כתיבה שיווקית למכירות דיגיטליות

בית » תוכן » כתיבה שיווקית למכירות דיגיטליות
מטרת הכתיבה השיווקית היא לתווך בין המוכר ובין קהל היעד באמצעות הטקסט. אם ברצונך למכור מוצר מסוים, התוכן השיווקי מתאר את המוצר ואת יתרונותיו, מעורר עניין אצל קוראים או גולשים שהם הקונים הפוטנציאליים, כאשר סיום התהליך השיווקי הוא מכירת המוצר, המותג או השירות.

האינטרנט הוא זירה עצומה של רכישות וקניות מקוונות. בסקר שנערך (לפני מספר שנים) בארץ עבור חברת אשראי הפועלת באינטרנט, השיבו כ 30% מהמרואיינים כי במהלך השנה שלפני הסקר רכשו מוצרים באמצעות האינטרנט. נתונים דומים עלו גם בסקרים אחרים בתחומי רכישות מקוונות.

לדברי הנשאלים, הסיבות העיקריות לביצוע הרכישות באינטרנט היו מחיר, נוחות וחיסכון בזמן.

האם כתיבה שיווקית באינטרנט יכולה להתחרות באמצעי שיווק און-ליין, כאשר כיום, אפשרויות הרכישה המידית באינטרנט הן אפקטיביות ביותר?

כתיבה שיווקית והנעה לפעולה

לקניות מקוונות יתרון המידיות והנוחות הקיימים במהלך כל תהליך הרכישה, החל מתשלום און-ליין, ועד למשלוח שבו המוצר מובא עד הבית.

הנעה לפעולה באמצעות תכני כתיבה שיווקית היא תהליך שונה לחלוטין:

הגולש קורא את המאמר, משתכנע מאיכות המוצר, וכאן שלב ההנעה לפעולה –  יצירת עניין בגולש כדי שיחשוק בקניית את המוצר.

החלטת הלקוח האם לרכוש מוצר או לא, כוללת בשלב זה את הערוצים הנגישים לרכישת המוצר: האם רכישה פיזית בחנות החברה,  או שביכולתו לבצע רכישה דרך האתר או באמצעות הטלפון.

כתיבה שיווקית משפיעה על החלטתו של הגולש אם לרכוש מוצר מהאתר אם לאו, אבל אינה קשורה לאופן רכישת המוצר. טקסט  אכן מניע לפעולה באינטרנט, אך זאת במסגרת הכתיבה השיווקית.

התוכן השיווקי לא קובע את מהות התהליך של רכישת המוצר, התהליך שקובע את אספקת המצור הוא שיטת השיווק שנהוגה באתר שמציע אותו. למשל, מאמר באתר הבית, שממוקד בשיווק מוצר הנרכש בחנות החברה, אמנם מציין את יתרונות המוצר לקונה, אולם לא יכול לספק לו אותו פיזית.

הצורך בכתיבה שיווקית מקוונת

היתרון השיווקי של אתרי קניות וחנויות דיגיטליות באינטרנט הוא המידיות של רכישת המוצרים. אבל, לטקסט שיווקי מקום גם באתרי מכירות באינטרנט. אמנם, ברבות מהחנויות דיגיטליות המוצרים מוצגים באמצעות תמונה ותיאור קצר, אבל לרוב, הלחיצה על הקישור או תמונת המוצר, מספקת מידע מפורט על תכונותיהם.

זאת, מאחר וגם כאשר המוצר נראה מתאים לקונה והמפרט והמחירים גם הם סבירים בעיניו, רוב הקונים הפוטנציאליים מעוניינים לקבל מידע כתוב נוסף על אותם מכשיר נייד או כלי עבודה שהם רוצים לרכוש באופן מקוון.

כאן הצורך במידע שיווקי שמניע לפעולה, וכתיבה שיווקית שמספקת מידע על  תועלות המוצר או תיאור של חווית משתמש, מאפשרת מיקוד והרחבה של המידע באופן שהוא מפורט יותר מתמונה או ממפרט של מוצרים.