התוכן השיווקי באינטרנט

בית » תוכן » התוכן השיווקי באינטרנט
בין סוגי התוכן המשמשים למטרות שיווקיות נמנים תכנים לאינטרנט, שלמרות הזמן הקצר יחסית של הפקתם הם מהווים חלק מאסטרטגיה מורכבת, שכוללת את בניית התוכן והפצתו בפלטפורמות המתאימות.

המטרה בכתיבת תכנים אלה היא להגיע לצרכנים ולגרום להם להתעניין בשירות או במוצר – להניע אותם לפעולה כמטרה קצרת טווח, או לגרום להם להמשיך במעורבותם עם החברה ועם מוצריה כחלק מאסטרטגיות השיווק החדשות באינטרנט, שבונות מעורבות ארוכת טווח עם הגולשים שביכולתם לבצע כמעט כל פעולת התחברות או רכישה בכל זמן נתון.

את התכנים השיווקיים לאינטרנט שמיועדים למטרה הכפולה של אספקה של מידע ותוכן לקריאה, ניתן לכלול בשלוש קבוצות עיקריות:

  • מאמרים שיווקיים, מאמרים באינטרנט – מתפרסמים באתרי מאמרים, בפורטלים ובאתרים. הם נאמדים על פי מספר המילים שלהם ומשמשים גם לקידום אורגני של האתר.
  • סיפורי חברה – מועלים באתר הבית או בדף פרופיל של חברות. הם חלק מקונספציית השיווק באינטרנט, ששמה דגש על אינטראקציה עם הצרכנים. הם יכולים לכלול את סיפור החברה, מידע על מוצרים, אינסייט של עובדים.
  • פוסטים – נכתבים לבלוגים ולמדורים. מעניקים בעלות על ערוץ תוכן ומאפשרים  יצירת נישה קבועה להפצת תכנים לקהל יעד שמכיר בתועלות שבאפשרותו להפיק מקריאתם.

3 פלטפורמות תוכן חשובות

לכל פלטפורמת תוכן מאפיינים משלה – אפשר ואפילו רצוי לאפיין את כתיבת הטקסט בהתאם לסוג האתר, הפורטל או הרשת החברתית שבו יפורסם, הן בשל המגבלות הטכניות המוטלות על הטקסט (מבנה התוכן, כמות מילים, אפשרויות הפצה) וחשוב לא פחות, בשל האפשרות לאפיון קהל הגולשים של הפלטפורמות השונות, ביניהן:

  • תכנים באתר חברה
  • הפצת מאמרים
  • בלוגים

reading-1

תוכן באתר החברה – יתרונות

מעורבות צרכנים

התוכן באתר מספק מידע מועיל ומשמש פלטפורמה לאינטגרציה עם הצרכנים. התוכן מאפשר ליצור יחסי אמון ונאמנות, משתלב ברשתות החברתיות ויכול להשפיע על התנהגות הצרכנים.

קידום באינטרנט

התכנים באתר הבית משמשים ליצירת יחסי ציבור לחברה באינטרנט. התוכן חושף מוצרים ושירותים של החברה, מגביר מודעות למותגים, תומך במכירות אונליין ומקדם לידים המגיעים לאתר דרך קישורים וקידום אורגני וממומן.

הפצת מאמרים – יתרונות

התאמה לאינטרנט

מאמרי אינטרנט בנויים בהתאמה לטכנולוגיה האינטרנטית ומתאימים להפצה בפלטפורמות רשת רבות. מאמרים יכולים להשתלב כמעט בכל קמפיין של עסק או חברה ועלותם היחסית נמוכה.

תמיכה באסטרטגיות שיווקיות

המאמרים מקדמים אינטראקציה עם קהלי יעד. הם מספקים נראות גבוה ברשת, תומכים בקמפיינים תקופתיים או קבועים, מקדמים הנעה לפעולה ואף יוצרים התעניינות במוצרים נוספים של החברה או המשווק.

בלוגים

בלוג חברה נכתב/מנוהל בידי עובדי חברה או גורמים חיצוניים, כאשר לדעתו האישית של כותב הבלוג השפעה על הקוראים בהחלטות צרכניות.

לשמירת קשר עם הצרכנים יש לפרסם תכנים באופן קבוע.

לאמינות התוכן חשיבות רבה, כאשר הוספת נתונים כגון טבלאות, דוגמאות והמלצות, מחזקת את התכנים.

למצגת הפוסט

Save

Save