דרכים לשיווק תוכן באינטרנט

בית » כללי » דרכים לשיווק תוכן באינטרנט
תוכן שיווקי באינטרנט משמש למטרות שיווקיות של מפרסמים, ועבור הגולשים הוא מקור מידע על מוצר או שירות חיוניים, כאשר הוא מספק לקהל יעד פוטנציאלי גישה נרחבת למידע על המוצר השירות. את התכנים (שכוללים מאמרים שיווקיים וכדומה), אפשר להעלות לאתרים רבים ברחבי הרשת, אך לעתים, העלאה של תוכן שיווקי לא משיגה את המטרה האמתית, שהיא הגעה אל הקונים הפוטנציאליים לצורך המרת גלישה לרכישה.

הסיבות לכך שנכשלים בשיווק תוכן באינטרנט

פרסום תכנים שיווקיים "באופן אקראי"

שיווק תוכן באתרי תוכן כלליים עשוי לענות על צורך בקידום אורגני של אתר, אבל, פעולת החשיפה של התוכן עלולה "להתבזבז" כאשר מעוניינים להגיע לקהל יעד  ספציפי של גולשים. הסיבה העיקרית היא שבאתרים שמפרסמים תכנים ממקורות שונים, מועלה כמות גדולה של תוכן מדי יום. לכן, למרות שבחלק מאתרים אלה קיימת חלוקה של התוכן לפי קטגוריות, והיא אכן מאפשרת הגעה לקהל יעד ממוקד, משך זמן חשיפת התוכן השיווקי (מאמר או כתבה) היא קצרה. באופן זה, המטרה בשיווק התוכן, שהיא הגעה לקהל יעד של צרכנים פוטנציאליים, אינה מושגת גם כאשר כמות הגולשים לאתר גדולה.

תוכן איכותי בלבד לאינטרנט

כתיבה לאינטרנט שונה מקופירייטינג ופרסום בתקשורת מודפסת. מלבד אמצעי ההגעה לקהל המטרה שהוא הכתיבה של תוכן שיווקי, העלאת תכנים לרשת היא פעולה שמערבת טכנולוגיה, ולכן על התוכן להיות מותאם אופטימלית, הן מבחינת אופן העלאת התוכן לאתר, והן לצורך הסריקה של המאמר או הפוסט באמצעות "העכבישים" של מנועי החיפוש. לכן, במקרים אלה, כתיבה שיווקית ואיכותית על מוצר מחייבת גם אופטימיזציה של התוכן, והתאמתו למדיית האינטרנט.

web-content-and-marketing

הגעה לקהל קונים באינטרנט

שיווק תוכן באינטרנט מתאפשר דרך מגוון רב של ערוצים ופלטפורמות. עם זה, ככל שהערוץ הוא בעל פוטנציאל גבוה יותר להגעה לקהל יעד של קונים, גם כמות המתחרים על חשיפת התוכן בערוץ גדולה יותר. כדי להפיק ערך שיווקי מקסימלי, יש להתייחס לנתונים נוספים, מלבד לתוכן עצמו:

רשתות חברתיות

חשיפה ברשתות חברתיות מעניקה יתרון לנראות המוצר באינטרנט ומשמשת לפרסום ויראלי. כמו כן, בשיווק של תוכן ברשתות חברתיות אפשר להתמקד בקהלי יעד של קונים פוטנציאליים.

קידום אתרים אורגני

קידום אתר במנועי חיפוש הוא אמצעי מצוין לשיווק התוכן. הקידום האורגני מאפשר הגעה לקהל גולשים שמחפשים מוצר מסוים באמצעות מילת מפתח הקשורה לשיווק המוצר.

מדיה, וידאו ותמונות

תמונות וסרטונים שמועלים לרשת הם בעלי יתרון שיווקי גדול למגוון עצום של מוצרים ושירותים. נכון להיום, ברשתות החברתיות "התוכן הוויזואלי הוא המלך". אם בעבר נוצרו קשיים טכניים כתוצאה מהעלאת תכני מדיה לאתרים, כיום אפשר לבצע כל פעולה כמעט של העלאת תכנים (כולל תמיכה ופתרון בעיות) ולכן  מתאפשר להעלות תכנים שאינם טקסט באופן מיטבי. וכמו כן, ברוב המקרים אפשרי להוסיף טקסט כגון מילות מפתח או תיאור וכדומה, לתמונות ולסרטונים.

כתיבה שיווקית וקהל מטרה באינטרנט

קהל הקונים הפוטנציאלי באינטרנט הוא – הגולשים. לכן, יש חשיבות רבה לאופן שבו התוכן השיווקי נכתב במטרה להציג את איכויות השירות או המותג באופן מיטבי. לצורך כך, כתיבה שיווקית מעוררת את הקוראים להמרה ולביצוע פעולת קנייה אך גם מספקת מידע חשוב לגולשים.

עם זה, שיווק באינטרנט הוא פרויקט, וכמו בתחומים אחרים הוא עשוי להיות יעיל יותר, כאשר הוא מתמקד בפעילות שיווקית שמתקיימת ביותר מערוץ אחד. לכן,  כאשר מעלים לרשת מאמר או פוסט איכותיים, חשוב לבצע פעולות שיווק נוספות כדי להגיע לקהל יעד גדול של קונים פוטנציאליים באינטרנט­­.