היעד הפוטנציאלי של הגולשים לאתר. קיימים שיקולים נוספים לבחירת ערוצי חשיפה לתוכן השיווקי באינטרנט – קידום אתרים אורגני (SEO) הוא תחום המאפשר קידום תכנים במנועי החיפוש ובחירת הערוץ האינטרנטי המתאים לפרסום הטקסט השיווקי.
  • פרסום מאמר שיווקי ברשתות חברתיות –  כ- 70% מהאוכלוסייה בארץ החל מגילאי 12, גולשים באינטרנט. מתוכם,  בני נוער באחוז גבוה מאוד גולשים באופן פעיל ברשתות חברתיות. השפעת מספרם הרב של הצעירים הגולשים ברשתות החברתיות ניכרת – כאשר כלל הנשאלים במחקר נשאלו לסיבות לשימוש ברשתות חברתיות – כיף, שמירת קשר, להעביר את הזמן – היו הסיבות הראשיות. רק כ-  3.5% מתוך הנשאלים השיבו כי צורך מקצועי ועבודה הם הסיבה העיקרית שלהם לגלישה ברשת חברתית. תחום השיווק ברשתות החברתיות הולך וגדל, אמצעי הפרסום גדלים, וניתן למקסם את יתרונות כתיבה שיווקית לאינטרנט ע"י בחירה בקבוצות וברשתות חברתיות שמהוות קהל יעד נאמן לתוכן שיווקי.