מהן הדרכים לפרסום עסקים בגוגל

פרסום בגוגל תופס נתח גדול בתקציבי שיווק של עסקים, בעיקר בשל התנועה הגדולה של הגולשים בערוצי המדיה ובמנוע החיפוש. מכיוון שקהל הקונים הפוטנציאלי גדל בכל שנה בעלי עסקים רבים מעוניינים לפרסם את עסקיהם בגוגל. קיימים ערוצים שונים של גוגל שבהם ניתן לפרסם עסקים, גם דרך ניהול חברת קידום וגם באופן עצמאי.

פרסום מודעה בדפי חיפוש גוגל

המודעות שמתפרסמות בדפי מנוע החיפוש של גוגל מנוהלות באמצעות שירות המודעות של גוגל – Adwords. זהו פרסום ממומן כאשר התשלום על פרסום מודעות מתבצע בפועל רק לאחר ביצוע הקלקה על מודעה. על מנת לפרסם מודעות מסוג זה על המפרסם להיות בעל חשבון בגוגל ובעל אתר אינטרנט. ביכולתו לבחור את מילות החיפוש שבדפים שלהן יופיעו המודעות, לבחור בהצעת מחיר אוטומטית או לקבוע תקציב יומי לכמות ולעלות של מספר ההקלקות. התשלום מבוצע כאשר סך התקציב או ההקלקות מגיעים לסף מסוים.

החיוב היחידי הוא על המודעות, ולא על ניהול המערכת שעשוי להיות מורכב וישנן מגוון אפשרויות, החל מבחירה באפשרות תשלום אוטומטית ובפונקציות הבסיסיות ביותר של פרסום מודעה, ועד להוספת פונקציות כגון מיקום קהל יעד, שעות העלאת המודעות, ניהול תקציב ידני ועוד. באופן בסיסי, תקציב יומי סביר מאפשר למודעות להופיע בדפים הראשונים של מילות המפתח המבוקשות.

פרסום מודעת מדיה בגוגל

מודעות מדיה כוללות אתרים שבבעלות חברת האם ואתרים שותפים של גוגל, סוג זה של מודעות מאפשר מגוון גדול יותר של סוגי מודעות, אם מודעות לרשת המדיה בלבד הכוללות מודעות טקסט, מודעות עם תמונות או מודעות רספונסיביות המיועדות לניידים. גם שיטת התשלום עשויה להיות שונה כאשר בוחרים בקמפיינים הכוללים את רשת המדיה בלבד. עבור חלק מהמודעות הצעת המחיר והתשלום הם בהתאם לכמות הצפיות במודעה ולא על פי כמות ההקלקות עליה. הצעות מחיר ליו-טיוב כוללות תכניות כגון תשלום על כל פעם שבה הסרטון של בעל החשבון מוצג.

יתרונות וחסרונות של מודעות גוגל

תכנון בסיסי של קמפיינים בגוגל פשוט למדי. תהליך העלאת המודעה הוא כמעט מיידי ובנוסף, ניתן לעקוב אחר כמות ההקלקות או הצפיות של המודעה שהתפרסמה, באמצעות כלי Analytics של גוגל. אבל לפרסום בגוגל חסרונות מסוימים, לדוגמה, מודעות המיועדות לפרסום בדפי החיפוש עלולות להידחק לדפים ולמילות מפתח משניים, במקרים אחרים מודעות מדיה אינן מתפרסמות. הגורמים העיקריים לכך הם אופן הגדרת המודעות של גוגל, הגדרות תקציב יומיות והתחרות הגבוהה בין המפרסמים על מילות מפתח מסוימות.

פרסום אורגני בגוגל

קידום אורגני הוא תהליך ממושך יותר מפרסום מודעות, אך הוא חושף את האתר לגולשים ומסייע ביחסי הציבור שלו ברשת. הקידום אורגני מתבצע באמצעות מיקום דפי האתר במקומות ראשונים במנוע החיפוש ולהופעת האתר במיקום גבוה ישנם כמה תנאים חשובים – בחירת מילות החיפוש שבהן יוצגו דפי האתר בתוצאות החיפוש, איכות התכנים המקודמים ומיקומו של האתר עצמו ברשת שנקבע בין השאר לפי כמות וסוג הקישורים הנכנסים ועל פי העמידה בתנאים הטכניים של סורקי גוגל. לתנאים אלה מתווספים פרמטרים נוספים שקובעת גוגל והתחרות על מילות המפתח שיכולה לדחוק אתרים למקומות נמוכים יותר במילות מפתח.

לתכנים של אתרים חלק חשוב בתהליך הקידום האורגני. אמנם כתיבה לקידום אורגני מסייעת לדפי אתרים  להופיע במיקומים גבוהים במילות מפתח מסוימות, אך התוכן נכתב עבור הגולשים, שהם הרוכשים הפוטנציאליים של מוצרי ושירותי העסק. גולשים אלה שנכנסים לאתר דרך הקישורים האורגניים של תוצאות החיפוש קובעים, בסופו של דבר, את הצלחת פרסומו של אתר העסק.