קידום אתרים במנוע החיפוש של גוגל

בית » קידום אתרים » קידום אתרים במנוע החיפוש של גוגל
לפני כעשר שנים הצהירו מייסדי גוגל על כוונתם להפוך את המידע העולמי למועיל ונגיש עבור כולם. במהלך השנים התחוור כי לצורך קידום אתרים במנוע החיפוש גוגל, חייבים להכיר את התחום ואת  אופן החשיבה שעומד מאחורי הפרמטרים של החברה למדרוג אתרים. הפרמטרים לפיהם גוגל קובעים מיקום אתרים המספקים מידע בדפי מנוע החיפוש שלהם באינטרנט, לא תמיד נראים הגיוניים. לדוגמה, חיפוש המילה – סנדל, מעלה בדף החיפוש הראשון אנשים ששם משפחתם 'סנדל' ותיאור המפרט מהו הסנדל. עם זה, אין ספק כי למנוע החיפוש של גוגל מאגר עצום של אתרי אינטרנט מהם ניתן להפיק מידע מועיל ועדכני, וכפי הנראה בכל תחום אפשרי.

seo combine

גוגל מסבירים הכול לגולשים

גוגל מציעים את הכלים שלהם לבעלי אתרים, ומספקים מדריכים המיועדים להתאמה אופטימלית של אתרי האינטרנט לדרישותיהם, אם מבחינת מבנה, או תוכן. הם מספקים לבעלים ולמנהלים מידע על אופן פעילות החברה לאיתור בעיות כגון אי התאמת המבנה, או הוראות להסרת תוכן שנחשב לספאם, ואכן התאמת האתר מחדש עשויה לשפר את הנראות שלו במנוע החיפוש. גוגל גם מחלקים טיפים לשיפור ומיטוב נראות האתרים.

שמירת תקינות מבנה ותוכן האתר בהתאמה לדרישות גוגל חשובה למיקומו במנוע החיפוש. אולי ניתן להשוות  אופטימיזצית אתר לתחזוקה שוטפת של מכונית, כאשר כל כמה חודשים יש לבדוק אם הכול תקין במנוע (כמובן לא מדובר באותו סוג מנוע). אבל, מאחר ומדובר במנוע חיפוש שמכיל מאות ומיליוני אתרים שמתחרים על אותן מילות מפתח, תחזוקת האתר לא מספיקה כדי לקדמו לדפים הראשונים במנוע החיפוש. כפי שצוין, הפרמטרים של גוגל הם רבים, ולא תמיד ניתן לדעת לפי מה נקבעים סדרי העדיפות.

מהו קידום אתרים אורגני במנוע חיפוש

קידום אתר במנוע חיפוש מתייחס לקידום  מילה מסוימת. לדוגמא, אם אתר הופיע עם מילת חיפוש בדף שמיני, הוא יקודם לדף השני או הראשון עם אותה המילה (או ביטוי המפתח), כאשר קידום האתר הוא 'אורגני' כלומר 'טבעי'. אחת הדרכים לקידום אתרים אורגני היא באמצעות אופטימיזצית האתר במנוע החיפוש (search engine optimization) או בשפתנו, פשוט – קידום אתרים.

קידום  מילות מפתח במנוע החיפוש, הוא פעמים רבות תהליך אופטימיזציה שכולל יותר מקידום מילת מפתח מסוימת. ברוב המקרים מבוצעים בדיקות אופטימיזצית האתר, מחקר שוק ובדיקות מיקום המתחרים, הצעות לשיפור תוכן (כולל מילות המפתח) ובניית קישורים וסיגנלים חברתיים שמשפרים את איכותו.

אמצעים אחרים לקידום אתרים

קידום  מילת מפתח לא בהכרח יוצרת מצב של המרה, כלומר הפיכת גולש לקונה. שיפור המיקום מסייע לנראות במנוע החיפוש, חושף את האתר בפני הגולשים שמגיעים ברוב המקרים לדף הראשון וממנו לדף השני בחיפוש. נראות במקומות הראשונים היא בעלת ערך לבעלי אתרים שמעוניינים לקדם מילים בעלות פוטנציאל שיווקי. החשיפה במנועי החיפוש כגון גוגל, יהאו ובינג היא חינמית.

תחום קידום אתרים נוסף הוא  Search Engine Marketing) SEM) שכולל אסטרטגיות קידום ממומן למטרות שיווקיות של אתרים. התחום כולל פרסום מודעות בתשלום באינטרנט, ושיטות שיווק כגון PPC, תשלום פר קליק. מודעות כגון אדוורדס מאפשרות חשיפה מיידית, כאשר המטרה השיווקית היא המרה, והבאת הגולשים  שהם הקונים פוטנציאליים לאתר. בארץ קידום SEM מתייחס ברובו לגוגל.

מהי הדרך הטובה ביותר לקדם אתר

  • קידום אורגני הוא תהליך שעשוי להיות תלוי במספר גורמים. חלק מגורמים אלה קשורים לפעילות האתר ולתחזוקתו, ואחרים נקבעים על סמך גורמים חיצוניים, כגון פעילות המתחרים או עדכוני אלגוריתמים. זהו קידום לאורך זמן, המציב אתר במקומות ראשונים במנוע החיפוש ומבסס את מעמדו ברשת האינטרנט.
  • קידום ממומן מבוצע בדרך כלל למטרות שיווקיות, ומאפשר חשיפה מידית לבעלי אתרים המעוניינים בקונים למוצרים או לשירות המוצגים באתר שלהם.

האם מדובר בצורך מיידי בקידום אתר? האם יש לשלב אמצעים שונים לקידומו? אפיון האתר והצורך העיקרי לקידום, מהווים בסיס לבחירת הדרך המתאימה לקידומו.