תכנים ומאמרים שיווקיים באינטרנט

בית » תוכן » תכנים ומאמרים שיווקיים באינטרנט

תחומי כתיבה שיווקית, כלומר, כתיבה של תוכן למטרות שיווק מוצר או חברה מסוימים, התרחבו מאוד בגלל השימוש ברשת האינטרנט. בערוצי מדיה אחרים  כגון הטלוויזיה והרדיו, שבהם נעשה שימוש בתוכן כתוב (טקסטים, תסריטים וכד'), קיימות מגבלות על תכנים שיווקיים, שמבחינת חוקי התקשורת מקומם בפרסומות ולא בתוכן עצמו ופעמים רבות עולה נושא הפרסומות הסמויות הוויזואליות והמילוליות בערוצי הטלוויזיה והקולנוע, כאשר מספיק צילום של דגם מוצר או הזכרת שמו כדי להחשיבו כפרסומת.

אומנם גם ברשת האינטרנט קיימות מגבלות תוכן שונות, שלרוב נקבעות בהתאם לרגולציות שונות או בהתאם למדיניות האתר, אבל, האינטרנט מאפשר אמצעי שיווק שלא קיימים בערוצים אחרים כשהטכנולוגיה של הרשת משמשת ערוץ ידידותי להפליא לשיווק מוצלח. אמצעים כגון קישורים, פרטי יצירת קשר וכדומה, מעניקים לתוכן השיווקי באינטרנט יתרון אינטראקטיבי וישיר על פני ערוצי תקשורת אחרים.

attractive-content

חשיבות תוכן עם נראות אטרקטיבית

גולשים באינטרנט נהנים ממגוון של תכנים, ביניהם תמונות, סרטוני וידאו, בלוגים אישיים ומשחקים, וכמובן תכנים כגון חדשות, מידע ומאמרי אינטרנט. מכיוון שהזמן הממוצע לקריאת תכנים באינטרנט הוא קצר ביותר, מאמרי אינטרנט ופוסטים נכתבים באופן שאטרקטיבי גם מבחינה ויזואלית, במטרה לתפוס את תשומת ליבו של הגולש באופן המיטבי – אם על ידי עיצוב ומבנה התוכן, העלאת כותרות מושכות וכדומה, כמובן שפעמים רבות, הוספת מדיה ואלמנטים ויזואליים מסייעת לקידום התוכן.

האם כל טקסט שיווקי באינטרנט הוא גם מאמר שיווקי?

תוכן אוף-ליין הכולל כמה מאות מילים וטקסט אינפורמטיבי בלבד (למשל: שם חברה, שם המוצר, מרכיביו וכד') יכול להיות מאמר אינטרנט, באמצעות שכתוב והתאמה של התוכן.

  • בבסיסו, תוכן מסוג זה יכול לשמש חלק מהצגת חברה או מוצר, אם באמצעות הצגת מידע שיווקי אוף-ליין (ברושור), או כדף מוצר באתר.
  • כדי שתוכן מעין זה יהיה שיווקי בפלטפורמת האינטרנט עליו לכלול אלמנטים כגון מילות מפתח (הנחוצות לשיווק המוצר ולקידום האורגני של המאמר).
  • כדי שיחשב כמאמר אינטרנט עליו לכלול כותרת, כותרות משנה, להיכתב בפסקאות ולפנות אל הצורך של הגולש. שאר התוכן יכול להכיל מידע שיווקי – במקרה זה, שם החברה, שם או ליין המוצר, פרטים נוספים על החברה, פרטים נוספים על המוצר ועוד.

לגבי אורך התוכן – בהתאם לצורך, אך ככל שמאמר האינטרנט ארוך יותר, הוא נחשב לסמכותי יותר מבחינת העיסוק בנושא המאמר.

מהי כתיבת מאמרים שיווקיים לאינטרנט?

כתיבת מאמרי אינטרנט שיווקיים כוללת חוקיות מסוימת, שמאפשרת להפיק את המרב הן ממדיית האינטרנט, והן מיתרונות הטקסט השיווקי:

  • התאמת המאמר – על המאמר השיווקי להיות מותאם הן לאינטרנט והן ולגולשים, מבחינת מספר המילים ומבנה המאמר, שילוב מילות המפתח המתאימות להצגת המאמר במנועי החיפוש.
  • כתיבת המאמר – כתיבה, כולל כתיבה באינטרנט, היא האמצעי הטוב ביותר להביע רעיון אחד באין סוף דרכים. אם כי המקוריות והיצירתיות חשובות ליצירת עניין בגולשים, כאשר מדובר במאמר העוסק בתחום מוגדר וקיים, מן הסתם הגולש כבר מכיר את הנושא, ולכן מעבר למידע האינפורמטיבי-שיווקי שמעביר המאמר, חשוב גם סגנון הכתיבה שמשתלב עם כתיבה שיווקית אחרת וסוגי מדיה נוספים.
  • מידע מועיל – הדרך הטובה ביותר לגרום לקונה פוטנציאלי לרכוש מוצר, היא להוכיח לו את נחיצות המוצר עבורו. הצגת יתרונות המוצר, התועלת שאפשר להפיק ממנו, מידע נוסף על התחום או הפנייה למקורות נוספים, בכל אלה, האינטרנט הוא הערוץ בהא הידיעה למגוון של תכנים וטקסטים הגורמים לגולשים לחפש את המידע השיווקי הנחוץ. כאשר גולשים מתעניינים במאמר השיווקי וחוזרים לקרוא תכנים נוספים זהו שלב חשוב בהמרתם לצרכנים.

האם קיים הבדל בין מאמר אינטרנט אקדמי למאמר שיווקי?

מובן שקיים הבדל בין מאמר אקדמי לבין מאמר אינטרנט שמטרתו למשוך צרכנים. כתיבת מאמר אקדמי מעניקה לכותב מעמד מסוים, אך ישנם אמצעים להגדיר ולהציג כותבים של מאמרי אינטרנט איכותיים כמומחים בתחום, הן באמצעות גוגל והן באמצעות טכנולוגיות רשת שונות.