איך מוכרים באמצעות כתיבה שיווקית

בית » תוכן » איך מוכרים באמצעות כתיבה שיווקית
כתיבה שיווקית היא תחום רחב, שהגדרותיו מתרחבות ככל שנוספים עוד ערוצי שיווק בהם ניתן לפרסם תוכן. ניתן להגדיר אותה כמעין 'קומבינה' של שני גורמים שמניעים לרכישה:

  • התוכן – נושא, מידע, נתונים מעניינים. מעוררים בקורא רצון ועניין לדעת יותר על המוצר / שירות.
  • הסגנון – מעורר בקורא את הצורך ומספק לו את הפתרון.

המטרה השיווקית של 2 נתונים אלה היא  המרה – הפיכתם של קוראי התוכן, או המאמר השיווקי, ללקוחות מתעניינים ולצרכנים.

כתיבה שיווקית מועילה למשווקים ולקונים

כאשר בעל עסק רוצה להציג את המוצר שלו באופן החיובי ביותר, כתיבה שיווקית למשווקים באה לעזרתו.

הערכים החשובים שלה כוללים את המידע שמספק התוכן, יצירת ערך מוסף (נתונים, הסברים על המוצר), פנייה לצורך של הקונה והצעת פתרון עבורו.

היא משמשת כלי רב תועלת הן למשווק המוצר והן לקונה:

  • למשווק –  מספקת  את הכלי שבאמצעותו הוא יכול לגרום לקהל היעד הפוטנציאלי להתעניין בפרטי תועלות המוצר, ופעמים רבות גם את ההזדמנות להציג את הערך המוסף הבלעדי שלו.
  • לקונה – לקונה/צרכן מוענקת האפשרות לזהות שמדובר במוצר/שירות שמספק להם מידע חיוני, מוצר מעניין שהם היו רוצה לדעת עליו יותר ואפילו לרכוש אותו.

מעבר לתהליך המכירה, התוכן יוצר אצל הקונים זיקה למוצר / שרות עליהם כבר קראו, ואמון, בעיקר כאשר כבר בשלב שלפני המכירה המוצר מזכה אותם במידע מועיל.

כתיבה שיווקית היא לא בדיוק קופירייטינג

למרות שלכתיבה שיווקית ולקופירייטינג אותה מטרה, להניע את קהל היעד לרכוש את המוצר, ניתן להגדיר את שני התחומים באופן שונה.

לכתיבת פרסומות סגנון מיוחד, שלכאורה מדלג על שלב השיווק. למעשה, קופירייטינג הוא סגנון כתיבה שלא משווק אלא מוכר, בעיקר על ידי אפיון ייחודי של המוצר, ובאמצעות כלי שיווק כגון מודעות, שלטים, אמצעים ויראליים, סלוגנים חזקים ועוד.

כתיבה שיווקית היא לא כלי מכירה אגרסיבי. דעתי [הלא בלעדית] היא כי מטרתה להציג את המוצר באופן הטוב ביותר, לכן, על מנת לגרום לקורא לרצות לרכוש אותו, עליה להיות חיובית: שימוש במילים חיוביות, מבנה תוכן ידידותי לקריאה, והתייחסות לצורך של הקוראים.

האם כתיבה שיווקית גם מפרסמת עסקים ?

לכאורה אין מניעה לפרסום שם המוצר או היצרן אפילו מספר פעמים במאמרים שיווקיים וכדומה. מה שקובע אם ניתן להוסיף פרסום ישיר בתוכן, הוא הערוץ בו הוא מתפרסם.

חוקי הרגולציה שנהוגים בטלוויזיה ורדיו וגם באינטרנט, לא מאפשרים להוסיף לתכנים את שם העסק או המוצר, אך מלכתחילה לא מדובר בתוכן שיווקי (שבכל מקרה קיים כפרסומות וכמודעות), אלא בהוספת שם העסק לתוכן שאינו שיווקי.

להנהלות פורטלים ואתרי אינטרנט, הקובעות את טיב התכנים המועלים לאתר, אפשרות לקבוע על פי שיקוליהן עד כמה התוכן יכול להיות מסחרי.

לרוב, גם באתרים בהם לא ניתן לפרסם את שם המוצר / עסק באמצעות הטקסט עצמו, ניתן להשתמש בכלים כגון קישורים, הוספת חתימה בסוף המאמר השיווקי וכדומה.

הכתיבה השיווקית כחלק מאסטרטגיה

עוד בשלב מוקדם בתהליך המכירה של מוצר או שרות, יש לתכנן אסטרטגיה:

  • מה קהל היעד עבורו מתוכננת אסטרטגיית המכירה?
  • איזה סגנון מכירה אפקטיבי למהות המוצר?
  • באילו ערוצי שיווק לבחור?
  • היכן למכור? איפה לפרסם?

הכתיבה השיווקית היא כלי רב ערך לאסטרטגיה, שכוללת אפיון קהל יעד, קביעת אסטרטגיית פרסום התוכן ובחירת סגנון הכתיבה הפונה לקוראים.

היתרון הייחודי שלה הוא ביצירת עניין בקוראים/צרכנים פוטנציאליים והפיכתם לקהל קוראים נאמן של צרכנים, המתעדכנים במידע על המוצרים באמצעות תוכן שיווקי שנועד עבורם.