אלגוריתם המינגבירד ושיווק באינטרנט

בית » קידום אתרים » אלגוריתם המינגבירד ושיווק באינטרנט
לאחרונה שחררה גוגל את אלגוריתם המינגבירד, המהווה שינוי בכך שהוא מבוסס על פרמטרים חדשים כמעט לגמרי. השינוי ב- hummingbird לעומת קודמיו הוא, לדברי גוגל, ההתייחסות לצורכי גולשים המחפשים מידע במנוע החיפוש. אם האלגוריתמים האחרים משמשים את החברה על מנת לסנן תכנים וקישורים על פי איכותם באתרי האינטרנט, הפעם מתייחסת גוגל למידע שהגולשים רוצים לקבל, בתשובה לשאילתות חיפוש.

לכן, החליטה החברה לשחרר אלגוריתם, שאמור להביא לתוצאות מדויקות יותר על פי מילות מפתח, כולל 'זנב ארוך'. המטרה: הקלדת ביטוי מפורט אמורה להעלות תוצאות מדויקות לאותו הביטוי, והפניה לעמוד האינטרנט בו נמצאת התוצאה הממוקדת. הנושא עדיין "אקספרימנטלי", מאחר והוא תלוי בחיפוש הגולשים, ולכן רק לאחר זמן אפשר יהיה להיווכח אם אכן מתחולל שינוי מהותי בתוצאות.

hummingbird-web

איכות תכנים ומנוע החיפוש של גוגל

האם המטרה של גוגל היא להביא ליצירת תוכן איכותי, על ידי סינון תכנים והגבלת קידום מילות מפתח במנועי החיפוש?

על פי הצהרות החברה ניתנת עדיפות לקידום תוכן על פי איכותו, כלומר, איכות הטקסט והתועלת שהתוכן מספק לגולשים.

החברה פועלת במספר תחומים: אלגוריתם פנדה אמור לסנן אתרים על פי איכות התכנים המופיעים בהם. התוצאה המקווה – ככל שהמידע באתר או בעמוד מסוים מועיל יותר לגולשים, כך, יהיה המיקום בתוצאות החיפוש גבוה יותר.

בנוסף, החברה מצמצמת את המידע אותו מספק כלי אנליטיקס לביטויים המשמשים לכניסות לאתרים. בכך נמנעת לכאורה האפשרות ל'ניפוח' מילות מפתח, מאחר והכלי של גוגל כבר לא מספק מידע לגבי מילות המפתח המקדמות של האתר.

שיווק באינטרנט ותוצאות מדויקות

גוגל מנסים הפעם להתאים את הפרמטרים לגולשים עצמם. האם אלגוריתם המינגבירד, האמור לחשוף את מנועי החיפוש לתוצאות מורחבות, עשוי להביא תועלת לשיווק דרך האינטרנט?

המהות – מבחינת משווק הרוצה להביא (באמצעות האינטרנט) לקוחות נוספים לעסק שלו – אפשרות חשיפת העסק או המוצר לקהל גולשים שמחפשים ביטויים רחבים:

דוגמה (היפותטית) –  שאילתה של "זנב ארוך": 'שמלה אדומה עם מחשוף לערב' – מפנה גולשים לדף המציג שמלת ערב (או שמלות ערב) בצבע אדום.

אלגוריתם המינגבירד לשיווק באינטרנט

גוגל פונים למשווקים באינטרנט, ומציעים מספר כלים לחשיפת עסקים לקהל יעד ממוקד של קונים.

בין האפשרויות ניתן למנות קידום ממומן באמצעות מודעות Adwords, המאפשר התמקדות בגולשים על פי נתונים דמוגרפיים וגיאוגרפיים (עדיין לא כל האפשרויות פעילות בארץ), וכלים נוספים כגון דפים ומפות עסקיים.

ייתכן וכיום עדיין לא ברורה מידת היעילות, אך המינגבירד עשוי לשמש כלי יעיל למשווקים שמשכילים לקדם את עסקיהם באינטרנט באמצעות מנועי חיפוש.

מאמר שני בנושא. למאמר הקודם:

תוצאות מורחבות במנוע חיפוש גוגל