אמצעים שיווקיים של דף אינטרנט

בית » כללי » אמצעים שיווקיים של דף אינטרנט
כאשר מדובר בדף אינטרנט המיועד לשיווק מוצר או שירות, המטרה העיקרית היא לשכנע את הגולשים, דרך דף האינטרנט, להתעניין ולרכוש את המוצר. לשם כך, יש לגרום להם לשהות בדף, לרצות את המוצר, ולבצע פעולת רכישה או יצירת קשר.

יצירת ההתעניינות בגולשים אמורה להיות תהליך מהיר. הגישה המקובלת היא כי אם גולש לא מוצא את מבוקשו בשניות הראשונות, הם אינו ממשיך להתעניין בתוכן, ונוטש את הדף. לכן התוכן השיווקי חייב לשכנע את הגולשים לשהות בדף די הצורך כדי שיתעניינו במוצר.

כתיבה שיווקית ודף אינטרנט מעוצב

יש מספר אמצעים למשוך את הגולשים להתעניינות בתוכן השיווקי המציג את המוצר:

כתיבה שיווקית היא אחד מהגורמים המרכזיים בשיווק מוצר או שירות באינטרנט. מאחר והמטרה בהעלאת התוכן הכתוב היא הצגת המוצר ופנייה לקהל יעד, נלקחים בחשבון נתונים כגון המוצר עצמו, פילוח קהל המטרה והמטרות השיווקיות בפרסום התוכן.

מלבד הטקסט עצמו התוכן השיווקי של דף אינטרנט יכול להכיל סרטוני וידאו, תמונות או מודעות וכדומה, למגוון עצום של מטרות שיווקיות.

חלק חשוב ביותר בתחום השיווק הוא העיצוב. אם מודעה מעוצבת, או פלייר ססגוני, היכולת של התוכן השיווקי למשוך את עינו של הקונה הפוטנציאלי היא משמעותית עבור המוצר. גם בגלישה באינטרנט, לעיצוב מושך עין של אתר יש משמעות שיווקית. מעבר לכך, קיימות תבניות אתרים המיועדות למשווקים באינטרנט.

רוב הגולשים אינם מתעניינים בטכנולוגיות העיצוב של 'מאחורי הקלעים', אבל חשובה להם פונקציונליות השימוש בדף, הלחצנים, העלאת המידע וכיוצא בזה (כיום נושא הנגישות לאתרי אינטרנט הוא משמעותי).

התאמת הכתיבה השיווקית לאינטרנט

כתיבה שיווקית, מתוך סך האמצעים האלה, עדיין שומרת על מקומה גם באינטרנט. היתרונות של התוכן הכתוב הם העברת מידע שיווקי רלוונטי דרך ערוצי הרשת הדיגיטלית. יחד עם זאת, האינטרנט הוא מדיה בפני עצמה, ולכן על הכתיבה השיווקית (מעבר למסננת השיווק של גולשים שמתעניינים במוצר מסוים), לעמוד בפרמטרים של המדיה הזו. כלומר התוכן צריך 'לעבור' את טכנולוגיות הסורקים באינטרנט. המשמעות היא שעל התוכן להתאים למטרה השיווקית, למשוך את הגולשים לבצע המרות, ולהיקלט היטב על ידי מנועי החיפוש.

טיפים

  • כמות טקסט – כתיבה שיווקית מעבירה מידע לקונים הפוטנציאליים. כמו בכל תחום, לא פחות מדי וגם לא יותר מדי – המטרה היא כי המסר השיווקי יגיע לגולשים.
  • מיקום הטקסט – גולשים מגיעים לחלקו העליון של דף האינטרנט. יש להניע אותם לגלול את הדף להמשך המידע.
  • התאמת טקסט לעיצוב הדף – לא תמיד קיימת האפשרות, אבל שילוב מתוכנן של טקסט וויז'ואל יכול לבדל את התוכן השיווקי ולהוות גורם אטרקטיבי להמרה.
  • קידום אורגני – התאמת נושאים ומילות מפתח של טקסט שיווקי טוב ואיכותי, עשויים להיות פרמטר עיקרי לקידום אורגני של אתר או דף מוצר בתוצאות החיפוש.