מהו זמן חשיפה של מאמר אינטרנט

בית » כללי » מהו זמן חשיפה של מאמר אינטרנט
מאמרי אינטרנט מופיעים בבלוגים, מופצים באתרי מאמרים וכדומה, ונחשבים לגורם מקדם של מגוון אינטרסים שיווקיים וטכנולוגיים ברשת. ההתייחסות אל מאמרים באינטרנט היא כאל בעלי ערך 'שיווקי', המוסיפים לקידום אתרים, ומהווים מקור למידע עבור הגולשים.

אך יחד עם זאת, וכנראה בעיקר בגלל הקצב המהיר של העלאת תכנים חדשים באינטרנט, מאמרים שיווקיים (ולא רק, גם מאמרי עיתונות אינטרנטיים, לדוגמה), נחשבים כבעלי טווח זמן חשיפה קצר. לאחר מספר שבועות ואפילו ימים, הם  מאבדים לכאורה מחשיבותם, ומפנים מקום לתכנים חדשים יותר.

התועלת בפרסום של מאמרים באינטרנט

אבל, גם חודשים לאחר העלאת התכנים לרשת, הסיבות שבגללן הם בעלי חשיבות, כלומר, המידע שהמאמר מספק לגולשים, הערך השיווקי למפרסם, והערך המוסף של מאמר לאינטרנט לטכנולוגיית קידום אתרים (תוכן רלוונטי, מילות מפתח), הן עדיין בעלות תוקף. אם המאמר היה טוב ונכון לפני מספר חודשים, אין סיבה שיאבד מערכו, כל עוד המידע שהוא מציג עדיין רלוונטי.

השפעת מנועי חיפוש על משך חשיפת מאמרים

כתיבה לאינטרנט מבוצעת ברוב המקרים תוך התייחסות למנועי חיפוש. מאחר וכמות התכנים והמאמרים המועלים לרשת היא עצומה, אחת הדרכים להמשיך ולהציג אותם בפני הגולשים היא על ידי הצבתם במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, על מנת שהגולשים יוכלו להמשיך ולהיחשף לתכנים.

אבל, האם התוכן המופיע במקומות הראשונים במנועי החיפוש הוא אכן התוכן הנקרא ביותר על ידי הגולשים?

בנוסף לחשיפה בפני הגולשים במנועי החיפוש, יש דרכים אחרות להגיע לקהל הקוראים:

  • רשתות חברתיות – תכנים ויראליים מגיעים לקהל גולשים גדול, גם מבלי להופיע במנועי החיפוש.
  • קישורים ישירים – מנועי החיפוש אמנם מסייעים לחשיפה הראשונית של האתר, המוצר או התוכן, אבל, לגולשים שבידיהם קישור ישיר לדף/לאתר אין צורך להמשיך בחיפוש הדף  במנועי החיפוש. הם פשוט יכולים לגלוש ישירות לדף הרצוי. יתרה מזו, ניתן לקבל התראות והודעות על תכנים חדשים ומעודכנים דרך מערכות RSS וכדומה.

כלומר, בלי להמעיט מערכם, מנועי חיפוש הם לא בהכרח 'השעון' שקובע את משך חייהם של מאמר או כתבה באינטרנט.

קידום או המרה?

מאמרים רבים מועלים לרשת כחלק מקמפיין זמני, אם שיווקי או כחלק מקידום אורגני, ובאופן לגיטימי לאינטרנט, ללא מתן קדימות מיוחדת לתוכן. מן הסתם, חשיבות חשיפת תוכן מאמר שיווקי המתפרסם כחלק מקמפיין שיווקי/פרסומי, דועכת עם סיום הקמפיין.

אמנם המיקום גבוה במנועי החיפוש חשוב ללא ספק למטרות רבות, עסקיות, שיווקיות, ארגוניות ואף חברתיות. עם זאת,  גולשים המגיעים לתוכן שלא דרך מנוע החיפוש אלא באמצעות קישור ישיר או הפנייה מרשת חברתית, הם בדרך כלל אלה שמביאים את אחוזי ההמרה הגבוהים יותר.

מיקום בתוצאות החיפוש

כאשר תוכן או מאמר שהגיע למקומות הראשונים במילת מפתח מסוימת 'מאבדים מקום', יכולות להיות לכך מספר סיבות:

  • סיבות טכניות – בעיות סריקה באתר (לעתים גורם לירידה בתוצאות החיפוש).
  • עדכוני אלגוריתמים חדשניים המסננים תכנים על פי שיקולי החברה (גוגל, יאהו וכד').
  • קידום אורגני – מילות המפתח או הקישורים במאמר אינם רלוונטיים לאתר (בד"כ בגלל תכנים חדשים או שינויים בתוכן).
  • קידום מילות מפתח על ידי מתחרים.

מאמרים לאינטרנט – חיפוש ותועלת

הרשת יכולה להכיל מספר עצום של תכנים. מאמרים לאינטרנט, בשונה מתוכן מודפס, הם תכנים המכילים מילות מפתח וקישורים. מאמר יכול להיות להמשיך להיות רלוונטי הן לאתר והן להביא תועלת לגולשים, גם חודשים (ואפילו שנים), לאחר שפורסם. אם המאמר השיווקי מספק מידע עדכני לגולשים, והוא רלוונטי לאתר שבו הוא מועלה, אין סיבה 'להתיישנות' התוכן שלו.