מהו זמן חשיפה של מאמר אינטרנט

בית » כללי » מהו זמן חשיפה של מאמר אינטרנט
מאמרי אינטרנט מופיעים בבלוגים, מופצים באתרי מאמרים, ונחשבים לגורם מקדם של מגוון אינטרסים שיווקיים וטכנולוגיים ברשת. ההתייחסות למאמרים אלה היא כאל בעלי ערך שיווקי, מכיוון שהם מועילים לקידום עסקים, לקידום אורגני של אתרים וכמו כן משמשים מקור למידע עבור הגולשים.

בשל הקצב המהיר של העלאת תכנים חדשים באינטרנט, לתכנים כגון מאמרים שיווקיים (ולא רק, גם למאמרי עיתונות אינטרנטיים, לדוגמה), מיוחסת תקופת חשיפה קצרה – כמה שבועות ואפילו ימים לאחר שפורסמו, הם מאבדים לכאורה מחשיבותם, ומפנים מקום לתכנים חדשים יותר.

אבל, כאשר למאמר אינטרנט יש ערך (אם בשל המידע שהוא מספק לגולשים, התועלת שלו לבעל העסק או המוצר, או הערך הנוסף שלו בתחום קידום אתרים), המטרות שלשמן הופץ ברשת הן בעלות תוקף גם זמן רב לאחר שפורסם. כלומר, אם המאמר היה טוב ונכון לפני מספר חודשים, אין סיבה שיאבד מערכו, כל עוד המידע שהוא מציג לקוראים עדיין רלוונטי.

website-visibility

מיקום של מאמרי אינטרנט בתוצאות חיפוש

כתיבה לאינטרנט מבוצעת ברוב המקרים תוך התייחסות למנועי חיפוש, בין השאר מכיוון שכמות התכנים המועלים לרשת היא עצומה, ולכן אחת הדרכים להמשיך ולהציג מאמר שיווקי בפני הגולשים היא על ידי "הצבתו" במקומות ראשונים בתוצאות חיפוש. באופן זה התוכן יכול לקבל חשיפה רלוונטית מרבית. כאשר תוכן או מאמר באינטרנט שהגיע למקומות הראשונים במילת מפתח מסוימת "מאבדים מקום" במנוע החיפוש הסיבות יכולות להיות:

  • סיבות טכניות – בעיות סריקה באתר (לעתים גורם לירידה בתוצאות החיפוש).
  • עדכוני אלגוריתמים חדשניים – האלגוריתמים מסננים נתונים וקובעים מיקום בתוצאות חיפוש על פי שיקולי החברה (גוגל, יאהו וכד').
  • קידום אורגני – מילות המפתח או קישורים במאמר שאינם רלוונטיים לאתר (לדוגמה בשל העלאת תכנים חדשים או שינויים בתוכן).
  • תחרות – על קידום מילות מפתח.

אמצעים נוספים לחשיפת תוכן לגולשים

בלי להמעיט מערכם, מנועי חיפוש הם לא בהכרח "השעון" שקובע את משך חייהם של מאמר או כתבה באינטרנט. בנוסף לחשיפת תוכן אינטרנטי בפני הגולשים במנועי החיפוש, שבהם התחרות גדולה וזמן החשיפה יכול להיות קצר יחסית, יש דרכים אחרות להגיע לקהל הגולשים ברשת, ביניהן:

  • רשתות חברתיות – תכנים ויראליים מגיעים לקהל גולשים גדול, גם בלי להופיע במנועי החיפוש.
  • קישורים ישירים – מנועי החיפוש אומנם מסייעים לחשיפה הראשונית של האתר, המוצר או התוכן. אבל, גולשים שבידיהם קישור ישיר אינם זקוקים למנוע חיפוש כדי להגיע לכתובת האינטרנט, מכיוון שבאפשרותם לגלוש ישירות לדף או לאתר הרצוי. יתרה מזו, אפשרי לקבל התראות והודעות על תכנים חדשים ומעודכנים (דרך מערכות RSS וכדומה) ללא צורך בשימוש במנועי חיפוש.

online-shopping

מאמר אינטרנט למטרות קידום או המרה?

מאמרי אינטרנט משמשים במקרים רבים לפרויקטים זמניים, לדוגמה, לקמפיין שיווקי און-ליין או כחלק מקידום אורגני של אתר. החשיבות של מאמר האינטרנט המתפרסם כחלק מקמפיין שיווקי/פרסומי, דועכת, מן הסתם, עם סיום הקמפיין. ומכיוון שההשקעה בקידום מאמר ספציפי פוחתת הוא יכול להיעלם או לרדת ממיקומו בתוצאות החיפוש.

אבל, כשמדובר במאמר אינטרנט שמועלה לרשת למטרות שיווקיות או לקידום אורגני, תוכן זה, שלא כמו תוכן מודפס, כולל מילות מפתח וקישורים "חיים" שנותרים פעילים זמן רב לאחר שהועלו. וכך, התוכן יכול להישאר רלוונטי לאתר ולהביא תועלת לגולשים, גם חודשים ואפילו שנים, לאחר שפורסם.

אומנם מיקום גבוה בתוצאות חיפוש חשוב למטרות רבות, עסקיות, שיווקיות, ארגוניות ואף חברתיות, אך הגולשים שמגיעים למאמר השיווקי שלא דרך מנוע החיפוש אלא באמצעות קישור ישיר מהפנייה אורגנית, חברתית או ממומנת, הם בדרך כלל אלה שיוצרים את אחוזי ההמרה הגבוהים יותר. בידי המפרסם יש את אפשרות לבחור בערוץ המתאים עבורו להשקעה בתכנים איכותיים, באופן שיאפשר להפיק מהם תועלת לאורך זמן.