מאמרים שיווקיים או כתיבה שיווקית למדיה חברתית

בית » רשתות חברתיות » מאמרים שיווקיים או כתיבה שיווקית למדיה חברתית
מאמרים שיווקיים למדיה החברתית עדיין חיים ובועטים. גוגל ופייסבוק מוציאות אפליקציות חדשות ומחוללות שינויים תכופים בכלי פרסום התוכן שלהן. חלק מהחידושים ניסיוניים, חלקם נשארים בחו"ל וחלקם מגיעים לארץ ומתורגמים לעברית. נכון להיום, לינקדאין מאפשרת פרסום מאמרים באורך מלא (Pulse) ופייסבוק הוציאה לאחרונה אפליקציית מאמרים מיידיים (עדיין לא לשימוש הקהל הרחב) המיועדת למשתמשים במכשירי מובייל.

הרעיון מאחורי האפליקציה של פייסבוק מבוסס על שימוש בתכונות mobile friendly – גולשים במובייל שמקליקים על קישור למאמר שפורסם באתר הבית, מגיעים לדף מאמר מיוחד המותאם למשתמשי מובייל, בעוד שגולשי מחשב שמקליקים על אותו קישור מגיעים לדף המאמר באתר.

שינויים גורפים בהפצת תכנים שיווקיים באינטרנט?

בתחום ההפצה הממומנת של תוכן שיווקי באינטרנט פועלות כיום כמה חברות (אאוטבריין, טבולה). לבחירתם של מפרסמים בהעלאת מאמרים לרשת באמצעות ערוצי התוכן הללו סיבות שונות, התלויות בין השאר בהיקף אסטרטגיית התוכן של החברה המפרסמת, בתקציב הפרסום שלה ובאפיון קהל היעד שאליו מכוונים המאמרים. הפצת מאמרים דרך מדיה חברתית (כיום, פייסבוק) היא שינוי גורף שישפיע על כל מערכות התוכן במדיה החברתית ובאינטרנט.

אפליקציית מאמרים מיידיים תחולל מן הסתם שינויים מהפכניים בתחומי פרסום במובייל, קידום ממומן,  SEO ועיצוב אתרים. שינויים אלה יידרשו מאחר ופייסבוק מתכוונים לקבוע סטנדרטים משופרים למפרסמים שירצו להעלות את תכניהם באמצעות האפליקציה. עבור מפרסם מאמרים ממוצע המשמעות היא שלמרות שהשימוש באפליקציה הוא חינמי לכאורה, הוא יכלול תוספת עלויות לצורך התאמת אתר הבית לדרישות הפרסום (Publish) של פייסבוק, או לצורך ההשקעה שנחוצה לעמידה בתחרות מול מפרסמים אחרים.

כתיבה שיווקית או מאמרים מיידיים?

האם קיים פורמט כתיבה שיווקית לרשת חברתית שאינו  טוויט או שורת הצגה של פוסט? התשובה היא – כן! לכתיבה שיווקית במדיה נדרש סגנוון מסוים, שבין השאר נובע, כפי שציינתי, ממבנה הדפים הייחודי למדיה. אבל למרות שלרוב לא מתאפשר להעלות לדפי הפוסטים והעמודים של פייסבוק או טוויטר טקסטים ארוכים אלא תקצירים וקישורים מותאמים, לפרסום תכנים שיווקיים במדיה החברתית יתרונות מגוונים, בעיקר כשמדובר בשילוב המדיה באסטרטגיות תוכן.

חשוב לזכור שיתרון מרכזי בהעלאת תכנים לרשתות החברתיות הוא העלות האפסית של פרסומם. אפליקציות מורכבות יותר לפרסום תוכן מחייבות, אם לא תשלום עבור השימוש בהן, התייעלות שדורשת מהמפרסם הוצאות נוספות, ביניהן שינויים טכניים באתר הבית.

אם מפאת העלויות הנוספות או בשל סיבות טכניות, סביר להניח שהאפליקציות המתקדמות של רשתות המדיה לא יתקבלו על כלל המשתמשים. כיוון שהמדיה החברתית, כמו כל דבר באינטרנט, מבוססת על קישורים (Hyperlinks) אפשר להניח שמלבד הצעות הפרמיום של רשתות המדיה, עדיין נשארים בידי המפרסמים אפשרויות אטרקטיביות ולא יקרות לפרסום ולקישור תכניהם.

4 סיבות לכך שמאמרים מיידיים אינם מתאימים לכלל הגולשים

מודעות: מאמרים מיידים קורצים למפרסמי מודעות, אך זו בדיוק הסיבה לכך שקוראים עשויים להעדיף קריאה בדף האתר ולא באמצעות אפליקציה הכוללת פרסומות.

SEO: עדיין לא ברורה מידת ההשפעה של פרסום מאמרים שמחויבים בהתאמה לדרישות פייסבוק על הקידום האורגני במנועי החיפוש.

קריאה ממסך מובייל: קריאה ממסכי מובייל אינה נוחה לכולם. רבים מעדיפים לקרוא ממסכי מחשב ולטפטופ.

ויראליות: המדיה החברתית מבוססת על ויראליות. אסטרטגיית תוכן שמתמקדת בקהל יעד שיופנה למאמרים באתר עשויה, במקרים מסוימים, להתאים יותר מהשקעה בקישורי פרמיום של מאמרים מיידיים.


מאמר קודם בנושא

מאמרים שיווקיים ברשתות חברתיות

מדיה חברתית היא ערוץ תוכן היוצר טרנדים וקמפיינים ויראליים. רשתות התוכן הגדולות בעולם (בהקשר של תכנים טקסטואליים כגון פוסטים ומאמרים) הן פייסבוק, טוויטר ולינקדאין. על פי סטטיסטיקה עכשווית, בעולם שני מיליארד (ביליון) משתמשי סושיאל מדיה שמתעניינים, מתחברים וקונים מגוון עצום של מוצרים שנחשפו אליהם דרך הרשת או הרשתות החברתיות בהן …