כתיבה שיווקית וערכה לצרכנים

בית » תוכן » כתיבה שיווקית וערכה לצרכנים
כתיבה שיווקית מיועדת לקרב את המוצר אל הצרכן או הקונה הפוטנציאלי, כאשר מטרת פרסום התוכן השיווקי היא להכיר לצרכן את המוצר ('מוצר' עשוי להגדיר מותג, מוצר צריכה, ארגון, אתר עסק, שירות וכדומה), ולהביא לידיעתו את יתרונותיו ואת הערך שהוא (הקונה) יפיק מרכישתו. אם מדובר בכתיבת טקסט למודעות שמונחתות  לכיוון הצורך של הרוכש הפוטנציאלי, או במאמרי אינטרנט, בהם מוצאים הגולשים ערך מוסף, המטרה הסופית היא להביא קורא ו/או גולש לרכישה.

מה מותר ומה אסור בתוכן שיווקי

למרות שעל פרסום תכנים שיווקיים (כולל, כמובן, טקסטים) מוטלות מגבלות בהתאם לתחום הערוץ בו מפורסם התוכן החוק אצלנו, שפועל כפי הנראה על פי ה- "Common Sense" הגלובלי שלא מתיר לפרסם מוצרים על ידי חדירה לפרטיות, הפרת חוקי זכויות יוצרים וכדומה, וכמו כן, חוקי הרגולציה של משרד התקשורת שמגבילים שידור פרסומות, איסור על העלאת תכנים שאינם חוקיים  באינטרנט, עדיין קיים מרחב גדול המאפשר שיווק באמצעות ערוצי הכתיבה השונים (כגון מאמרי אינטרנט, קופירייטינג ועוד). זה מכיוון שאחרי הכול, היתרון הגדול של כתיבה שיווקית הוא הטקסטים. כאשר אפשרויות תיאור מוצר ספציפי באמצעות שימוש בטקסט כמעט שאינן מוגבלות, אפשר להשתמש בידע, בניסיון ובחשיבה יצירתית, גם מבלי לעבור על חוקי רגולציה.

web-consumers

מה מקבל הצרכן

היצרנים והמשווקים משקיעים רבות בבניית אמון הצרכן על מנת שיבצע רכישה.

עם זאת, על פי סקרים שנערכים ברחבי העולם, מרבית הצרכנים מעדיפים לבצע רכישה על פי חוות דעת של קרובים או "פידבקים" של גולשים, על פני תכנים שיווקיים המפרטים את יתרונות המוצרים וקוראים לפעולת רכישה.

מדוע צרכנים המחפשים מוצר או שירות באינטרנט מעדיפים "פידבק" מגולש שאינו מוכר להם, על פני התוכן השיווקי המושקע של משווק או מפרסם?

האם התרחבות הרשתות החברתיות היא אחד הגורמים לפניית צרכנים להמלצות גולשים?

האם המשווקים נסחפו אחר הצמיחה העצומה של קהל המטרה שהביא איתו האינטרנט, ושכחו את הצרכן עצמו?

האם זהו "טרנד צרכנים" זמני?

ואולי, כל ההשערות הללו נכונות

  • התרחבות הרשתות החברתיות מציגה את המלצות הגולשים כהערכות מוצר ריאליות (לפחות לכאורה כאורה) בעיני הצרכנים.
  • המשווקים ימשיכו להשקיע בהרגלים החדשים-ישנים של קהל הקונים הפוטנציאלי שלהם כאשר הם מתעניינים בצריכת המידע החיוני עבורם.
  • כתיבה שיווקית תמשיך לשמור על ערכה כערוץ המתווך בין מוצר לקהל מטרה ומספק לצרכנים ולקונים מידע שיווקי חשוב ועדכני.