חשיבות תכנים לקידום מילות מפתח

בית » קידום אתרים » חשיבות תכנים לקידום מילות מפתח
רובנו יודעים כי משמעות 'קידום אורגני' הוא 'העלאה' של מילות מפתח נבחרות למקומות גבוהים במנועי החיפוש, כשהמטרה היא – להביא להמרות (גולשים – פונים), לשפר את נראות האתר בתוצאות, או לקדם ביטוי ערכי מסוים. כיום יש מגוון אפשרויות לקידום אתרים (קידום ממומן, SEO, התאמה טכנית של האתר), אבל, כשמדובר בקידום באמצעות מילות מפתח, עדיין, כתיבת תכנים היא  הדרך היעילה והטובה ביותר לקדם את האתר בתוצאות החיפוש. כמה נקודות על חשיבות התוכן בקידום האורגאני.

קידום אתר וכתיבת תכנים

חלק גדול של תחום קידום אתרים הוא בעצם טכני, מאחר שקידום ביטויי המפתח (תוכן טקסטואלי) מבוסס על ניהול נכון של האתר, הן ברשת והן ומול מנועי החיפוש.
מכיוון שבאופטימיזצית אתר יש חשיבות לכמות הטקסט, שמשוקלל עם יתר התכנים באתר, נראה שמטרתן של מילות המפתח היא מנועי החיפוש, ופחות קוראי התוכן. האם יש צורך בכתיבה שיווקית או בכתיבת מאמרים לאינטרנט, כאשר אפשר פשוט לפזר את מילות המפתח בתכנים אקראיים? מן הסתם, לא כדאי לוותר על תכנים – תוכן כתוב, אם מאמר שיווקי או מידע על מוצר חדש, מיועד לגולשים, או כפי שאומרים מביני דבר – 'לכתוב לגולשים ולא למנועי החיפוש'.
ועוד, על פי בכירי גוגל (וגם יאהו), המטרה של קידום תוכן במנועי החיפוש היא לתת לגולשים גישה למקורות מידע טובים. באופן הזה, המפרסם יכול לקדם תוכן המועיל לגולש על ידי התייחסות לכללים אותם מציג מנוע החיפוש. ואכן, גוגל מספקים לבעלי אתרים מידע שאמור לאפשר את התאמת התכנים לדרישות הטכניות של מנוע החיפוש.

האם להפריד בין כתיבה שיווקית ובין מילות מפתח?

על פניו נראה כי כתיבה שיווקית וקידום אורגני הם שני תחומים שונים שחוברו להם יחדיו – כתיבת תוכן מאפשרת להציג מוצרים, רעיונות, מידע וכד', בעוד שקידום אורגני מקדם מילות מפתח של אתר או דף מסוים במנועי חיפוש. אבל, קיים קשר הדוק שאינו אקראי בין שני התחומים כאשר שילוב נכון של ביטויי המפתח בתוכן שיווקי לא רק שאינו גורע אלא יכול גם להוסיף. כמובן שאין כללים שמחייבים להשתמש במילות מפתח בכל כתיבה של תוכן המיועד לקדם מוצר או ארגון, וניתן להעלות לאינטרנט כל תוכן (חוקי) שהוא, אבל אין סיבה שלא להשתמש בביטויים המתאימים והמקדמים בתוכן. הרי בכל מקרה, אלה הביטויים שאמורים לייצג את המטרה שלשמה פורסם המאמר / פוסט, והקידום במנוע החיפוש מקדם גם נראות ופוטנציאל המרה.

חשוב לקידום אורגני

  1. מיקום נכון של מילות מפתח – הקשר של הביטוי / מילת המפתח עם הקטגוריה הרלוונטית אליה הוא שייך.
    קידום ביטוי מדויק – אם רוצים לקדם תחום מסוים, בחירת מילות מפתח שקשורות לתחום עשויה לקדם את הנראות העסקית של האתר.
  2. בקידום של ביטוי מסוים, חשוב לקדם את הביטוי עצמו. רצוי להוסיף הטיות של הביטוי, אבל לא במידה שהופכת את ההטיה לביטוי מתחרה שמקודם על חשבון מילת המפתח הנבחרת.
  3. תוכן מקודם וירידה במיקום – לעתים הסיבה היא לא התוכן הכתוב, אלא השרת, או קשיים טכניים בסריקת האתר. ירידה בפעילות הסורקים באתר יכולה לגרום לירידת המיקום בתוצאות החיפוש!