כללי

יתרונות חשובים של מאמרים שיווקיים

מאמרים לאינטרנט מתפרשים על סוגים שונים, לדוגמה מאמרים אישיים המיצגים דעות חברתיות או פוליטיות בדומה למאמרי דעה בעיתונות הכתובה, מאמרים על נושאים מדעיים, סקירות על אירועים עכשוויים וכמובן מאמרים שיווקיים. אם כתיבת מאמר דעה דומה במהותה לכתיבת מאמרים בז'אנר העיתונאי, הרי שכתיבת מאמר שיווקי ייחודית לאינטרנט, וכתוצאה מכך למאמרי שיווק באינטרנט, לעומת סוגי תוכן אחרים, יש כמה יתרונות ייחודיים על פני עיתונאות או קופירייטינג, הן למפרסם המאמר והן לקוראים.

מאמרים שיווקיים כשמם כן הם, הם אינם מיועדים למכירה ישירה של מוצר (אם כי באמצעות קישור בתוכן אפשר להפנות את הגולש לדף הנחיתה המתאים), אלא משמשים כחלק מתהליך השיווק כאשר הם יוצרים מעורבות (אינטראקציה) עם הגולשים והצרכנים. על פי סקרים, אחוז ניכר של גולשים מעדיפים לקרוא באינטרנט על מוצר חדש לפני שהם מחליטים לרכוש אותו, כאשר הם מעדיפים לקבל את המידע באמצעות חוות דעת של גולשים אחרים ודרך המידע שזמין עבורם במאמרי האינטרנט השיווקיים, שלהם הם נחשפים, בין השאר, באמצעות מנועי החיפוש.

יתרונות באינטרנט

מאמרים שיווקיים במסע הצרכן

המאמרים מוצגים לצרכן במסע דיגיטלי, בדומה למודעות קופירייטינג בעולם אוף ליין, אבל זהו מסלול שונה של צרכן. מאמר שיווקי הוא אמצעי חשוב לחשיפה של עסק, מוצר או מותג, לקהל יעד שמתעניין בתחום או במוצר מסוים אך עדיין מחפש מידע נוסף לפני שיחליט להמשיך בתהליך הרכישה. המאמר עונה על הצורך של הגולש במענה על שאלותיו בנושא, ומפנה לפתרונות אפשריים שעדיין לא מוכרים לו. כמו כן, עבור הצרכן שמתלבט לגבי רכישת מוצר או לגבי בחירה בשירות חדש, ברוב המקרים, המאמר מספק לקורא אמצעים לשמור על אינטראקציה (לדוגמה, באמצעות מאמרים נוספים בנושא) ומעבר באמצעות קישור לאתר הבית או לדף הנחיתה, לקבלת מידע נוסף, ליצירת קשר ואפילו לביצוע רכישה.

4 יתרונות של מאמרי שיווק באינטרנט

  • מענה לצורך במידע מעניין

המאמרים פונים לקהל רחב, ומטרתם לעניין את הקוראים. הם מספקים את העניין של הגולשים בנושאים כלליים או ספציפיים, מספקים מידע ועונים על הצורך של הגולשים בקריאת תוכן מועיל ומעניין. היתרון הוא יצירת קשר עם הגולשים באמצעות התוכן.

  • תפוצה מהירה דרך רשת האינטרנט

יתרון שיווקי חשוב של מאמרי השיווק הוא אפשרויות ההפצה שלהם באינטרנט. מאמרים מתפרסמים בפורטלים, באתר הבית, באתרי מאמרים וברשתות חברתיות. ככל שתנועת הגולשים לאתר גדולה יותר, הסיכוי הוא שלמאמר יהיו קוראים רבים יותר. זהו יתרון למשווקים שרוצים לחשוף את התכנים שמייצגים את המוצר או העסק למספר גדול של גולשים, ובעלויות נמוכות יחסית לערוצי הפרסום.

  • זמינות ונגישות לגולשים

כאמור, כתיבה שיווקית לאינטרנט שונה מקופירייטינג בין היתר בגלל אופן הפרסום של התכנים. ואכן, יתרון מהותי של כתיבה לאינטרנט על פני קופירייטינג הוא השימוש בערוצים דיגיטליים. הגולשים נחשפים לתכנים שיווקיים מעניינים בכלים  מגוונים שהגישה אליהם קלה ומהירה, לכן את המאמר השיווקי יכול הגולש לקרוא בקלות הן באמצעות המחשב הנייח והן באמצעות מכשירי מובייל. ברוב המקרים אפשר לקרוא את מאמרים כמעט מכל מכשיר המחובר לאינטרנט. המשמעות היא שהם נגישים לקריאה בבית, בנסיעה, בעבודה ובכל הזדמנות. היתרון הוא האפשרות להגיע לקהל יעד רחב מאוד של קוראים פוטנציאליים.

  • זיקה לטכנולוגיות דיגיטל ומובייל

המאמרים משתלבים בטכנולוגיית הרשת כתוכן דיגיטלי, לדוגמה, מאמר יכול לכלול כותרות ותגים שמאפשרים לקדם אותם בחיפוש, כמו כן אפשר לצרף קישורים בתוך הטקסט ועוד. היתרון מבחינת כותב התוכן הקופירייטר או המפרסם של מאמר שיווקי, הוא האפשרות לשלב אותו הן בחשיפה בתוצאות חיפוש והן בקידום השיווק של המוצר או העסק, לדוגמה באמצעות קישור במאמר השיווקי שמפנה לדף נחיתה רלוונטי לקידום המכירות ובכך לשלב אותו באסטרטגיה שיווקית ממוקדת.