כתיבה שיווקית ויצירתית ועיצוב ויזואלי

בית » כללי » כתיבה שיווקית ויצירתית ועיצוב ויזואלי
כתיבה שיווקית היא תחום מוגדר. למרות השינויים שחלו בעולם השיווק והפרסום, הגדרתה היא חד משמעית – טקסט שמיועד להציג מוצר באופן המיטבי, על מנת לגרום לקהל היעד לרכוש את המוצר.

ההתפתחות הטכנולוגית המהירה של העיצוב הדיגיטלי והשימוש במכשירים ניידים, השפיעו מאוד על תחום שיווק המוצרים וכיום כמעט לא ניתן לשווק ללא צילומים איכותיים של מוצרים וללא שילוב אפליקציות גרפיות בתכנים שיווקיים.

באופן אולי מפתיע, דווקא באינטרנט נשמר מקומה של הכתיבה השיווקית. זאת מאחר וחברות כגון  גוגל מספקות, באופן מוצהר, מקום חשוב לתכנים כתובים באינטרנט, אם למטרות קידום אתרים במנוע החיפוש ואם למטרות שיווק ברשת.

כתיבה שיווקית מעוצבת?

תחום חדש למדי שאני מתפעלת ממנו מאוד, מאפשר לשלב באופן יצירתי עיצוב ותוכן שיווקי. התחום נקרא אינפוגרפיקה, ענף שמשמעותו  המחשה חזותית של מידע – תרשימים, תרשימי זרימה, מודלים, איורים. אינפוגרפיקות משמשת במצגות כליווי להסברים על תהליכי זרימה, אופן פעולה ומידע, ובעיקר בתחום העסקי ובאינטרנט, אבל (על פי חוקי היצע וביקוש) התחום מאפשר יצירתיות ויזואלית, ויכול לשמש בענפים רבים נוספים.

לדעתי, השילוב של כתיבה שיווקית ועיצוב גרפי הוא מוצלח ביותר. אין לי רקע בעיצוב. אני משתמשת בתוכנת תבניות און-ליין מסוימת של אינפוגרפיקות, שאני מוצאת אותה מאוד נוחה, יצירתית ופורה. גם ללא רקע בגרפיקה ממוחשבת, קיימות אפשרויות של שילוב טקסטים ועיצובים למטרות שונות. עם זאת, כמובן, יש צורך בהתייחסות טכנית לשילובו  של הקובץ במדיות שונות (אני לא ממליצה כאן על מוצר מסוים).

כתיבה ושימוש באינפוגרפיקה

עבורי, לשימוש באינפוגרפיקות לעיצוב תוכן של כתיבה שיווקית כמה יתרונות מרכזיים, הנובעים גם בשל נוחות השימוש בכלי התבניות:

פשוט לעיצוב באמצעות גרירה, מחיקה והוספה.
מבחר קיים של דוגמאות, ואפשרות להעלאה ושילוב עיצובים נוספים.
תוצאות ויזואליות מרהיבות.
אפשרויות השימוש במוצר (במקרים מסוימים מנוי מאפשר זכויות יוצרים על המוצר הסופי).
האפשרויות הרבות לשילוב כתיבה שיווקית עם עיצוב גרפי יצירתי.
מגוון תחומי הכתיבה היצירתית שבהם ניתן לשלב אינפוגרפיקות.