פרסום באינטרנט של מאמרים שיווקיים

בית » תוכן » פרסום באינטרנט של מאמרים שיווקיים
מאמרים שיווקיים באינטרנט, שהם מהאמצעים היעילים להגעה לקהל קונים ברשת, הם ענף כתיבה שהתפתח עם האינטרנט ועם התרחבות אמצעי השיווק והפרסום ברשתות. המאמרים מופצים באתרים, בפורטלים וברשתות חברתיות שונות באינטרנט. האם התפוצה הרחבה של מאמרי אינטרנט מעניקה להם עדיפות לעומת תוכן שיווקי מודפס? מהם היתרונות וההבדלים בין שתי שיטות כתיבה והפצה אלו?

business-article

מאמרים שיווקיים באינטרנט לעומת כתיבה שיווקית מסורתית

סגנון הכתיבה של מאמרים שיווקיים שונה מזה של כתיבת דפי תדמית מוצר או חברה, בין השאר מכיוון שהמטרה בפרסום התוכן וקהל היעד של שני סוגי כתיבה אלה שונים. כמו כן, ברוב המקרים ישנם הבדלים ניכרים בין סגנונות כתיבה שיווקית מסורתית ובין כתיבה שיווקית לאינטרנט. אבל, התחום המשותף הוא המטרה השיווקית, ובשני האופנים של כתיבת התוכן (און-ליין ואוף-ליין) המטרה היא להניע את הקורא לפעולה.

היתרון הייחודי שקיים באינטרנט ושמאפשר לכתוב ולפרסם בפלטפורמות שונות מאמרים שיווקיים "סדרתיים", הוא האפשרות להשתמש בתוכן השיווקי כערוץ שהוא מקור מידע שמועיל לגולשים, מעבר למטרה השיווקית המידית של מכירת המוצר. לכן, למאמרי אינטרנט תימצא תמיד הפלטפורמה המתאימה.

שני יתרונות חשובים של מאמרים שיווקיים על פני תוכן שיווקי מודפס:

  • עלות הפצת התכנים באינטרנט – למאמרים שיווקיים יתרון הפצה חינמית (מתאפשר ברוב האתרים והפורטלים). בדרך כלל אין הגבלה על מהות התכנים, מלבד הגדרת מנהלי האתר המפרסם וכמובן המגבלות החוקיות החלות על פרסום תוכן שיווקי או ציבורי.
  • מידיות העלאת התכנים לרשת – בעולם המהיר והאינטראקטיבי של ימינו, תכנים שמועלים בתכיפות ובזמינות לאינטרנט מספקים לגולשים אפשרות לקבלת עדכונים חדשים, ולמפרסם התכנים הגעה כמעט מידית לקהל פוטנציאלי.

יתרונות תוכן שיווקי מודפס על פני תוכן אינטרנטי:

  • לדפי תדמית שיווקיים, ברושורים או עלונים יתרון על פני תוכן אינטרנטי, מבחינת "זמן מדף" ארוך יותר. זה מכיוון שהצרכן הפוטנציאלי לא יכול לבצע פעולה מידית ולכבות את התוכן השיווקי בלחיצת כפתור. לכן, במוצרי פרסום מודפסים, ככל שהדף מעוצב ואטרקטיבי יותר, כך גדול הסיכוי שימשוך את העין ויישמר לעיון חוזר.
  • יתרון אפשרי נוסף להפצת של דפי תדמית מודפסים הוא ההקפדה המסורתית על איכויות התוכן. לדוגמה, תדירות העלאת התכנים ותפוצתם הרבה באינטרנט מחייבות טכניקת כתיבה שמאפשרת לטקסט הדיגיטלי להיקלט ולעניין את הגולשים. הנקודה היא שמשך הזמן שבו גולשים מתעניינים בטקסט באינטרנט הוא קצר במיוחד, ובמובנים מסוימים, בעיקר כשמדובר בהעברת מסר שיווקי לגולשים באינטרנט, לכאורה, המטרה אינה דווקא לגרום להם לקרוא את התוכן, אלא  להמשיך עם המסר השיווקי ולהקליק על קישור, לשלוח טופס וכדומה.

איך לפרסם מאמר שיווקי באופן יעיל?

מבחינת המפרסם, אם בעל עסק או אתר, קיימת אפשרות לבחור מתי וכמה מאמרים להעלות לרשת, בחירה שלא מתאפשרת בערוצי השיווק האחרים (בעיקר בגלל עלויות פרסום). אבל, למרות האפשרויות והזמינות באינטרנט, העלאת מאמרים באינטרנט כחלק מאסטרטגיה שיווקית לא חייבת לכלול "הצפה" של מידע.

לדוגמה, פתרון אפשרי לתחלופה המהירה של תצוגת המאמרים החדשים באתרי מאמרים הוא פרסום כמות תכנים גדולה בבת אחת. אך גם בשיטה זו, תוך פרק זמן קצר, מקומם של המאמרים ייתפס על ידי תכנים חדשים. פרסום התכנים בפרקי זמן מתוכננים עשוי לאפשר חשיפה פוטנציאלית חוזרת.

כאשר רוצים לבחור היכן לפרסם מאמר שיווקי יש להביא בחשבון כמה נתונים

  • קהל יעד של אתר – האם מדובר בגולשים שהם קונים פוטנציאליים או קוראים המתעניינים במוצר ופונים לקבלת פרטים.
  • אופן הפרסום של תכנים אינטרנט – לאינטרנט חוקים משלו, ויש נתונים רבים שכדאי לקחת בחשבון כאשר מעוניינים לפרסם תוכן שיווקי באתרים השונים. לדוגמה, קידום אתרים הוא תחום שמאפשר בדיקת איכות תכנים ואת אפשרויות ההפצה שלהם.
  • המטרה בפרסום המאמר השיווקי – כאשר מדובר, לדוגמה, בשיווק אינטרנטי של מוצר או עסק חדש, זהו למעשה בדף תדמיתי שמיועד לאינטרנט ושמטרתו לחשוף את אותו המוצר לקהל יעד פוטנציאלי חדש. הפצת מאמרים שיווקיים תהיה חלק מאסטרטגית פרסום המוצר, ולכן יש למצוא את הפלטפורמה המתאימה ביותר למטרה השיווקית. למשל, מאמר שיווקי המפרט מוצר חדש "יטבע" באתרים שמפיצים כמויות תוכן רבות ולא ישיג את מטרת המפרסם. במקרה זה, פרסום בפורטל שמתמקד בתחום המסוים עשוי לאפשר חשיפה גדולה יותר לקהל היעד הפוטנציאלי של המוצר. למטרות אלו, כאשר מתכננים חשיפה של מוצר מסוים קיימת האפשרות לעריכת סקרים לצורך בדיקת ובחירת ערוץ השיווק האינטרנטי הכדאי ביותר לפרסום.