פרסום באינטרנט של מאמרים שיווקיים

בית » תוכן » פרסום באינטרנט של מאמרים שיווקיים
מאמרים שיווקיים, המהווים את אחד האמצעים היעילים  להגעה לקהל קונים, הם ענף כתיבה שהתפתח עם האינטרנט ועם התרחבות אמצעי השיווק והפרסום ברשתות. המאמרים מופצים באתרים, בפורטלים וברשתות חברתיות שונות באינטרנט.

כתיבה שיווקית מסורתית ומאמרים לאינטרנט

ניתן להבחין בכך שסגנון הכתיבה של מאמרים  שיווקיים שונה מזה של דפי תדמית  מוצר או חברה. בדרך כלל קיימים הבדלים  בין כתיבה שיווקית מסורתית וכתיבה לאינטרנט. התחום המשותף הוא המטרה השיווקית, ובשני האופנים מטרת כתיבת התוכן היא להניע את הקורא לפעולה. יתרון ייחודי הקיים באינטרנט, ומאפשר בסיס ליצירת 'סדרות' של מאמרים שיווקיים, הוא האפשרות להפוך את התוכן השיווקי למקור מידע מועיל עבור הגולשים, מעבר למטרה השיווקית המידית של מכירת המוצר.

למאמרים המיועדים לפרסום באתרי הרשת שני יתרונות עיקריים לעומת דפי התדמית המודפסים (שבאינטרנט עברו 'אבולוציה' והם קרויים 'דפי פרופיל'):

עלות הפצת תכנים באינטרנט – למאמרים שיווקיים עומד יתרון הפצה חינמית המתאפשר ברוב האתרים והפורטלים. בדרך כלל אין הגבלה על מהות התכנים, מלבד דרישות החוק.

מידיות העלאת תכנים לרשת -בעולם המהיר והאינטראקטיבי של ימינו, תוכן שיווקי באינטרנט מאפשר עדכונים חדשים, והגעה כמעט מידית לקהל פוטנציאלי.

כמובן שגם בהפצה מסורתית של דפי תדמית מודפסים קיימים יתרונות. תדירות ההעלאה ותפוצת התכנים הרבה באינטרנט מחייבים כתיבה שנקלטת מידית אצל הגולשים. מה שחיוני יותר להעברת המסר השיווקי הוא כי הגולש יתעניין בנושא וימשיך לקרוא. פחות חשובים השפה הצחה וההקפדה על ה'ויז'ואל' של התוכן הטקסטואלי.

לעומת זאת, לדפי תדמית שיווקיים, ברושורים או עלונים, 'זמן מדף' ארוך יותר אצל הקונה הפוטנציאלי, שאינו יכול לבצע פעולת 'כיבוי' מידית  לתוכן השיווקי עם לחיצת כפתור. במוצרי פרסום מודפסים, ככל שהדף מעוצב ואטרקטיבי יותר, כך גדול הסיכוי כי יישמר לעיון חוזר.

איך לפרסם מאמר שיווקי באופן יעיל

מבחינת המפרסם, אם בעל עסק או אתר, קיימת אפשרות לבחור מתי וכמה מאמרים להעלות לרשת, דבר שאינו אפשרי בערוצי השיווק האחרים, בעיקר בגלל עלויות הפרסום. כמעט ולא קיימות מגבלות על הפרסום, אבל רצוי לזכור כי העלאה בפורטל או באתרי מאמרים, ובדרך כלל גם הוצאת קישורים, נעשים בהתאם לאישור מנהלי אתרים.

למרות האפשרויות והזמינות באינטרנט, העלאת מאמרים באינטרנט כחלק מאסטרטגיה שיווקית לא מחייבת ב'הצפת' מידע. אמנם נכון כי אחד הדברים המהותיים באתרים המיועדים לפרסום תכנים ממקורות שונים הוא התחלופה המהירה של תצוגת המאמרים החדשים. ניתן לפרסם  כמות תכנים גדולה בבת אחת, אך גם במקרים אלה, תוך מספר שעות ייתפס מקומם על ידי תכנים חדשים. פתרון אפשרי הוא העלאה לפרסום  בפרקי זמן, על מנת לאפשר חזרה קבועה לדף הראשון.

כאשר רוצים לבחור היכן לפרסם יש להביא בחשבון:

  • קהל יעד של אתר- האם מדובר בגולשים שהם קונים פוטנציאליים או קוראים המתעניינים במוצר ופונים לקבלת פרטים.
  • חוקיות האינטרנט – לאינטרנט חוקים משלו, ויש נתונים רבים שכדאי לקחת בחשבון כאשר מעוניינים לפרסם תוכן שיווקי באתרים השונים. קידום אתרים הוא תחום שמאפשר בדיקת איכות תכנים ואת אפשרויות ההפצה שלהם.
  • המטרה בפרסום מאמר שיווקי – כאשר מדובר במוצר או בעסק חדש, מדובר למעשה בדף תדמיתי שמיועד לאינטרנט, ומטרתו לחשוף את המוצר לקהל יעד פוטנציאלי חדש.  הפצת מאמר היא חלק מאסטרטגית פרסום המוצר, ויש למצוא את הערוץ המתאים ביותר למטרה השיווקית.

לדוגמא, מאמר שיווקי המפרט מוצר חדש 'יטבע' באתרי מאמרים ולא ישיג את מטרת המפרסם. פרסום בפורטל שמפרסם מוצרים בענף, יכול לאפשר חשיפה גדולה יותר לקהל היעד הפוטנציאלי של המוצר. בתהליכי אסטרטגיה עסקית קיימת אפשרות לעריכת סקרים לצורך בדיקת ובחירת ערוץ השיווק האינטרנטי הכדאי ביותר לפרסום.