לכתוב רגוע ולייעל את זמן העבודה

בית » בלוג » לכתוב רגוע ולייעל את זמן העבודה
כותבים רבים מתעמתים עם הפרעות במהלך הכתיבה. ההפרעות הללו יכולות להיגרם מתחושות כגון עייפות או התרגשות, או מהפרעות חיצוניות כגון רעש. ישנן דרכים שונות לשפר את ההרגשה הכללית או להפחית מעוצמת המטרד שמאפשרות לייעל את העבודה. ההמלצה היא "לצאת להפסקה" של כמה דקות מדי שעה. במהלך דקות אלו אפשר לבצע כמה פעילויות שמזרימות אנרגיה מחודשת להמשך הכתיבה. כמו כן, אפשר לפתח הרגלים בריאים ומועילים שמשפרים את היכולת תוך כי עבודה.

laptop-woods

 

שינוי הרגלי כתיבה

הפחתת רעשים במהלך הכתיבה

לרוב, רעשי רקע אינם תלויים במעשיך ככותב, אבל הם עלולים להיות מטרד דווקא ברגעים שבהם נדרשת התרכזות בנושא הכתיבה. הפיתרון המיידי הוא לסגור את החלון או הדלת וכך לחצוץ את החדר מפני הרעש החיצוני. אם סגירת הדלת אינה מספקת, אטמי אוזניים יכולים לסייע להשקטת הרעש. ישנם סוגי אטמים שונים, אטמים העשויים מספוג מאפשרים ברוב המקרים אטימה חלקית של הרעש, בעוד אטמי סיליקון אף חוסמים אותו לחלוטין.

האור שעושה את ההבדל

לתאורה השפעה רבה הן על התחושה הכללית והן על הפרודוקטיביות בעבודה. היא אף משפיעה על העיניים, ולכן כדאי לבחור תאורה שאינה חזקה או חלשה מדי – אור קר (פלורסנט לבן) חזק יותר, אור צהבהב של נורה עלול להיות חלש מדי. כדי לשמור על האיזון אפשר להוסיף כמה מקורות תאורה ולהתקין להם עמעמים.

אין כמו מוזיקה ברקע

מוזיקה מרגיעה (ולעתים מעוררת) יכולה לסייע בעבודת הכתיבה. עקרונית, אפשר לבחור בכל סוג מוזיקה מרגיע, החל בקטעים קלאסיים וכלה במוזיקה מזרחית, אבל מוזיקה מרגיעה כבר מזמן השתחררה מהסטיגמה של "מוזיקת מעליות", אלה צלילים שיכולים להיות עוצמתיים מאוד (מוזיקת אלפא, ביתא ועוד) או מהנים מאוד (מוזיקה ללימודים, להתרכזות בעבודה). את המבחר המרגיע הזה אפשר למצוא ביו-טיוב.

תה צמחים (ללא קפאין)

קפה הוא משקה מעורר שמשפיע על פעילות המוח, אבל לא מומלץ לשתות יותר מכמה כוסות ביום. מכיוון שגם גם שתייני קפה אמתיים צריכים "לנקות את הראש" מדי פעם, תה צמחים (ללא קפאין) הוא חלופה מרגיעה לשתיית ספלי קפה. ישנם סוגים וטעמים שונים שאפשר להתמכר אף להם – נענע, לואיזה, פירות יער, רימונים, פרי הדר ותערובות שונות של פירות וצמחים. אגב, תה צמחים מכונה "תה" אך אין מדובר בתערובות התה לסוגיהן שאת כולן מכינים מעלי צמח התה.

וכמה תרגילי התמתחות

ישנם אנשים שנהנים מתרגילי יוגה ומדיטציה, אך גם מי שאינו משקיע בתרגילי התרגעות והתרכזות יכול להנות משילוב גוף ונפש ולבצע כמה תרגילי מתיחות במהלך העבודה. מדובר בתרגילים פשוטים מאוד, פשוט למתוח את הידיים, הרגליים או האצבעות. אחרי דקה או שתיים של תרגול הנשימה משתפרת ואפשר לחזור לעבודה. היכן למצוא תרגילים כאלה? ובכן, יו-טיוב ופינטרסט הם מקורות טובים.

4 טיפים שאי אפשר בלעדיהם לרגיעה במהלך הכתיבה!

  • להפסיק את העבודה מדי זמן לטובת כמה דקות מנוחה.
  • הפעלה קלה של הגוף מאפשרת לשנות את התנוחה ולחדש את הזרימה.
  • לפתוח מדי פעם חלון או דלת להתאווררות.
  • רצוי להימנע מעודף סוכר וקפה שמעוררים ערנות אך גם גורמים לעייפות.