כללי

מהם מאמרים שיווקיים שטובים לעסקים?

מאמרים שיווקיים נכתבים לאינטרנט לשתי מטרות: חשיפת העסק ברשת, וקידום האתר או דף האתר בתוצאות החיפוש האורגני. כדי ששתי מטרות אלו יתקיימו, צריך המאמר לאפשר הן את הצלחת המטרה השיווקית (הבאת קונים, יצירת קשר), והן להתמקם במקומות הראשונים במנועי החיפוש. ברוב המקרים האפשרות היא שמאמר אחד לא יבצע את 'כל העבודה'. יש צורך בכמות מסוימת של מאמרים שמעלים לאתר הבית ולאתרים חיצוניים ופעמים רבות במאמרים רבים שאותם יש להפיץ בפלטפורמות הנכונות ברשת.

 מאמרים שיווקיים טובים לעסקים ולצרכנים

סיבה מיוחדת לפרסום מאמרים שיווקיים היא המגע עם הגולש והלקוח הפוטנציאלי דרך המאמרים שנקראים באתר הבית, באתרים חיצוניים, בפורטלים ועוד. וכך, מעבר לצורך בשיווק מוצר דרך תוכן, מאמרים שיווקיים מספקים מידע מועיל, על אופן השימוש במוצר, על התחום בכללו, או טיפים ועצות שמעניקים פתרונות לקהל הרלוונטי. כתוצאה מכך התפתחו סגנונות שונים של מאמרים שיווקיים, למשל מאמרים של 'איך לעשות' ורשימות טיפים, שבסופו של דבר מועילים הן לגולש והן למשווקים שמפרסמים מידע מועיל לקהל היעד של הצרכנים שלהם.

consumers-internet

כיצד מאמרי שיווק מוסיפים לקידום העסק והמוצר?

כולנו מגיעים במהלך חיפוש בגוגל למאמר שיווקי כזה או אחר. לעתים מתוך כוונה לחיפוש שירות או מוצר, ומבלי לשים לב אנו ממשיכים בקריאת המאמר הבא, נכנסים לקישור או מעשירים את מטרות החיפוש שלנו. אבל כיצד זה עובד? איך מאמר שיווקי מגיע אלינו כדי שנוכל למצוא את מה שאנו מחפשים באינטרנט? וכיצד זה מסייע למשווק?

כיצד מאמר שיווקי מקדם את העסק:

  • התוכן מאפשר גישה לקהל מטרה [קהל יעד כללי או מפולח של קוראים]

  • הטקסט מעניק חשיפה של המוצר/שירות/חברה בערוצים השונים [רשתות חברתיות / פורטלים / בעלי מקצוע]

  • מידע מועיל על המוצר או השירות

  • קידום אורגני  [באמצעות מילות מפתח בתוכן]

  • יצירת מגע עם קהל היעד [אמצעים כגון: צור קשר / קישורים / תגובות]

  • כתיבה שיווקית ומוצר שיוצרים קהל יעד נאמן

  • המרות – הפנייה לרכישה

מה צריך להתקיים במאמר שיווקי טוב?

ובכן, שיווק נכון כולל פרסום מאמרים שיווקיים. החלטנו שמאמרים שיווקיים טובים לעסק והחלטנו לפרסם מאמר, בחרנו נושא. ומכאן, כיצד להמשיך? כיצד לבחור את המאמר השיווקי שיתאים למטרות העסק מחד, ומאידך ישתלב באינטרנט וימשוך גולשים שמתעניינים במוצר או בשירות?

נקודות חשובות למאמר שיווקי טוב

  • תוכן מעניין ומותאם לקהל יעד.

  • טקסט העומד בכללים [אינטרנט, זכויות יוצרים].

  • מידע אמין.

  • SEO – מילות מפתח שמטרתן קידום המאמר בתוצאות החיפוש.

  • פילוח קהל הקוראים הפוטנציאליים של המאמר.

  • התאמה של המאמר לערוץ השיווקי בו הוא מתפרסם.