טיפים לעיצוב תמונות – מבוא

בית » כללי » טיפים לעיצוב תמונות – מבוא
עד כמה הייתם רוצים לעצב בעצמכם את תמונות הנושא והבאנרים של העסק שלכם ברשתות החברתיות? ובכן, זה אפשרי ואפילו חינמי ואם כי דורש מעט השקעה, התוצאה עשויה להיות הרבה יותר ממשביעת רצון.

אם אתם בקיאים באופן הפעולה של הרשתות החברתיות ובעלי ניסיון בעבודה עם תוכנות עיצוב, הרי שמחצית העבודה כבר בוצעה. עם זאת, מדובר בפרויקט שמחייב, כמו כל קמפיין שיווקי, תכנון אסטרטגי מראש.

[פוסט זה עוסק בעיצוב תמונות לרשתות חברתיות, אך רלוונטי לעיצוב תמונות לאתרים לפוסטים ועוד]

digital photos

 

1 – בחירת תמונה לעיצוב

תצלומים אישיים – מומלץ לבחור תצלומים באיכות וברזולוציה מתאימות. אם מתאפשר, מומלץ לבדוק כיצד נראית התמונה בדפדפנים ובמסכים שונים (לפני העלאתה לאתר).

הורדה מהאינטרנט – למרבית התמונות באינטרנט זכויות יוצרים בלעדיות או חלקיות, אך למעשה כל אתר יכול לטעון לזכויות כאלו ואחרות. אם הנכם מודעים לצורך בשמירה על זכויות יוצרים, הורידו את התמונות מאתרים ידועים (לאחר שקראתם את תנאי השימוש). טוב לדעת: תמונות ללא זכויות יוצרים מסומנות עם cc0.

אתרי תמונות – רכישת תמונה בתשלום מאפשרת זכויות חלקיות או מלאות על פעולות כגון עריכת שינויים ועל שימוש פרטי ומסחרי בתמונה.

photos

2 – שמירת תמונות

  1. תמונה שהורדה מומלץ לשמור בספריה מסודרת. כדאי לעדכן את שם התמונה, על פי נושא או רשימה מסוימת. ברוב המקרים ניתן לערוך או להוסיף תגים ותיאורים לתמונות.
  2. הכינו במחשב (או בשירות אפסון התמונות שלכם) ספריית תמונות חדשה, אותה תייעדו לתמונות לרשתות החברתיות.
  3. את הספרייה תוכלו לחלק לספריות משנה: לפי רשתות חברתיות, סיווג לפי גודל תמונות, לפי שלבי עבודה ועוד.

מומלץ לשמור על מספר עיצובים וגדלים מועדפים מאותה תמונה:

  • העיצוב הסופי והמוצלח של התמונה כפי שהיא נראית במחשב עלול להיראות לא מספק לאחר העלאה לרשת.
  • ייתכן ותרצו להשתמש בגרסה קודמת של גודל תמונה, להשוות עיצובים קודמים וכדומה.

גודל תמונה: חשוב לדעת

גודל תמונות אוניברסלי נמדד בפיקסלים (ולא באחוזים)

עיצוב מחדש של תמונה עשוי לשנות את גודלה (ואת נפחה)

הקטנה (ובעיקר הגדלה) משנית של תמונה יכולים לפגוע במראה 'הנקי' שלה

3 – מה קורה ברשת שלכם

פייסבוק, לינקאדין ושאר הרשתות החברתיות מספקות נתונים אידיאליים וספציפיים שעל פיהם מומלץ להעלות תמונות ובאנרים.

שווה לבדוק, בנוסף לאפשרויות העלאת תמונות מהמחשב (upload), אפשרויות שימוש בגלריות, ספריות תמונות ואפליקציות אותן מציעות הרשתות החברתיות

טיפ: אם כי הרשתות מספקות גדלים מומלצים לתמונות הנושא, חלק מהתמונות לא מוצגות היטב בגודל המוצע, כך שלעתים יש צורך במספר ניסיונות להתאמה האידאלית של התמונה [תמונות נושא הן רוחביות: רוחב התמונה (בפיקסלים) גדול יותר מהגובה]

גוגל +

  • תמונת השער – מומלץ לבחור בתמונות בגודל 1080X608
  • מינימום גודל – 480X279
  • מקסימום גודל – 2120X1192 פיקסלים

* אלה הגדלים כפי שהם מוצגים נכון להיום (גוגל + בוחנים עיצובים חדשים לדפי הפרופיל.)

פייסבוק

  • רוחב תמונת הנושא – 720 פיקסלים לפחות

לינקדאין

  • גודל מומלץ לתמונת נושא: 425X1400   פיקסל

טוויטר

  • גודל מומלץ לתמונת כותרת עליונה – 500X1500 פיקסל

* (מידע מהאתרים: גוגל +, פייסבוק, לינקדאין, טוויטר)

Save

Save