דרכים לשיווק תוכן באינטרנט

תוכן שיווקי באינטרנט מספק גישה לקהל יעד של קונים באמצעות הרשת. התוכן משמש מטרות שיווקיות של מפרסם, ועבור הגולשים מהווה מקור מידע על מוצר או שירות חיוניים. תכנים כתובים, כגון מאמרים שיווקיים, ניתן להעלות באתרים רבים ברחבי הרשת, אך העלאה של תוכן שיווקי לא תמיד משיגה את המטרה השיווקית, שהיא הגעה אל הקונים הפוטנציאליים ויצירת המרת גלישה לרכישה.

לכך יש כמה סיבות:

פרסום תכנים שיווקיים על ידי בחירה אקראית

פרסום תוכן שיווקי באופן אקראי באתרים המעלים תכנים כלליים, עשוי לענות על צורך בקידום אורגני של אתר, אבל, החשיפה הגדולה לא בהכרח מועילה כאשר מעוניינים להגיע לקהל יעד  ספציפי של קונים. באתרים המפרסמים מאמרים שיווקיים ממקורות שונים מועלה כמות גדולה של תכנים מדי יום. לכן, למרות החלוקה באתרים אלה לקטגוריות של תכנים, המאפשרת הגעה לקהל יעד ממוקד, חשיפת התוכן השיווקי, המאמר או הכתבה, היא קצרה, והמטרה השיווקית, שהיא הגעה לקהל יעד של קונים, אינה מושגת.

תוכן איכותי בלבד לאינטרנט

כתיבה לאינטרנט שונה מקופירייטינג ופרסום בתקשורת מודפסת. מלבד אמצעי ההגעה לקהל המטרה – תוכן שיווקי, העלאת תכנים לרשת היא פעולה טכנית, ועל התוכן להיות מותאם אופטימלית, הן מבחינת תנאי העלאה לאתר, והן לצורך הסריקה על ידי העכבישים של מנועי החיפוש. לכן, כתיבה שיווקית ואיכותית על מוצר מועיל בדרך כלל מחייבת גם אופטימיזציה של התוכן, והתאמתו למדית האינטרנט.

הגעה לקהל קונים באינטרנט

מאחר ופוטנציאל ההגעה אל קהל יעד של קונים הוא גדול, אך כך גם מספר המתחרים, כדי להגיע אל קהל היעדברשת יש להתייחס לתחומים נוספים, כגון:

רשתות חברתיות – חשיפה ברשתות חברתיות מעניקה יתרון לנראות המוצר באינטרנט, ומהווה בין השאר פרסום ויראלי 'מפה לאוזן'. בשימוש ברשתות חברתיות  ניתן להתמקד בהבאת גולשים שהם מלכתחילה קונים פוטנציאליים.

קידום אתרים אורגני – קידום אתר במנועי חיפוש מאפשר הגעה לקהל גולשים שמחפשים מוצר באמצעות מילת מפתח. נוכחות בדפים הראשונים בתוצאות החיפוש עשויה להוות יתרון גדול לנראות אתר ברשת.

מדיה, וידאו ותמונות – תמונות וסרטונים שמועלים לרשת הם בעלי יתרון שיווקי גדול. ברשתות החברתיות 'התוכן הוויזואלי הוא המלך'. אם בעבר התהוו קשיים בהעלאת תכני מדיה לאתרים, כיום מתאפשר תיאום ברשת (כולל הצעות לפתרון בעיות), וניתן להעלות כמעט כל תוכן שאינו טקסט באופן מיטבי. בנוסף, כיום מתאפשר קידום אורגני של הוספת מילות מפתח, תיאור ופרטים נוספים, לתמונות ולסרטונים.

כתיבה שיווקית וקהל מטרה באינטרנט

קהל הקונים הפוטנציאלי באינטרנט הוא – גולשים. אמנם, כתיבה שיווקית חשובה להצגת איכויות המוצר באופן מיטבי. היא מעוררת את הקוראים להמרה ולביצוע פעולת קנייה, וגם מספקת מידע חשוב לגולשים.

עם זאת, שיווק באינטרנט הוא פרויקט, וכמו בתחומים אחרים הפרויקט עשוי להיות יעיל יותר, כאשר הוא מתמקד בפעילות השיווק ביותר מתחום אחד. לכן,  מלבד העלאת תכנים שיווקיים, יש צורך לבצע פעולות שיווק נוספות, על מנת להגיע אל קהל יעד גדול יותר של קונים פוטנציאליים באינטרנט­­.