התייחסות צרכנים לתכנים באינטרנט

בית » תוכן » התייחסות צרכנים לתכנים באינטרנט

עלות תוכן שיווקי באינטרנט (אם מאמרים או מודעות), היא כשליש מעלויות תוכן בערוצים אחרים אך עם זה הוא מייצר פניות רבות של צרכנים פוטנציאליים. התוכן מספק לגולשים הזדמנות להתעניין במוצר וליצור את הקשר הראשוני. אסטרטגיה נכונה מאפשרת להפוך אותם לצרכני תוכן ונאמני מוצר.

הזמן המוקדש קריאת תכנים הוא כ-20% מכלל זמן הגלישה באינטרנט. לכאורה מדובר בהתעניינות שהיא בהיקף לא גדול מתוך כלל הפעילויות ברשת, אבל התעניינותם של הגולשים בתכנים רלוונטית למטרות שיווקיות – היא מאפשרת להתמקד בצורך ובעניין של הגולשים וליצור אסטרטגיה שמאפשרת להפנות אותם למוצר הספציפי, באמצעות ערוצים כגון בלוגים, רשתות חברתיות ומנועי חיפוש.

תוכן אינטרנטי על החברה

לפי סטטיסטיקות גלובליות מהתקופה האחרונה, 90% מהגולשים מוצאים תועלת בתכנים באינטרנט. כ-70% קוראים על מותגים שמעניינים אותם. למעלה משמונים אחוזים נעזרים בתכנים לקבלת מידע על חברות (ארגונים ועסקים). כ-60% מהגולשים מתעניינים במוצר לאחר שקראו עליו באינטרנט.

ועדיין באחוזים הגבוהים – מרבית הצרכנים נהנים מקריאת מאמרים שיווקיים שבהם מידע רלוונטי על החברה ומרגישים קרובים יותר לחברה. אחוז גבוה מתוכם צופים מעורבות עם החברה דרך התוכן השיווקי.

ומה לגבי בלוגים? ובכן, בלוג יוצר התעניינות שלטווח ארוך מיתרגמת להצעות שיווקיות. מבחינת כמות הטקסט שמכילים פוסטים בבלוג –  לפוסט ארוך סיכוי רב יותר לייצר לידים מכיוון שהגולשים מעדיפים פוסטים ארוכים ומחשיבים אותם כאמצעי להעמקת המידע. כמו כן, בלוג שכולל תוכן איכותי הוא כלי מעולה לעסקים קטנים למטרות חשיפה ולהגדלת היקף הלידים.

גורמים שמשפיעים על חשיפת תכנים לצרכנים

גם כשבוחרים בתוכן המתאים ביותר לפרויקט או לקהל מטרה, ההתאמה אינה מוחלטת, הן בשל נטייתם ההפכפכה של הצרכנים, והן בשל גורמים נוספים (שחלקם אינם צפויים) המשפיעים על חשיפת התכנים. למשל, אירועים מקומיים, טרנדים חדשים או תופעות גלובליות יכולים "לתפוס כותרות" ולהפנות גולשים פוטנציאליים לאפיקים אחרים.

גורמים נוספים שיכולים לגרום "לאיבוד" גולשים שקוראים תכנים הם הנראות והשיתוף הוויראליים ברשתות החברתיות והקידום במנועי החיפוש, שהוא פרמטר חשוב בחשיפת תכנים לקהלי יעד לא מפולחים, שמחפשים מוצר או שירות המשתייכים לתחום או לנישה הרלוונטיים.marketing-content

איך לוודא שתוכן אינטרנטי אכן מגיע לקהל היעד הרצוי?

  • כלים חשובים להערכת יעילות התכנים שהועלו לרשת הם כלי מעקב און-ליין שמספקים דו"חות על אופן הצגת התכנים בפלטפורמות שונות. אלה יכולים להיות כלים חינמיים או פלטפורמות בתשלום. הם מספקים מגוון פונקציות למעקב אחר אפקטיביות התכנים ברשת.
  • אמצעי להבנת הצרכן ולהתאמת התוכן הרלוונטי בהתאם לסביבה שבה הוא מוצג הוא קריאת תכנים שיווקיים העוסקים בתחום, בקונטקסט שבו הם מופיעים ברשת. גם תוצאות אלו אפשר לנתח כדי לאפיין את התוכן המתאים ביותר לגולשים ברשת או בערוץ מסוימים.
  • כדי להגיע לקוראים יש להפיץ את התכנים ולכך יש טכניקות שונות. לדוגמה, חברה גדולה יכולה להשתמש בערוצי תוכן ממומנים לחשיפת התכנים באתרי חדשות ובלוגים גדולים, שלהם מספר רב של צפיות גולשים.
  • לעומת שימוש בתוכן ממומן, ישנן אסטרטגיות חסכוניות שעשויות להיות רלוונטית לעסקים קטנים, למשל, התמקדות בהעלאה של תכנים עדכניים בערוצים קבועים שמאפשרת שמירה על חשיפה ועל מיקום בנישה האינטרנטית (אסטרטגיה שנכונה לעסקים גדולים וקטנים).

internet-and-customers

5 טכניקות יעילות להגעה ללקוחות באינטרנט

פרופיל הקונה הפוטנציאלי

בניית "פרסונת קונה" (Buyer persona) היא טכניקה שמשמשת משווקים רבים. היא מאפשרת ליצור פרופיל של הקונה הפוטנציאלי (של מוצר או קמפיין ספציפי) במטרה להפנות ואת התכנים השיווקיים לקהל יעד ממוקד.

כלי מעקב של גוגל

שימוש בכלים של גוגל מסייע בבחירת מילות המפתח החשובות לקידום מוצרים, במעקב אחר צפיות גולשים בדפים חשובים ועוד.

וידאו ברשתות חברתיות ובאתרים

לאסטרטגיה הכוללת סרטוני וידאו תועלות מוכחות הן לתדמית המותג והן למכירות. סרטונים זוכים לאחוזי צפיות גבוהים במיוחד ברשתות החברתיות. כמו כן, הוספת סרטון לדף נחיתה עשויה להקפיץ את המכירות בכ-80%.

תצוגת האתר

חשוב לזכור שעל תכנים להיות נגישים לגולשים, הן דרך מחשב שולחני והן באמצעות מכשירים ניידים. תצוגה נוחה של האתר במחשב ובמובייל מאפשרת לגולש לנווט לתכנים המעניינים ולהמשיך ליצירת קשר (באמצעות פרטי קשר, כפתור CPA, קישורים ועוד).

דיוור אלקטרוני

שליחת מידע לצרכנים מתעניינים היא מהדרכים הטובות לשמירה על מעורבותם עם החברה והמוצרים. לפי סטטיסטיקות, כתיבת ניוזלטרים בסגנון אישי יוצרת עניין רב יותר מעדכונים פורמליים במייל.

שירותי הכתיבה מיועדים לכם, בעלי העסקים והמשווקים שמעוניינים בתוכן איכותי לאינטרנט. צרו קשר!